Gå til innhold

Nå blir det lett å få skikkelig spillgrafikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supert for kiddsa som ikke har peiling.

Sikkert mye å hente fortsatt for de som vet hva man stiller på og hvilke forandringer som gjør hva.

Det er per dags dato fult mulig å hente flere fps i spill ved å kutte litt på IQ på spillene, dog ikke noe jeg personlig gjør til enhver tid. Det blir spennende å se om Nvidia kommer til å skrive i klarskrift hva som skjer når man bruker diverse innstillinger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.

 

Da bør man kanskje kalle det for latskap heller?

Det tar jo stort sett maks 1-2 minutter å sette opp spillet riktig (oppløsning , bruk av AA , AF , AX etc , Bloom / Gloom ) noe som jeg personlig synes er verdt strevet.

Om du ikke har 1-2 minutter til gode når man gjennomsnittlig kommer til å bruke 11 - 12 timer på å spille igjennom et spill (da snakker jeg ikke om mp delen) så kan du like godt holde deg til kabal.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.

 

Da bør man kanskje kalle det for latskap heller?

Det tar jo stort sett maks 1-2 minutter å sette opp spillet riktig (oppløsning , bruk av AA , AF , AX etc , Bloom / Gloom ) noe som jeg personlig synes er verdt strevet.

Om du ikke har 1-2 minutter til gode når man gjennomsnittlig kommer til å bruke 11 - 12 timer på å spille igjennom et spill (da snakker jeg ikke om mp delen) så kan du like godt holde deg til kabal.

 

Nå har jeg surret med dette i ca 25år mer eller mindre så har jeg fått dosen min med justeringer og tweaking i menyer for å få så bra grafikk som mulig på minst mulig bekostning av fps. Om dette programmet justerer alt inn for meg etter hvilke hardware jeg har så sier jeg bare Yes please!

 

Men for all del tweak ivei Malvado :)

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.
Da bør man kanskje kalle det for latskap heller?Det tar jo stort sett maks 1-2 minutter å sette opp spillet riktig (oppløsning , bruk av AA , AF , AX etc , Bloom / Gloom ) noe som jeg personlig synes er verdt strevet.Om du ikke har 1-2 minutter til gode når man gjennomsnittlig kommer til å bruke 11 - 12 timer på å spille igjennom et spill (da snakker jeg ikke om mp delen) så kan du like godt holde deg til kabal.
Nå har jeg surret med dette i ca 25år mer eller mindre så har jeg fått dosen min med justeringer og tweaking i menyer for å få så bra grafikk som mulig på minst mulig bekostning av fps. Om dette programmet justerer alt inn for meg etter hvilke hardware jeg har så sier jeg bare Yes please!Men for all del tweak ivei Malvado :)

 

Fullstendig enig. Jeg er 39 og mener også jeg har fått dosen med tweak. Har lite med latskap å gjøre, men å være dritt lei. Har holdt på siden tidlig 90-tall med alt fra IRQ på lydkort og highMem i Dos til dagens .ini-tweaks på gud vet hva.

 

Men for all del, jeg syntes dette var porr før i tida og kan skjønne at andre liker å klappe på kassa si. Er bare jævlig lei av dette selv.

Endret av gammalerik
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det å "tweake" selv for å finne dette ut selv er jo litt av sjarmen med PC gaming, ellers kan vi jo bare kjøpe en PS3.

 

Uff, det var trist å lese denne kommentaren.

 

 

Supert for kiddsa som ikke har peiling.

 

Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.

 

Enig.

 

 

Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.

 

Da bør man kanskje kalle det for latskap heller?

Det tar jo stort sett maks 1-2 minutter å sette opp spillet riktig (oppløsning , bruk av AA , AF , AX etc , Bloom / Gloom ) noe som jeg personlig synes er verdt strevet.

Om du ikke har 1-2 minutter til gode når man gjennomsnittlig kommer til å bruke 11 - 12 timer på å spille igjennom et spill (da snakker jeg ikke om mp delen) så kan du like godt holde deg til kabal.

 

Latskap? Er det latskap at forbrukere ønsker å starte spille slik at de kan spillet med en gang ved bruken av optimale settings? En helt idiotisk påstand. For de som ikke overklokker så er dette perfekt ettersom at Geforce Experience VET hva som er best for den personens kombinasjon av hardware.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Supert for kiddsa som ikke har peiling.

 

Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.

 

Kunne ikke vært mer enig. Hadde også vært artig om man kunne opprette fiktive hw-konfigurasjoner for å sjekke nytteverdi av eventuelle oppgradinger.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da bør man kanskje kalle det for latskap heller?

