Gå til innhold

Mobilen er vårt viktigste kamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ingen nyhet dette! De siste 2-3 årene har jeg omtrent ikke brukt kompaktkameraet mitt i hele tatt og dette gjelder nok for veldig mange brukere....

Utviklingen på mobilkameraer har gått enormt fort de siste årene og er idag fullt på høyde med kompaktkamera kvalitetsmessig. Da er det ikke lenger noe behov for å dra på kompaktkameraet, i tillegg er også mobilen altid i lommen :)

Nokia lanserer jo også i disse dager 808 modellen som ytterligere drar nivået ytterligere opp mot systemkamera :)

 

Helt naturlig att dette slår ut på salget av kompaktkamera...

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

At mobilen får folk til å ta mer bilder er en god ting. Og ønsker de å ta bilder med mobil fremfor å dra med et kompakt er det selvsagt helt i orden.

 

Men at mobilen er på høyde med kompaktkamera er jeg absolutt ikke enig i. Kanskje om man sammenligner med de billigste kompakte mot de beste kameramobiler. Kvailteten nærmer seg så definitivt, men jeg bruker fortsatt kun kamera på mobil til å dokumentere og lage "huskelapper" til meg selv. Skal jeg på noe sosialt (firmafest f.eks) tar jeg med kompakt, og skal jeg ta bilder tar jeg med SLR'en. Det blir som regel SLR'en da.

 

Noen mobiler er selvsagt bedre enn andre, men jeg synes hverken Samsung Galaxy SII eller iPhone (begge med visstnok veldig gode kamera) kan konkurrere med et godt kompakt om man skal bruke bildene til noe større enn 10x13 cm. Med mindre de er tatt på stranden i godt lys, slik de gjerne er i reklamen... Sammenlign heller innendørs og i norsk vintertid.

 

Jeg har en samsung Galaxy Nexus. Bildene fra den knapt kalles snapshots, men som huskelapper fungerer det bra. Det hjelper heller ikke med mange mpix når optikken på kamera er den den er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...