Gå til innhold

Olliclip gjør iPhone til systemkamera


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å huttetu for en pris. Dette hadde jeg ikke betalt over hundrelappen for.

 

- Fisheye: Kontrasten blir mye dårligere. Se f.eks glorien rundt vinduene. Fisheyeeffekten virker veldig ujevn. Dvs. mye kraftigere i hjørnene enn halvveis mellom hjørne og midten. Rette linjer blir ikke pene parantesbuer, men bølgete.

 

- Vidvinkel: Burde gitt et videre bilde uten å fordreie rette linjer til paranteser/bølger. Det er selvsagt vanskelig og dyrt å konstruere noe som gjør dette perfekt, men dette er mye dårligere enn jeg hadde forventet. Rette linjer forvrenges kraftig. Hvorfor de kaller dette vidvinkel og ikke mild fisheye aner jeg ikke. Dette er praktsik talt en totrinns fisheye, ikke en fisheye + en vidvinkel.

 

- Makro: Det ser bra ut på de bildene i artikkelen, også når jeg ignorerer at bildene uten ekstrautstyret er tatt med ganske kraftig fokusfeil. Med andre ord bra makrofunksjon, men på ingen måte verd 70 dollar. Et forstørrelseglass til 50 kroner gjør sikkert jobben ennå bedre. Det er selvsagt kjekt å kunne feste det til telefonen, men det er etter min mening på ingen måte verd prisdifferansen opp fra forstørrelseglass.

 

Vil du bruke 70 dollar til å bedre bildekvaliteten, kjøp et skitbillig fotoapparat med optisk zoom i stedet for dette juggelet. Nikon Coolpix L23 eller noe i den duren.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Og det mener du iphone har? Og at det er umulig å sette på tilsvarende kjipe og overprisede cola-bunner på Arc S?

Nei, åpenbart ikke uten objektivsforsatsene artikkelen og tråden handler om. Og nei, det er helt sikkert ikke umulig - men rammstein123 påstår da at Arc S har så "supert" kamera at den ikke trenger slikt. Man kan da like gjerne si at iPhone 4S ikke trenger slikt fordi den har et like "supert" kamera, og da trenger vi egentlig ikke denne artikkelen eller diskusjonen heller. Nok bortkastet tid. Diskusjon slutt.

Endret av Newton
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Espen I. Swang: Olloclip gjør iPhone til systemkamera ??? Hvordan i huleste kan du klare å trekke en parallell mellom systemkamera å et ræl av et mobilkamera?? Er jo like dårlig kvalitet uansett! Er svaret pga 3 objektiver, så må jeg skuffe deg å fortelle at du får til like mye selv med en lupe mellom kameraet og objektet du tar bilde av.... Men noe systemkamera kan du glemme......

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...