Gå til innhold

Think Tank hører på kundene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut. Har en National Geographic-veske, og jeg opplever den som veldig tynn i bunnen. Det er så jeg er redd for å sette fra meg veska på asfalt, eller for å slå den løst borti noe. Ikke er det mulig å beskytte objektivene i den heller (uten at jeg kjøper objektivholdere). Den duger godt til og fra jobb, men synes den er ganske ræva for fotoutstyr.

 

Denne ser derimot ganske hendig ut.

Lenke til kommentar

Problemet med NG-bagen er at alt ligger og slenger i den. Selv den saken man putter kameraet oppi er så myk at den er tilnærma ubrukelig. Men det kan være jeg kjøpte en litt for stor variant. Når jeg bruker bag har jeg ofte bare med kamera med påmontert objektiv, og kanskje et objektiv ekstra. Men til dette synes jeg den er så upraktisk at jeg ofte velger sekk i stedet, selv for så lite utstyr.

 

Skal sies at NG-veska duger veldig godt til annet, så det var ikke noe bomkjøp. Jeg bruker den mye. Det var bare et aldri så lite bomkjøp hva foto angår. :)

 

Skal stikke innom FotoVideo og se på denne når den kommer. Det jeg ser av den på Youtube (eller nummer 10, som visstnok skal være veldig lik) ser bra ut.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hmm, så ut som en relativt diger bag, hvor mye får man plass til i den?AtW

 

Mye. Fikk den akkurat i posten, og min første innskytelse var at jeg hadde kjøpt en alt for liten veske (trodde først de hadde sendt meg Retrospective 5). Den ser veldig liten ut (i hvert fall sammenlignet med NG-bagen jeg har brukt til nå, og nevnte over).

 

Så jeg prøvde. 7D med Canon 17-55 f/2.8 påmontert, 200mm f/2.8 på den ene siden og 100mm f/2.8 IS på den andre siden (prøvde også med 200 f/2.8 påmontert, noe som også gikk fint). Dette ligger perfekt i veska, og jeg tror jeg skulle fått plass til noen småobjektiver i rommet foran, hvis det var det om å gjøre.

 

Stoffet virker veldig solid, og det følger med ymse skiller for objektiver og annet du eventuelt vil bruke den til. Den er godt polstra i bunnen.

 

Sammenlignet med NG-veska jeg nevnte over (og som vel strengt tatt ikke er noen skikkelig fotoveske), er dette virkelig en veske for fotoutstyr, og den er bygd på en sånn måte at man får plass til mer enn det ser ut som. At jeg skulle få plass til det jeg nevnte over var faktisk mer enn forventet, og alt ligger godt sikra i veska.

 

Jeg slang også oppi Ipaden, og den kjenner jeg ikke engang at ligger der. Var litt redd for at den skulle få kjørt seg mot hofta, men dette er ikke noe problem.

 

Ellers føles skulderveska svært god. Det virker ikke som om den sklir på skulderen overhodet, men her må jeg ta forbehold om at jeg kun har brukt veska inne i et par minutter.

 

Det følger også med regntrekk.

 

For fotografering der man ikke skal ha med store teler, må denne være perfekt, og veska kan også trøkkes nesten flat hvis man f.eks. vil ha den med i kofferten når man reiser.

 

Her er en link. Nå har denne karen stappa oppi mer enn jeg ville stappa i den, men dette gir i hvert fall en pekepinn om hva man kan få plass til.

 

Lenke til kommentar

Frontrommet er større enn jeg først trodde, og hvis jeg absolutt vil kan jeg slenge 400mm f/5.6 i denne. Jeg får lukket igjen, men da er det ganske trangt, og veska buler som i videoen over.

 

Har man filtre (eller filtersystemer av Lee-/Cokin-typen) og den slags, vil rommet foran være veldig godt egnet til dette.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...