Gå til innhold

OLED-kjempe kommer i høst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store."

 

Samsung OLED og LG's OLED er to helt forskjellige OLED teknologier. LG bruker WOLED teknologi. White+RGB OLED. Letter og billigere å produsere enn Samsung RGB OLED.

Lenke til kommentar

Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store."Samsung OLED og LG's OLED er to helt forskjellige OLED teknologier. LG bruker WOLED teknologi. White+RGB OLED. Letter og billigere å produsere enn Samsung RGB OLED.

 

Tror du har snurret det litt rundt, LG bruker RGB OLED og Samsung bruker WOLED.

Lenke til kommentar

55" var kanskje digert for noen år siden da det vanlige var 37 og 42". Synes ikke min 65" plasma er diger...Men Hardware.no liker visst tabloid overskrifter :p

 

Det jeg er spent på ved denne OLED skjermen er sortnivå og kontrast, og hvor mye dette er forbedret i forhold til dagens LCD-LED og plasma.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store."

 

Tja, OLED har stort sett blitt brukt i telefoner og PDA-er, det har vel aldri vært mer enn prototyper og absurd dyre produkter av noe større. Selv ikke nettbrett bruker OLED i dag. I den sammenhengen er 55" ganske enormt stort, selv om prisen fortsatt er ganske avskrekkende. Vanvittig bra kontrast og null ghosting (0,01ms responstid), bedre synsvinkel, enda syltynnere enn LCD, energieffektiv... det er mye å like med OLED hvis de kan få prisen ned i et fornuftig område....

Lenke til kommentar
Hvorfor blir disse 55" skjermene omtalt som "enorme"? Over 100" skjermer er "enorme". 55" er blitt ganske vanlig skjermstørrelse, Over 70" ville jeg kalt "store."Samsung OLED og LG's OLED er to helt forskjellige OLED teknologier. LG bruker WOLED teknologi. White+RGB OLED. Letter og billigere å produsere enn Samsung RGB OLED.
Tror du har snurret det litt rundt, LG bruker RGB OLED og Samsung bruker WOLED.

Tror nok det er du som surrer her og arthon som har rett.

 

LG bruker hvite piksler med fargefilter. (WOLED)

 

Samsung bruker "ekte" RGB-piksler. (Super OLED)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...