Det tar jo stort sett maks 1-2 minutter å sette opp spillet riktig (oppløsning , bruk av AA , AF , AX etc , Bloom / Gloom ) noe som jeg personlig synes er verdt strevet.

Om du ikke har 1-2 minutter til gode når man gjennomsnittlig kommer til å bruke 11 - 12 timer på å spille igjennom et spill (da snakker jeg ikke om mp delen) så kan du like godt holde deg til kabal.

Det kan fort ta mye mer tid enn 1-2 minutter å sette opp et optimalt grafikk, IQ og framerate forhold, spesielt hvis det er snakk om et krevende spill på en litt eldre PC. Det krever både en del kunnskap og tålmodighet, noe mange ikke har og derfor tar seg ikke bryet med å gjøre dette.

 

Jeg kommer ihvertfall til å teste det ut, det blir interessant å se hvor bra det fungerer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Respekt og kudos til Nvidia for dette!! Som mange andre her ser jeg, så er en fra "den gamle skolen" som har sitti i timevis og justert og stillt på alt som kan stilles på for å få ting til å funke så bra som mulig. Sikkert mange som fremdeles syntes dette er "morro", men personlig så har jeg blitt av den formening om at hvis det er et program som gjør ting bedre enn jeg klarer selv, og tillegg har den bonusen at jeg sparer meg selv for masse irritasjon og knot så er det hjertelig velkomment. Det er jo til syvende og sist den beste spillopplevelsen jeg er ute etter, selv om det kan være litt psykisk nederlag for en gammel spillnerd og innse at slike programmer kan gjøre det bedre enn meg selv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Supert for kiddsa som ikke har peiling.
Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.
Kunne ikke vært mer enig. Hadde også vært artig om man kunne opprette fiktive hw-konfigurasjoner for å sjekke nytteverdi av eventuelle oppgradinger.

Visualisering av flaskehalser og potensielle forbedringer hadde vært gøy, og sikkert ledet til mersalg av geforce. Blir vel heller popups med tilbud på det nye GeForce 615LE som har 8GB ram, digital utgang for røykmaskin og diskolys

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Jeg er 33år og er dritt lei av å leke med innstillinger, jeg vil spille spill.
Da bør man kanskje kalle det for latskap heller?Det tar jo stort sett maks 1-2 minutter å sette opp spillet riktig (oppløsning , bruk av AA , AF , AX etc , Bloom / Gloom ) noe som jeg personlig synes er verdt strevet.Om du ikke har 1-2 minutter til gode når man gjennomsnittlig kommer til å bruke 11 - 12 timer på å spille igjennom et spill (da snakker jeg ikke om mp delen) så kan du like godt holde deg til kabal.

 

Det tar ca 10 sec. å reise seg fra sofaen for å skifte kanal og, men du vil gjerne ha fjernkontroll eller? Kaller du det latskap? God bedring!

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Ganske morsomt å lese kommentarene her. Tweaking er så enkelt som at høyere tall gir tregere spill og lavere tall gir raskere spill.

 

Nå kan jeg forstå at dette er et problem når man må restarte spillene for å teste ulike innstillinger, men om Geforce Experience setter innstillinger med mål om X fps average og overtyrer manuelle innstillinger er jeg ikke sikker på om det blir så populært.

Lenke til kommentar

Ganske morsomt å lese kommentarene her. Tweaking er så enkelt som at høyere tall gir tregere spill og lavere tall gir raskere spill.

 

Nå kan jeg forstå at dette er et problem når man må restarte spillene for å teste ulike innstillinger, men om Geforce Experience setter innstillinger med mål om X fps average og overtyrer manuelle innstillinger er jeg ikke sikker på om det blir så populært.

 

Det blir uten tvil populært ettersom at majoriteten av PC-gamemer mest sannsynlig ikke overklokker PC'en deres og er fornøyd med det Nvidia mener er best - de er eksperter.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Ganske morsomt å lese kommentarene her. Tweaking er så enkelt som at høyere tall gir tregere spill og lavere tall gir raskere spill.Nå kan jeg forstå at dette er et problem når man må restarte spillene for å teste ulike innstillinger, men om Geforce Experience setter innstillinger med mål om X fps average og overtyrer manuelle innstillinger er jeg ikke sikker på om det blir så populært.
Det blir uten tvil populært ettersom at majoriteten av PC-gamemer mest sannsynlig ikke overklokker PC'en deres og er fornøyd med det Nvidia mener er best - de er eksperter.

 

Arni90 kan litt han og:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...