Gå til innhold

AMD senker prosessor-prisene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da matcher de nye prisene med Intel-prosessorer i spekteret fra Celeron G540 (52$) til Core i5-2500 (205$) og de nye Ivy bridge opp til 3570K (212$).

 

Lurer på når de nye Trinity-prosessorene kommer? På veikartet står bare det nokså upresise 2012.

 

Trinity lanseres 15. Mai for laptop ihvertfall

Lenke til kommentar

Konkurransesituasjonen mellom AMD og Intel per dags dato gjør meg bare trist :hm:

 

Hvis du tenker på at det vil være gunstig for sluttprisen på produktene så kan det godt være at du vil se at motsatte ofte kan være tilfellet. Du må tenke på at disse selskapene konkurrerer om de samme materialene og presser de prisene opp. Samtidig hvis det er veldig trangt med økonomien "Konkurranse" så kan det være at de må melke markeder når de har mulighet. At det er automatikk i at konkurranse fører til lavere priser vil jeg mene er en myte i mange tilfeller. Det er menneskene bak som bestemmer pris, ikke monopolsituasjonen. Går bedriften godt, så kan de også i mange tilfeller prise lavt i forhold til marginene.

 

Intel vil være sin egen største konkurrent. De er faktisk avhengig av og alltid selge nye prosessorer. De er faktisk nødt til å friste kunder til å bytte den de allerede har. Dette får de ikke til hvis de overpriser produktene sine. Monopol er mest et problem når det kommer til produkter med uelastisk etterspørsel, altså når en økning i pris på en vare ikke minker etterspørsel (feks. Mat).

 

Altså ikke vær trist, utviklingen vil gå fremover uansett om AMD ikke klarer å konkurrere i high end prosessormarkedet akkurat nå.

 

Hvis det ikke er pris du tenkte på, og egentlig bare ønsket å se underholdende konkurranse, så passet ikke innlegget mitt spesielt godt som svar :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...