Gå til innhold

Anmeldelse: The Walking Dead Episode 1: A New Day (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et genialt spill, basert i et genialt univers. Men i ingen grad relatert til Tv-serien. Føler du ikke burde gitt inntrykk av det i anmeldelsen ;)

 

Tegneserien, tv-serien og spillet foregår i samme univers, men med annerledes historier. Historien i spillet begynner en stund før Rick våkner på sykehuset, og Lee møter jo på noen figurer som Rick møter senere. Så jeg vil si at de er relatert til hverandre, ja.

Lenke til kommentar

Minner kankje litt om Gabriel Knight i forhold til hvordan spillet spilles?

 

Aldeles ikke. :p

 

Voldsom karakter da, selv for en eventyrspillfanatiker som meg. Er for lett og for lite interaksjon til at jeg skal ta helt av, men historien og stemmeskuespillet er bra og noen av karakterene interessante. Grafikken passer også bra inn.

 

Blir spennende å se om det faktisk blir noen konsekvenser av valgene du tar etterhvert som episodene kommer. Klarer de det blir det riktig interessant. Mest kosmetiske valg i episode en, men som Heavy Rain så gir spillet et bra inntrykk av at du faktisk gjør viktige valg, selv om det samme hadde skjedd uansett hva du hadde gjort.

 

Tror jeg lander på et sted rundt 7-8 selv.

Lenke til kommentar

Ikke like mye QTE som fryktet, og heldigvis mest begrenset til slåssing (om ikke du regner snakke-timeren som frekkas-QTE da, som jeg er fristet til å gjøre). Nesten så jeg trekker fra 1 på karakteren på grunn av Controls seksjonen i Settings menyen også. Tydeligvis ufullstendig xbox-port. :p Sterk syver tenker jeg vi sier!

 

(Møter vel bare én fra tegneserien, siden jeg har vanskelig for å tro at han andre er samme type. Hvor er resten av familien i så fall?)

Endret av Godsaker
Lenke til kommentar
Et genialt spill, basert i et genialt univers. Men i ingen grad relatert til Tv-serien. Føler du ikke burde gitt inntrykk av det i anmeldelsen ;)
Tegneserien, tv-serien og spillet foregår i samme univers, men med annerledes historier. Historien i spillet begynner en stund før Rick våkner på sykehuset, og Lee møter jo på noen figurer som Rick møter senere. Så jeg vil si at de er relatert til hverandre, ja.

 

Vil nå påpeke at tv-serien er uavhengig i så stor grad at det blir noe annet. De har flere av de samme karakterene og plotpointene, men det er helt annerledes. Mens det som skjer i spillet regnes som canon i forhold til tegneserien.

 

 

Lenke til kommentar
Et genialt spill, basert i et genialt univers. Men i ingen grad relatert til Tv-serien. Føler du ikke burde gitt inntrykk av det i anmeldelsen ;)
Tegneserien, tv-serien og spillet foregår i samme univers, men med annerledes historier. Historien i spillet begynner en stund før Rick våkner på sykehuset, og Lee møter jo på noen figurer som Rick møter senere. Så jeg vil si at de er relatert til hverandre, ja.

 

TV-serien er basert på tegneserien, men tar sterke kreative friheter, og følger ikke nødvendigvis den originale historien. Blant annet er oppholdet på Hershel's Farm svært ulikt, og finner sted på ulike tidspunkter. Så Oyvindh har nok rett. Spillet har ingenting med TV-serien å gjøre, men følger hendelsene i tegneserien.

Lenke til kommentar

De er ulike av den grunn at Robert Kirkman vil gi de som har lest tegneserien en litt ny og annerledes historie i tv-serien. Og ut fra intervjuer har jeg inntrykk av at han ønsker det samme for spillet.

 

Selvfølgelig er det jo andre som har skrevet dette, men Kirkman har alltid hatt en finger med i spillet.

Endret av AVF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...