Gå til innhold

Snart kan du kjøpe kamera på IKEA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tøft!

 

Jeg ser et søppelbøtteikon ved den ene knappen. Jeg antar det betyr at kameraet har skjerm. For å få prisen lav nok tipper jeg det betyr bedriten skjerm og bedriten kameramodul. Da vil jeg mye heller ha et kamera med film i passe stort format (35mm eller større). Pinhole eller et simpelt objektiv med fast fokus, blender og brennvidde.

 

En fordel med pappen (dere har forresten skrevet plast en plass i artikkelen) er at folk ennå mer intuitivt forstår at det ikke tåler fuktighet og blir desto mer forsiktig. Med tanke på reklamasjon blir det også mye lettere å påvise fuktskader. Dvs. folk skjønner at det er håpløst å komme med en løgn om at det ikke har vært utsatt for fuktighet.

 

La meg gjette kjapt på norsk pris: 195 kroner (digital med skjerm) eller 99 kroner (digital uten skjerm).

Lenke til kommentar
Får håpe det ikke blir så lang ventetid før den er i butikkene da :-)

De får sikkert bare inn noen få stykk i uka og kundene vil stå på ventelister i månedsvis. Mellomtiden bruker de selvsagt til å skrive 500 klagende innlegg om villedende informasjon og forflytting av leveransedatorer på ulike fora og spre litt eder og galle angående det nye Rema1000-kameraet som viste seg å komme i plast, til tross for at en rekke profilerte Rema1000-kunder latterliggjorde plast og hyllet papp for noen år siden. Siden alle Rema 1000-kunder er like så kan vi le av hele hurven i annenhvert klageinnlegg frem til vi får de påventede kameraene våre og kan gå ut og fotografere.

 

Andre synes det er tragisk og utdatert før det kommer fordi det ikke har berørings-skjerm, GPS, trådløs overføring, mer avrundede hjørner og eplelogo.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Synes konseptet er genialt. Stiller meg skeptisk til at vi får se noen enorm ytelse, men dette er vel mer eller mindre et engangskamera for massene. Ikke for entusiaster.

 

men for ikea entusiaster.

 

En ting. Hva er greia med å legge ut samme artikkel to steder, saken blir jo delt på to tråder...

Lenke til kommentar
Får håpe det ikke blir så lang ventetid før den er i butikkene da :-)

De får sikkert bare inn noen få stykk i uka og kundene vil stå på ventelister i månedsvis. Mellomtiden bruker de selvsagt til å skrive 500 klagende innlegg om villedende informasjon og forflytting av leveransedatorer på ulike fora og spre litt eder og galle angående det nye Rema1000-kameraet som viste seg å komme i plast, til tross for at en rekke profilerte Rema1000-kunder latterliggjorde plast og hyllet papp for noen år siden. Siden alle Rema 1000-kunder er like så kan vi le av hele hurven i annenhvert klageinnlegg frem til vi får de påventede kameraene våre og kan gå ut og fotografere.

 

Andre synes det er tragisk og utdatert før det kommer fordi det ikke har berørings-skjerm, GPS, trådløs overføring, mer avrundede hjørner og eplelogo.

 

Ja å så får alle "sytpongan" (for å bruke et nordnork utrykk) sutre å klage fordi noen skriver fakta, sånt er uhørt, fakta må man ikke publisere, synsing og bedreviten derimot er svært viktig :tease:

Lenke til kommentar

Blir dette faktisk et engangskamera? Jeg mener, burde vel være mulig å koble det til datamaskinen, overføre de 40 bildene, slette alle bildene i kameraminnet og så bruke det på nytt? Isåfall er jo dette glimrende til bruk i situasjoner hvor man ikke tør ha med sitt primærkamera/mobilkamera.

Noen som har noen formening om hvordan bildekvaliteten på dette kameraet blir i forhold til dagens mobilkamera? Iphone, Galaxy, N8 osv.

Lenke til kommentar

Jeg vil bli veldig overrasket om det ikke blir mulig å bruke mange ganger.

 

Jeg tipper kvaliteten blir på høyde med middels telefonkameraer. De bruker neppe de dyreste kameramodulene, men sikkert heller ikke de aller kjipeste med VGA-oppløsning.

 

Det minner meg forresten mye om de skjermløse Mustek gsmart mini-kameraene (ca 1 Megapiksel) for de som husker de. De kostet ca 900 kr for 8 år siden. IKEA-kameraet får sikkert 5-10 megapiksler og en prislapp på 99 - 199 kr.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...