Gå til innhold

Nå er Intels nye prosessor i butikken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Core i7 3770k koster jo 2700 kr, er temmelig drøyt når i7 3820 kostet rundt 2100 kr på komplett salg.

 

Så jeg ville sagt 2400 kr er mere riktig pris, vil nok falle litt i pris.

Uansett så kommer det vel ann på overklokking hvis ivybrige er en del dårligere en sandybrige her vil nok neppe disse prosessorene falle i god smak.

Lenke til kommentar

i7-3770 = standard låst modell, i7-3770K = ulåst for mer effektiv overklokking, i7-3770S lav volt modell, i7-3770T enda lavere volt for mindre varme og lavere strømforbruk, men her er også klokkefrekvensene lavere vell og merke enn ved i7-3770 og i7-3770K.

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

K - Unlocked (adjustable CPU multiplier up to 63 bins) 3,4GHz

S - Performance-optimized lifestyle (low power with 65W TDP) 3,1GHz

T - Power-optimized lifestyle (ultra low power with 35-45W TDP) 2,5GHz

 

Sakset fra Wikipedia.

 

-Deluze

 

Edit: La til klokkefrekvensene for i7'ene.

Endret av Deluze
  • Liker 1
Lenke til kommentar
.. da mange ikke har ivy-kompitable hovedkort?

Vil ikke alle Sandy Bridge hovedkort være kompatible etter bios oppgradering?

 

det er kanskje bare noen få som ikke støtter det da, jeg har en sliten versjon av H61 som jeg ikke fant på noen lister. Har ikke satt meg helt inni det, men det er jo uansett gode nyheter for hva prisingen av sandy bridge angår :)

Lenke til kommentar
.. da mange ikke har ivy-kompitable hovedkort?

Vil ikke alle Sandy Bridge hovedkort være kompatible etter bios oppgradering?

 

det er kanskje bare noen få som ikke støtter det da, jeg har en sliten versjon av H61 som jeg ikke fant på noen lister. Har ikke satt meg helt inni det, men det er jo uansett gode nyheter for hva prisingen av sandy bridge angår :)

I første omgang var det vel snakk om Z68 og P68 iallefall

Lenke til kommentar

Core i7 3770k koster jo 2700 kr, er temmelig drøyt når i7 3820 kostet rundt 2100 kr på komplett salg.

 

Så jeg ville sagt 2400 kr er mere riktig pris, vil nok falle litt i pris.

Uansett så kommer det vel ann på overklokking hvis ivybrige er en del dårligere en sandybrige her vil nok neppe disse prosessorene falle i god smak.

 

er ikke bare prosessoren som teller vet du, det er helheten. LGA 2011 har dyrere hovedkort og i tillegg så trenger man 4 minnebrikker

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...