Gå til innhold

Anmeldelse: Naval War: Artic Circle (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så, om du ikkje liker strategispel, kvifor får du omtale dei? Byrjar forstå kvifor CK2-omtala aldri dukka opp. "GAEM 2 HERD :C"

 

Jeg sa vel aldri at jeg ikke liker strategispill i anmeldelsen? Jeg synes de kan være kjempemorsomme å spille. Jeg likte bare ikke dette spesifikke strategispillet spesielt godt. Som sagt: det er et spill for spesielt interesserte.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Som den ekte patrioten jeg er kjøpte jeg dette spillet så fort det dukket opp på steam... Men anmeldelsen kunne jeg ikke vært mer enig i. Det er utrolig vanskelig å sette seg inn i spillet, og det er så store og omfattende kart at alt går for tregt til at jeg klarer å føle spenningen ved et angrep. Det er noe som er særdeles anti-klimaktisk ved å sitte i flere minutter og vente på at enhetene skal nå fram, for deretter å slippe slippe en bombe/torpedo/rakett også var det hele over...

 

Men, det som er ekstra trist er at jeg VIL like dette spillet, jeg vil like den super realistiske fremstillingen, men problemet er at realismen er for... eh... realistisk, jeg vil ha litt eksplosjoner, litt action også (ikke over the top, men iallefall slik at gleden ved et angrep blir litt mer enn det er nå)... Spillet er veldig tro mot sitt mål dog, og når man mestrer det vil man nok kunne føle seg som en skikkelig strateg (men det vet ikke jeg noe om, for jeg har langt ifra mestret det). Det blir vel kanskje feil å kalle det et spill, kanskje simulator passer bedre?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lat meg omformulere: Kvifor skriv du omtala av dette spelet, når du ikkje er interessert nok i strategi til å vere ein av dei "spesielt interesserte" som ville hatt rette føresetnader for å avgje ein dom som ikkje er skivebom?

 

Fordi det virket som et interessant spill og jeg ønsket en ny spillopplevelse. Det var først etter at jeg spilte spillet at jeg skjønte at jeg ikke var en del av målgruppen. Jeg gav Naval War en sjanse til å imponere meg, men det klarte det dessverre ikke. Helt personlig synes jeg at jeg har vært rettferdig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er litt urettferig å anmelde et spill for spesielt intresserte som om det skulle være for massemarkedet.

 

Spesielt synes jeg det er direkte feil å kalle det kjederlig, jeg tviler ikke på at anmelderen fant det kjederlig men det kan virke som er grunnet i at han ikke er en av de utvikler prøver å nå.

 

Lager man et spill som ikke er ment for massemarkedet mener jeg at det skal anmeldes som at det ikke er et spill for massemarked. Og ting som målgruppen ser som positive burde ikke bli lagt fram som noe negativt bare fordi at det er hva massemarkedet synes om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt urettferig å anmelde et spill for spesielt intresserte som om det skulle være for massemarkedet.Spesielt synes jeg det er direkte feil å kalle det kjederlig, jeg tviler ikke på at anmelderen fant det kjederlig men det kan virke som er grunnet i at han ikke er en av de utvikler prøver å nå.Lager man et spill som ikke er ment for massemarkedet mener jeg at det skal anmeldes som at det ikke er et spill for massemarked. Og ting som målgruppen ser som positive burde ikke bli lagt fram som noe negativt bare fordi at det er hva massemarkedet synes om det.

 

Jeg mener allikevel det er mulig å skape et spill som appellerer både til "massemarkedet" og til de spesielt interesserte. Det hadde vært mulig for Turbo Tape å gjøre Naval War til et spill med stor grad av realisme og skikkelig tempo og driv i spillopplevelsen.

 

Dessuten, er ikke de fleste dataspill ment for å konsumeres av massemarkedet? Hvis utvikleren ønsker å bli økonomisk uavhengige (som de gjør ifølge et intervju gjort med Gamer.no) burde de forsøke å appellere til en så stor gruppe mennesker som mulig.

 

Men det faktum at jeg ikke liker spillet burde vel ikke ta noe vekk fra din opplevelse av det? Hvis du liker Naval War og spill innenfor den sjangeren er jo det bare bra det. Men som anmelder må jeg jo gi min mening, og det har jeg gjort.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+127836

"Da jeg gjennomførte militærtjenesten i Bardufoss"

 

"sjansen for et angrep fra russerne var like sannsynlig som en snøstorm i juni."

 

Hehe, var du i Bardufoss i juni? Det var snø i lufta i mai/juni på Setermoen :)

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen er jo som å få en cod spiller til å spille arma2.

 

Uansett, 5/10, middels, er jo egentlig ikke så ille. Problemet er bare at andre titler som f.eks call of duty også burde ligge på 5/10, 6/10, men av en eller annen grunn får de hvert år 8/10 og 9/10 selvom det er samme spillet.

 

Er de fordi dere selger mye annonse til dem?

