Gå til innhold

Investere i valuta


AT1S

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig å tjene penger på valuta. Det forutsetter imidlertid at du vet mer enn alle andre, eller at du har store mengder kapital for å kunne utnytte små arbitrasjemuligheter. Store banker, sentralbanker, meglere og andre finansinstitusjoner har egne avdelinger for valutaspekulasjon og dataprogram som fanger opp ørsmå arbitrasjemuligheter som eventuelt måtte dukke opp.

 

Men det du spør om er hvilken valuta som er den sikreste. Dette avhenger helt av hva du vil sikre deg mot. Fall i valuta du investerer i sammenlignet med dollar? Lavkonjunkturer? Redusert arbeidsinntekt?

 

Generelt er det sikreste å sette sammen en diversifisert portefølje av ulike valutaer. Men dette avhenger av hvor du er bosatt. Bor du i USA, der importvarer utgjør en liten del av økonomien, vil det sikreste være å investere mesteparten av pengene dine i USA. Bor du i Norge, et land som har en betydelig større andel av importerte varer, kan det være smart å investere noe innenlands, og noe utenlands.

 

For meg virker det som om du spør om to forskjellige ting. "... og har bestemt meg for å prøve på valuta." tolker jeg som at du ønsker å oppnå kortsiktig gevinst. "Hvilken valuta er sikrest?" tolker jeg som at du ønsker å investere pengene dine sikkert. Dette er to motsetninger. Høy avkastning hører sammen med høy risiko, lav avkastning hører sammen med lav risiko. Hadde investeringer i en valuta kunnet tilby både høy avkastning og lav risiko, så ville alle handlet denne valutaen. Hvis alle handler valutaen stiger prisen, og den høye avkastningen blir borte.

 

Men igjen; det er mulig å tjene penger på valuta - noe veldig mange andre enn deg også prøver på. Det er derfor svært usannsynlig at du finner noen råd her inne på forumet. En person som hadde sittet på slike opplysninger ville vært godt inne i finansverdenen. En person som er godt inne i finansverdenen, ville brukt slike opplysninger til å tjene penger - ikke dele dem på et internettforum :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er mye lettere å klare det med noen få handler og mye gearing på en dag enn med mange over lang tid, siden utfallet da vil avgjøres av få bevegelser som fort enten gir et veldig positivt eller negativt resultat. Hvis han fortsetter og handler mye vil det jevne seg ut, og da kommer han til å tape penger.

Lenke til kommentar

Tjente vel over 20k i dag på EUR-USD, så jeg klarte meg fint selv :)

 

Kjøpte du euro for 100k dollar og fikk gevinst på 4k dollar? Og dette klarte du på en dag?

 

Det stemmer. Var heldig, fikk kjøpt da den lå lavt, og satte at det skulle selges automatisk når økningen var x.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...