Gå til innhold

Selv operatørene skroter Nokia


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Joda, batterilevetid har vært dårlig. Men den updaten som kom før påske har faktisk doblet min opplevde batterilevetid, så det er et ikke-tema når vi prater om Lumia 800 i april 2012. Nå er den på et døgn med epost, ringing, facebook, osv. Det var den ikke før.

 

Hva skal man ellers si? Som selger opplever jeg lite supportproblemer med Windows Phone. Androidkjøperne har mye mer "problemer" med bruken av sine telefoner, selv om jeg ikke dermed vil si Windows Phone er bedre, - for det mangler hotte apps nesten hele tiden. Neste Avgang, Angry Birds Space, DrawSomething for å nevne noen. Og apps er fortsatt avgjørende for kjøpere! iPhone blir for dyr for noen, og da seirer androidalternativene fram som vinneren. I daglig drift får vi altså en situasjon der mange har kjøpt seg en "altfor smart telefon" i mine øyne.

 

Har hatt min Lumia 800 siden starten av februar. Den er vanskelig å bytte ut nå som jeg har blitt så vant til stabiliteten, konsistensen ved bruk og responsen på menyen. Det er nesten aldri ventetid på å åpne mail, meldinger, xbox live, og så videre. Ingen bugs, bare noen tekniske mangler som f.eks sende bilde på bluetooth og sånt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

En kan jo mistenke at denne artikkel er ment for å svekke Nokia og Microsoft - det er tross alt snart lansering for ny Samsung Galaxy III og iPhone 5. Microsoft kommer med både Windows 8 og Windows Phone 8 i høst. Men det blir jo spekulasjon fra min side.

 

Jeg på min side er strålende fornøyd med min Windows Phone. Dette er den telefonen jeg har brukt mest opp igjennom tidene - og kan ikke skjønne hvorfor folk skal ha så mye imot Windows Phone. Uvitenhet kanskje?

 

Selvsagt så mangler det de beste IOS/Android apps på WP7, men det kan ikke Microsoft klandres for. Det er jo tross alt spillutviklerne som må lage egne versjoner også for WP7. XBox/WP7 er en helt utmerket spillplattform

  • Liker 1
Lenke til kommentar

ThinkerBell: Hei! Vi har selvsagt ikke noe ønske om å svekke Nokia. Selskapet er imidlertid inne i en kritisk fase. Selskapet har flere utfordringer. De omstrukturerer samtidig som de kommer med helt nye produkter som skal konkurrere med de heftigste telefonene fra Samsung, HTC og Apple.

 

Hvordan operatørene reagerer på Nokias forsøk på å ta tilbake markedet er helt avgjørende for hvordan mobilhyllene vil se ut fremover. Derfor følger vi også utviklingen etter hvert som den utfolder seg.

 

Det er viktig å få med seg at vi stort sett har vært ganske fornøyde med Lumia-telefonene som har vært inne til test, slik du kan se av lenkene og lenketekster i saken :)

Lenke til kommentar

Dette begynner å bli en trend, redaksjonen ser ut som de er kjøpt og betalt av de store aktørene. Hvordan dere kan gi iPhone terningkast 6 år på år når de ikke kommer med noe nytt(ihvertfall hvis man ikke ser seg blind på markedsføring), og har dere egentlig tatt i betraktning at folk bærer med seg telefonen overalt og at den burde tåle regn/temperatur forskjeller/fall o.s.v. , designet til iPhone er pent å se på, men spesielt solid er det ikke. Android og iPhone har mye bra, men det er også ulemper ved disse operativ systemene, iPhone har kun et alternativ til tilkobling mot pc ved at man til er bundet til å benytte iTunes, Android sliter med sikkerheten. Nokia har sine ulemper det også, men de kommer på banen med noe nytt, sitt eget design og Windows Phone som kommer til å utvikle seg(jeg mener å huske at android og iOS hadde sine barndoms sykdommer).

 

Jeg syns det er altfor tidlig å dømme den nye Lumia serien til Nokia, greit nok de er sent ute og har levd på sin dominans for lenge, men markedet og forbrukerne trenger flere aktører. Redaksjonen burde istedet for å løpe beina av seg for å skrive neste gladsak om apple, kanskje ønske den nye Lumia serien velkommen og fokusere på det positive, det klarer dere tydeligvis med iPhone hvor alt det negative ble glemt etter "This changes everything. AGAIN."

 

Og nei jeg har ikke en Nokia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

ThinkerBell: Hei! Vi har selvsagt ikke noe ønske om å svekke Nokia. Selskapet er imidlertid inne i en kritisk fase. Selskapet har flere utfordringer. De omstrukturerer samtidig som de kommer med helt nye produkter som skal konkurrere med de heftigste telefonene fra Samsung, HTC og Apple.Hvordan operatørene reagerer på Nokias forsøk på å ta tilbake markedet er helt avgjørende for hvordan mobilhyllene vil se ut fremover. Derfor følger vi også utviklingen etter hvert som den utfolder seg.Det er viktig å få med seg at vi stort sett har vært ganske fornøyde med Lumia-telefonene som har vært inne til test, slik du kan se av lenkene og lenketekster i saken :)

 

Hei fjarle, mitt svar ikke myntet på dere - men generelt det som skrives i Internasjonal presse. Vet jo at 90% av det som publiseres på norske nettaviser er hentet i fra internasjonale nyhetskilder.