 

Bare lurer, PcAj

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er litt urettferig å anmelde et spill for spesielt intresserte som om det skulle være for massemarkedet.Spesielt synes jeg det er direkte feil å kalle det kjederlig, jeg tviler ikke på at anmelderen fant det kjederlig men det kan virke som er grunnet i at han ikke er en av de utvikler prøver å nå.Lager man et spill som ikke er ment for massemarkedet mener jeg at det skal anmeldes som at det ikke er et spill for massemarked. Og ting som målgruppen ser som positive burde ikke bli lagt fram som noe negativt bare fordi at det er hva massemarkedet synes om det.

 

Har du spilt spillet? Kan være det rett og slett er ett kjedelig spill, ikke sant?

Lenke til kommentar

Jeg mener allikevel det er mulig å skape et spill som appellerer både til "massemarkedet" og til de spesielt interesserte. Det hadde vært mulig for Turbo Tape å gjøre Naval War til et spill med stor grad av realisme og skikkelig tempo og driv i spillopplevelsen.

 

Som en som er i målgruppen, er jeg veldig glad for at de har med overlegg tatt avgjørelser som styrker opplevelsen for de spesielt intresserte men svekker produktet for massemarkedet.

 

Alternativet er produkter som Microsoft Flight, vertfall har jeg aldri sett noe bra eksempel på en simlator som prøver å tilnærme seg massemarkedet.

 

Dessuten, er ikke de fleste dataspill ment for å konsumeres av massemarkedet? Hvis utvikleren ønsker å bli økonomisk uavhengige (som de gjør ifølge et intervju gjort med Gamer.no) burde de forsøke å appellere til en så stor gruppe mennesker som mulig.

 

Du går her ut i fra at det ikke er et marked på PC for nisje produkter som simulatorer, og jeg trenger vel bare vise til Microsoft Flight Simulator serien hvor hver versjon har solgt millioner av kopier for å vise til at et spill som er kjederlig for massemarkedet kan ha stor suksess.

 

Hvis spill er kultur vil jeg påstå at flest spill ikke burde lagest for massemarkedet.

 

Men det faktum at jeg ikke liker spillet burde vel ikke ta noe vekk fra din opplevelse av det? Hvis du liker Naval War og spill innenfor den sjangeren er jo det bare bra det. Men som anmelder må jeg jo gi min mening, og det har jeg gjort.

 

Du har seff rett til din mening, og jeg nyter spillet uansett hva som skrives. Eneste grunn til at jeg leste artikkelen var at du i startet å si "kjedelig strategispill" på framsiden av gamer.no, noe som i min menining er veldig urettferdig mot et spill som gjør det de prøver på veldig bra.

 

Dine kritikker slik jeg leser det bunner ut i:

1. Det går for sakte for deg

2. Savner noen muligheter i flerspiller

3. hadde noen problemer med å koble til i flerspiller

4. mangler en grundigere opplæringsdel

 

Hvis dette er alle manglene med spillet vil jeg si at det er langt over gjennomsnittet av spill, jeg kan ikke se hvordan ansvarlig redaktør leste denne artikkelen og mente at det ville være positivt for gamer sitt image å legge den ut slik den var.

 

Forsåvidt så jeg den youtube videoen av TB som ble linket over her, og den tar langt mer å fremstår slik jeg hadde håpet gamer hadde sett på dette. Det å kunne si: "I dont like this, but i am sure the guys that are into this will love it" er langt mer rettferdig enn bare ett flatt nedlatende "dette er kjederlig".

Lenke til kommentar

Denne anmeldelsen er jo som å få en cod spiller til å spille arma2. Uansett, 5/10, middels, er jo egentlig ikke så ille. Problemet er bare at andre titler som f.eks call of duty også burde ligge på 5/10, 6/10, men av en eller annen grunn får de hvert år 8/10 og 9/10 selvom det er samme spillet.Er de fordi dere selger mye annonse til dem? Bare lurer, PcAj

 

Enig i at COD bruker mye av den samme oppskriften til vært spill, men spillet er likevel godt nok til å forsvare i hvert fall 8/10. De finpusser på noe som alt er i verdensklasse. Om man liker det eller ei så kan man ikke si a spillet er 5/10. Forøvrig er BF3 min favoritt så jeg er definitivt ingen spesiell tilhenger av COD bare så det er sagt :)

Lenke til kommentar

Strengt talt nettopp fordi spillet er skreddersydd for spesielt intresserte, så er ikke anmeldelse så viktig. Målgruppen blir ikke stor, men trofast. Vedder på at den her kommer til å leve i mange år blant simulatornerdene.

 

Dessuten, er ikke de fleste dataspill ment for å konsumeres av massemarkedet? Hvis utvikleren ønsker å bli økonomisk uavhengige (som de gjør ifølge et intervju gjort med Gamer.no) burde de forsøke å appellere til en så stor gruppe mennesker som mulig.

"De fleste" dataspill som er laget for massemarkedet også konkurerer med hverandre. Uberørt niche marked betyr at du kan utgi et spill uten å måtte konkurere med AAA titlene. Dette er en potensiell gullgruve for indie utviklere og det er bra for oss old-school spillere som ikke vil at enhver sjanger forvandles til en casual FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...