Gå til innhold

Anmeldelse: The Witcher 2: Assassins of Kings: Enhanced Edition (PC, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+214asdf125

CD Projekt er en flott gjeng, og det er ganske underholdende at de gruser store selskaper når det kommer til å porte spill over til andre plattformer omtrent på første forsøk.

 

Spørs om jeg orker å kjøre igjennom spillet igjen for å få med meg endringene i EE-versjonen, har for mye å spille som det er!

Lenke til kommentar

For dem som gjerne vil lese bøkene først (jeg tror dette vil gjøre opplevelsen mye, mye rikere), men irriterer seg over at bare to av bøkene er offisielt oversatt til engelsk: Her er (etter ryktene gode) fan-oversettelser, de to siste romanene jobbes det med i skrivende stund (den nest siste er nesten ferdig). Ypperlig hvis du har en e-bokleser eller et nettbrett.

Lenke til kommentar

Noen som kan kommentere på om det er nødvendig å spille første spillet før The Witcher 2? Er det noen løsning i XBOX-versjonen som gjør at en kan få med seg historien fra første spillet kjapt, slik som i Mass Effect 2 på PS3 f.eks.?

Det er ikke veldig nødvendig å ha kunnskap om hva som skjer i det første spillet, men det er absolutt et spill det er verdt å prøve om du klarer å raske sammen en halvgod PC/Mac. Dersom du bare ønsker å få en rask innføring i hva som skjedde i spillet kan du se

. Du mister selvfølgelig nyansene i historien, men den oppsummerer hva som skjedde i spillet på bare fem minutter. Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendig å spille TW før TW2, men jeg vil uansett anbefale det hvis du setter pris på en meget god historie.

 

Det er vel en sterk overdrivelse. Historien er ganske svak med uinteressante karakterer, men er jo allikevel bedre enn de fleste AAA-titler der ute da, så spørs jo selvsagt hva man sammenligner med.

 

Kommer vel til å plukke opp Twitcher 2 Enhanced Edition for småpenger som jeg gjorde med eneren etterhvert. Til PC såklart. Kan vel ikke være noe verre enn Mass Effect 3, selv om anmelderen tydeligvis mener det. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ikke nødvendig å spille TW før TW2, men jeg vil uansett anbefale det hvis du setter pris på en meget god historie.
Det er vel en sterk overdrivelse. Historien er ganske svak med uinteressante karakterer, men er jo allikevel bedre enn de fleste AAA-titler der ute da, så spørs jo selvsagt hva man sammenligner med.Kommer vel til å plukke opp Twitcher 2 Enhanced Edition for småpenger som jeg gjorde med eneren etterhvert. Til PC såklart. Kan vel ikke være noe verre enn Mass Effect 3, selv om anmelderen tydeligvis mener det. :p

 

Snakk for deg selv. De fleste andre mener at The Witcher har en god historie. Først og fremst fordi du kan ta del i den, du tar en rekke avgjørelser som har dypere konsekvenser enn "look at my titties!". Dessuten er historien langt mer voksen og jordnær enn de aller, aller fleste spill på markedet i dag.

 

... MEN det skal sies at mye av stemmeskuespillet i originalspillet var noe svakt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du slipper de idiotiske "snill, slem og artig" alternativene i samtalene

 

Her har Bioware mye å lære. Det dumme med snill og slem alternativene er at man ofte blir tvunget til å følge en av disse permanent for å oppnå best resultat, noe som på en måte fjerner valgmulighetene igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...