Gå til innhold

Test: Corsair Accelerator 60 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Billig ?

Forstår ikke vitsen med dennne jeg da.

Du får en like dårlig SSD for samme prisen og kan beholde din gamle snurredisk som lager.

Eller, som jeg mener er mye bedre :

Jeg betalte 200 mer for en Intel 520 på 120Gb - dobbelt så stor, dobbelt så rask som denne. Tok jobben med en clean installasjon da, men det er ikke noe pes - alt ligger jo der på snurredisken og er bare å hente over det man vil ha på systemdisken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Billig ?Forstår ikke vitsen med dennne jeg da.Du får en like dårlig SSD for samme prisen og kan beholde din gamle snurredisk som lager.Eller, som jeg mener er mye bedre :Jeg betalte 200 mer for en Intel 520 på 120Gb - dobbelt så stor, dobbelt så rask som denne. Tok jobben med en clean installasjon da, men det er ikke noe pes - alt ligger jo der på snurredisken og er bare å hente over det man vil ha på systemdisken.

 

900 kr for en Intel 520 120 gb!? Kjøpte du den brukt da eller?

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Men det jeg lurer på med slike "Hybrid løsning" som jeg heller ikke fant noe svar på i denne artikkelen..

 

Lager den "mirror" av filene på ssd'en , eller flytter den faktisk filene ?

 

Jeg tenker på det faktum at SSD disker igrunn har vist seg å ikke være så "udødelige" som de ville ha det til. Har tidvis hatt veldig mange problemer med ssd'er som forsvinner fra bios, blåskjermer, Dead on Arival , for å nevne noe. (sandforce og indilinx baserte )

Hva skjer når ssd'en da tar kvelden ?

er det bare å starte med harddisken som vanlig, eller mister du sån 10% av filer her og der og gjør systemet helt totalt ubrukelig ?

Endret av Skognisse
Lenke til kommentar

Billig ?

Forstår ikke vitsen med dennne jeg da.

Du får en like dårlig SSD for samme prisen og kan beholde din gamle snurredisk som lager.

Eller, som jeg mener er mye bedre :

Jeg betalte 200 mer for en Intel 520 på 120Gb - dobbelt så stor, dobbelt så rask som denne. Tok jobben med en clean installasjon da, men det er ikke noe pes - alt ligger jo der på snurredisken og er bare å hente over det man vil ha på systemdisken.

 

Dette er nok en SSD med en god del mer overkapaistet enn vanlig, for å tåle alle cachingen, den er antakelig nærmere enn 80 GB "vanlig" SSD.

 

Eller er disse løsningene kule, men de har to massive ulemper i mine øyne:

 

1. De har ikke kunne cachet for større enn 2TB-disker (noe jeg regner med ordnes ganske raskt)

2. De kan bare cache for en disk, noe som er en stor ulempe.

 

AtW

Lenke til kommentar

For 700 kroner får du mangedobler du harddiskytelsen. Les hele testen »

 

Jeg lurer stadig på om dere er stort sett dritings på hw.no når dere skriver???

 

Store deler av artiklene er oversatt fra utenlandske kilder. Kanskje oversettelsen gikk litt for fort? Dette får meg ikke til å deaktivere adblock.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men det jeg lurer på med slike "Hybrid løsning" som jeg heller ikke fant noe svar på i denne artikkelen..

 

Lager den "mirror" av filene på ssd'en , eller flytter den faktisk filene ?

 

Jeg tenker på det faktum at SSD disker igrunn har vist seg å ikke være så "udødelige" som de ville ha det til. Har tidvis hatt veldig mange problemer med ssd'er som forsvinner fra bios, blåskjermer, Dead on Arival , for å nevne noe. (sandforce og indilinx baserte )

Hva skjer når ssd'en da tar kvelden ?

er det bare å starte med harddisken som vanlig, eller mister du sån 10% av filer her og der og gjør systemet helt totalt ubrukelig ?

SSDen fungerer som en cache, dvs at alt finnes på hdd men softwaren legger de mest brukte på ssden for å raskere kunne laste den opp.

 

Kan man bruke en "vanlig" ssd til samme funksjon?

Ja, men da må man ha et Z68 brikkesett som støtter ssd-caching. Fordelen med dette er at du kan velge hvilket SSD du ønsker selv men du er begrenset til max 64GB.

Kan man bruke en "vanlig" ssd til samme funksjon?

 

Dette lurer jeg også litt på.

For meg ser det rett og slett ut som det er en softwarebasert løsning.

Se svaret mitt over.

 

Det finnes også lignende ssd cache løsninger fra andre produsenter, f.eks OCZ som har Synapse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte en OCZ synapse 128GB til jobbmaskinen(standard Lenovo i5, 500GB(ST3500418AS), 16GB) min da den etterhvert føltes veldig treg uansett hva jeg skulle gjøre(den restartes sjelden, og har alltid 10-20 programmer åpne + 50-150 faner i IE og FF).

Monterte disken og installerte software og kjørte en reboot. Første gang gikk det som det pleide: 3-4minutter før alt av småtteri var startet(mye syncprogram etc. som autostartes). Ved neste restart var den oppe på under 1 minutt! Jeg trodde omtrent ikke mine øyne.

 

Har nå brukt denne disken i en måneds tid, og har ikke noe annet enn positive erfaringer å komme med. Alt av standardprogrammer spretter opp i det jeg vil sammenligne med vanlig SSD-fart, og kan ikke si annet enn at den heller traurige Lenovomaskina nå har blitt en skikkelig racer til mitt bruk!

 

Det er lite tvil om hva som kommer til å bli gjort den dagen vi skal oppgradere resten av maskinene på kontoret; Her blir det montert cache-disk hos alle så snart prisen synker litt til.

Bare det å slippe å klone eller reinstallere alle maskinene for å få de over på SSD er jo grunn nok til å gå for en slik løsning etter min mening.

 

Jeg kan egentlig ikke få fullrost dette produktet nok, og mine googlesøk på produktet i forkant av kjøpet resulterte også kun i positive erfaringer bortsett fra at det ikke støttet noe annet enn W7. Det eneste som var å finne av negative kommentarer var fra folk som ikke selv har testet produktet og dermed ikke forsto vitsen med det, akkurat som i tråden her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...