Gå til innhold

Test: Corsair Obsidian 550D


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes som vanlig at det blir litt skralt å ikke utforske de tempraturene man kan oppnå med litt flere vifter på de lureste plassene, som sidedøren og i toppen. Greit nok at det er et produkt som skal testes som det er, men jeg og de fleste andre på hw.no kommer da til å sette i flere vifter. Hva med et kit av standard Nexus/nochtua vifter som kjører på lav hastighet som alltid blir montert i siden/toppen bare for å teste tempraturene under optimale forhold fra nå av ? evt kan Vi jo gjøre det til en tradisjon at de som har kabinettet gir noen hint om hvordan det oppfører seg her i kommentartråden :)

 

Ellers: Gull for bra/relevant/interessant review :)

Lenke til kommentar

Disse støydempede kabinettene har veldig ofte veldig idiotiske possisjonering av viftene, slik som disse viftene i front, de sitter noen millimeter fra en dør som er tett, noe som betyr at du nærmest kveler vifta for luft, og det blir et så stort sug fra alle kanter at disse viftene bråker massivt mye mer enn normalt. Liker absolutt ikke den løsningen

Lenke til kommentar

Disse støydempede kabinettene har veldig ofte veldig idiotiske possisjonering av viftene, slik som disse viftene i front, de sitter noen millimeter fra en dør som er tett, noe som betyr at du nærmest kveler vifta for luft, og det blir et så stort sug fra alle kanter at disse viftene bråker massivt mye mer enn normalt. Liker absolutt ikke den løsningen

 

Døra er vel neppe tett? Den har vel inntak på siden av døra?

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Aner en positiv trend på hw.no for tiden så jeg har skrudd av adblock.Syns ikke reklame for hunday er særlig relevant...

 

Tror du har rett. De satser, og det var samtidig en nødvendighet å ta den vrien at de gjør oss oppmerksomme på hva adblock har å si for dem. Det er fint. Samtidig skrur jeg ikke av adblock før blinkende reklamer jeg aldri trykker på uansett forsvinner. Man skulle tro et så profesjonelt team som hardware.no tydeligvis har, ville visst at de mer bevisste brukerne KUN blir irritert av slike typer reklamer.

 

Det høres kanskje kjipt ut fra min side (let the flamewar begin). Men jeg blokker annonser nettopp pga dette, pågående, blinkende, irriterende (for ikke å si pop-up)-reklamer. Jeg vil gå så langt som å si at ettersom hardware.no er såpass bevisst på hva slags brukerbase de har, burde de også være bevisste på hva slags typer reklamer de aksepterer. Jeg tror det ville være en bra ting for hardware.no å se litt på dette.

 

Enabler gjerne ads for hardware.no (det er et bra nettsted) hvis litt mer strikse retningslinjer innføres. Min bruk av adblock handler dog ikke kun om hardware.no, men om at jeg er en tung nettbruker, og dere vet alle at adblock er verdt mye i denne sammenhengen. Så mye trash. Gi oss reklamer som ikke fornærmer vår intelligens, så er alt ok.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som det allerede er nevnt bør dere vurdere å ha ett sett med vifter liggende, slik at dere tester kabinetter med flere og færre vifter, samt med de samme viftene i alle kabinettene, for det er absolutt et pluss om kabinettet kommer levert med gode vifter.

 

Videre bør dere få gjort noe med testing av støy, og det kommer spesielt tydelig frem i denne testen. Dette er et kabinett som fokuserer på støyreduksjon, og da må faktisk denne kvaliteten testes skikkelig!

 

For meg er støy viktig (eller mangel på støy om du vil), og jeg vil vite hvordan denne er på støyisolering i forhold til Define R3 (evt. XL som dere har testet), men det fungerer dårlig med de testrutinene dere har på kabinetter.

 

 

Vær litt kritiske også, er dette kabinettet virkelig å anbefale når Define R3 koster 400,- mindre? I så fall, hvorfor mener tester/artikkelforfatter det?

 

-Deluze

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dette kabinettet hadde vært så latterlig mye penere uten de avrundede kantene i front...
Er en god grun til at det er avrundede kanter i front! De er der får å lede støyen fra viftene bakover og ikke fremmover ;)

 

så fordi dem kutter inn i kabinettet så kan dem ikke ha 90 graders hjørnet? bør jo gå an og ha den avrundede kanten i plast bak?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Disse støydempede kabinettene har veldig ofte veldig idiotiske possisjonering av viftene, slik som disse viftene i front, de sitter noen millimeter fra en dør som er tett, noe som betyr at du nærmest kveler vifta for luft, og det blir et så stort sug fra alle kanter at disse viftene bråker massivt mye mer enn normalt. Liker absolutt ikke den løsningen

Nå er dette en "gammel" test, men dette er ikke tilfellet. :)

 

Viftene i front er faktisk de som støyer minst. De får luft fra høyre, venstre og bunn av døra.

Endret av Knut Knudsen
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...