Gå til innhold

TERA-utvikler svarer på kritikk (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker jeg leste artikkelen i natt.

Primære forskjellen er at Elins nå blir utstyrt med "korte boxer-shorts" istedet for "panties". Ellers er det så å si like mye som syntes.

Dette er tross alt et Koreansk spill.

Blod-splatten på bakken var en fin detalj, men jeg ser godt at de fjernet det pga aldersgrensa.

Lenke til kommentar

Her ser jeg at det er viktig å kommentere artikkelen, for forfatteren og de andre kommentatorene har ikke peiling på hva dett spillet er for noe, kanskje med unntak av Daxters.

 

Antrekket til Elin "blir" ikke forandret. Det ble forandret for lenge siden, og builden som vi har sett gjennom flere betaer er den som kommer i full versjonen. Det er ikke snakk om å kle på Elin. De har allerede blitt kledd på!

 

Når det gjelder spillet, så har jeg som nevnt spilt i alle closed of open betaene i år. Her er noen punkter for hva som er bra og dårlig med spillet her uten å ta utgangspunkt i vanlig stigmatiserende tanker om koreanske mmo's:

 

Bra:

- Spillet har uten tvil den beste grafikken i et MMO til dags dato. Omgivelsene har en mystikk i seg og gir en form av episke dimensjoner som ingen har vert vitne til før. Mange sier at WoW hadde en mysikk over seg da det ble gitt ut. TERA's omgivelser har den samme mystikken over seg i en moderne langt forbedret versjon.

 

- Til tross for at spillet har mage kill quester og i bunn og grunn innehar en del grinding, så er det overraskende interessant allikevel. Combat med aim og dodge er langt artigere enn det som er vanlig innen sjengeren. Om noen har spilt Devil May Cry så vet de hva jeg mener!

 

- Grind betyr ikke bare "drep 10 piglings" som en tidlig quest går ut på. Fra lvl 20 tar spillet av, og mange kill quester handler om BAM's (Big Ass Monsters). Det er som å møte dungeon bosser overalt i landskapet, og fightene kan ta 20 minutter utendørs!

 

- Ingen factions. Det er guild mot guild mot guild.

 

- Ikke noe skilltre. Dette har jeg oppdaget at bare var noe fluff. Skilltre tar bare tid å fikle med, og det fører ikke til noe godt. Her er det action som gjelder!

 

- De beste rasene i noe som helst mmo til dags dato finner du her. Det er aldri negativt at modellene ser bra ut heller!

 

Negativt:

 

- Historien er der, men questene er bare en means to an end. Ikke spillet for deg som er ute etter historier. Se heller en film.

 

- Craftingen forstod jeg ikke noe av. Virker litt standard og kjedelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

- Grind betyr ikke bare "drep 10 piglings" som en tidlig quest går ut på. Fra lvl 20 tar spillet av, og mange kill quester handler om BAM's (Big Ass Monsters). Det er som å møte dungeon bosser overalt i landskapet, og fightene kan ta 20 minutter utendørs!

 

 

ENDELIG fikk jeg vite hva BAM står for :-P Fikk egentlig nettopp interesse for spillet, og har nå forhåndsbestilt det. Men synes det ser ut som om det er litt lite interesse for spillet her til lands.

 

Er det forresten en server der hvor litt nordmenn samles?

 

Gleder meg uansett veldig til å spille det i helgen =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Grind betyr ikke bare "drep 10 piglings" som en tidlig quest går ut på. Fra lvl 20 tar spillet av, og mange kill quester handler om BAM's (Big Ass Monsters). Det er som å møte dungeon bosser overalt i landskapet, og fightene kan ta 20 minutter utendørs!

 

 

ENDELIG fikk jeg vite hva BAM står for :-P Fikk egentlig nettopp interesse for spillet, og har nå forhåndsbestilt det. Men synes det ser ut som om det er litt lite interesse for spillet her til lands.

 

Er det forresten en server der hvor litt nordmenn samles?

 

Gleder meg uansett veldig til å spille det i helgen =)

Ragnarok spiller på essenia. Kan ta å mekke application i spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...