Gå til innhold

Her er den første trådløse superruteren


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan vel være greit hvis mange du bor med eller i familien bruker trådløst? og kansje liker å streame og overføre store filer uten at det påvirker nettet? Greit du får ikke gigabit hastighet men forstyrrer sikkert de andre på nettet mindre.

 

v1sper: Trådløst er framtiden... get used to it :)

Lenke til kommentar

Kan vel være greit hvis mange du bor med eller i familien bruker trådløst? og kansje liker å streame og overføre store filer uten at det påvirker nettet? Greit du får ikke gigabit hastighet men forstyrrer sikkert de andre på nettet mindre.

 

v1sper: Trådløst er framtiden... get used to it :)

Fortsatt ett godt stykke inn i framtiden til kabler kan erstattes helt.

Trådløst er fortsatt alt for følsom og ømfintlig teknologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

vil det komme en AP verson av denne? for oss som bruker PFsense basert router med AP?

 

Det burde da bare være å konfigurere den som AP uten at det trengs en spesiell hardware utgave?

Et annet spørsmål er om den støtter DD-WRT slik at man har full fleksibilitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Kan vel være greit hvis mange du bor med eller i familien bruker trådløst? og kansje liker å streame og overføre store filer uten at det påvirker nettet? Greit du får ikke gigabit hastighet men forstyrrer sikkert de andre på nettet mindre.

 

v1sper: Trådløst er framtiden... get used to it :)

Fortsatt ett godt stykke inn i framtiden til kabler kan erstattes helt.

Trådløst er fortsatt alt for følsom og ømfintlig teknologi.

 

For nettrafikk vil antakelig aldri kabler erstattes helt.

 

Personlig ser jeg ikke grunnlaget for slike diskusjoner, det ene erstatter ikke det andre. Fornuftige folk har begge deler i huset :)

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvis denne er så å si lik Buffalo's kommende AirStation WZR-1750H, så vil det være mulighet for dd-wrt.

 

Jeg bruker sjeldent det trådløse nettet i ruterene jeg har, og etter å ha sett Anandtech sin test av Buffalo enheten jeg nevnte ovenfor ser jeg ingen grunn til å oppgradere fra de gode n-standard ruterene som er ute nå med det første. Netgear'en sender fremdeles trådløst gigabit på 5Ghz båndet med fordelene og ulempene det har...

Endret av CosmoK
  • Liker 1
Lenke til kommentar
vil det komme en AP verson av denne? for oss som bruker PFsense basert router med AP?
Det burde da bare være å konfigurere den som AP uten at det trengs en spesiell hardware utgave?Et annet spørsmål er om den støtter DD-WRT slik at man har full fleksibilitet.

 

bruker broadcom controller, da er det vel mulig at det kommer en dd-wrt versjon til denne også etterhvert.

Lenke til kommentar

Får man noe raskere fart på 2,4 ghz båndet da, eller gjelder det kun 5ghz?Føler det er så få ting som støtte 5 ghz. Leveres nye laptoper med støtte for dette?

 

Hmm. Hvilke enheter er det snakk om som ikke støtter 5GHz? MacBook Pro har støttet det i snart to år, både min egen og samboerens Android-telefoner støtter det også.

Lenke til kommentar

Får man noe raskere fart på 2,4 ghz båndet da, eller gjelder det kun 5ghz?Føler det er så få ting som støtte 5 ghz. Leveres nye laptoper med støtte for dette?

 

Hmm. Hvilke enheter er det snakk om som ikke støtter 5GHz? MacBook Pro har støttet det i snart to år, både min egen og samboerens Android-telefoner støtter det også.

 

Mange har jo faktisk enheter som er eldre enn 2 år gamle. Og forsåvidt er det jo ikke mye som støtter 802.11ac, når det er sagt så er det jo heller ikke riktig at få ting støtter 5 Ghz av det som leveres i dag.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...