Lenke til kommentar

må se meg litt enig med Thinkerbell

WMP 7.5 er en fin mobil som kan konkurere med Iphone sin bruker vennlighet.

Mange støtter seg på at Iphone er så bruker vennlig, men jeg syns metro er helt genialt. Har lagt ut mange telefoner ut til test hos brukere på jobben, og tilbakemeldingen er lik når vi sammenligner IOS vs WMP 7.5 i bruker vennlighet. En ting jeg vet er at Nokia kan dette med Mobiler. Microsoft må bare steppe opp med WMP.

Android vil altid ligge sterkt hos mange brukere fordi det finnes mange varianter av den i den form av at HTC, Motorola og Samsung legger sitt lille breg på sinne mobiler. Jeg tror at til siden og sist så er det en ganske stor bruker gruppe som vil like WMP fordi den er så simpel, men kan gjøre "nesten" like mye som IOS og Android.

 

Etter mange år i IT Support, så blir man lei av aaaalt for mye stasj på en mobil. Så lenge man har en slags dropbox, spotify, facebook og muligheten til exchange og Gmail sync, så kommer man langt med det....kan ikke si at jeg har tid til å fikle så mye lenger, og det er der WMP passer fint inn.

Lenke til kommentar

Jeg har en kompis som jobber som "tlf" ansvarlig i en av de store elektro kjedene.

 

Han har skrotet Iphone, Samsung Note, Samsung GSII og flere andre tlf-er til fordel for Lumia 800. Og han prater ikke annet enn positivt om den.

 

Så den kan ikke være så alt for dårlig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette begynner å bli latterlig. Hva er vitsen med å komme med så mye anti Nokia/WP propaganda?

 

Jeg føler meg som en relativt erfaren mobileier/bruker. Etter å ha hatt mobiltelefon siden midt på nittitallet har jeg skiftet mobil sånn ca en gang i året (minst). De siste årene bl.a iPhone (av forskjellig slag), Samsung Galaxy (av forskjellig slag) og nå det siste året Samsung Omnia 7. Jeg kan si med hånden på hjertet at min Windows Phone er den beste telefonen jeg har hatt siden Nokia 6310. Ikke et stygt ord om hverken iPhone eller Androidbaserte enheter. Det er masse bra med dem og de fungerer stort sett helt greit, men jeg kommer ikke til å bytte fra WP før det kommer noe drastisk nytt fra andre kanter. Jeg er rett og slett strålende fornøyd.

 

Når det kommer til lav etterspørsel om Nokia Lumia, så må jeg høre til en utrolig spesiell krets i så fall. Jeg hører ofte folk som snakker om at de vil ha Nokia Lumia 800/900 og vi får oftere og oftere spørsmål fra kunder som ønsker seg Windows Phone som sin neste telefon. Syns det virker som all denne negative omtalen kommer fra noen med en eller annen agenda.

 

Slik jeg ser det har Windows Phone kommet for å bli og Nokia har med Lumia 800 gitt ut en telefon som er helt på høyde med (om ikke bedre enn) iPhone 4S.

 

Min neste telefon blir en Nokia Lumia og jeg anbefaler alle som gidder å høre på meg (kunder, familie, venner) å velge Windows Phone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette begynner å bli latterlig. Hva er vitsen med å komme med så mye anti Nokia/WP propaganda?

 

Jeg føler meg som en relativt erfaren mobileier/bruker. Etter å ha hatt mobiltelefon siden midt på nittitallet har jeg skiftet mobil sånn ca en gang i året (minst). De siste årene bl.a iPhone (av forskjellig slag), Samsung Galaxy (av forskjellig slag) og nå det siste året Samsung Omnia 7. Jeg kan si med hånden på hjertet at min Windows Phone er den beste telefonen jeg har hatt siden Nokia 6310. Ikke et stygt ord om hverken iPhone eller Androidbaserte enheter. Det er masse bra med dem og de fungerer stort sett helt greit, men jeg kommer ikke til å bytte fra WP før det kommer noe drastisk nytt fra andre kanter. Jeg er rett og slett strålende fornøyd.

 

Når det kommer til lav etterspørsel om Nokia Lumia, så må jeg høre til en utrolig spesiell krets i så fall. Jeg hører ofte folk som snakker om at de vil ha Nokia Lumia 800/900 og vi får oftere og oftere spørsmål fra kunder som ønsker seg Windows Phone som sin neste telefon. Syns det virker som all denne negative omtalen kommer fra noen med en eller annen agenda.

 

Slik jeg ser det har Windows Phone kommet for å bli og Nokia har med Lumia 800 gitt ut en telefon som er helt på høyde med (om ikke bedre enn) iPhone 4S.

 

Min neste telefon blir en Nokia Lumia og jeg anbefaler alle som gidder å høre på meg (kunder, familie, venner) å velge Windows Phone.

 

Enig der, det er mye Nokia propaganda for tiden, sånn er det bare.

Jeg er selv også veldig fornøyd med Nokia og har hatt flere mobiler. Jeg er riktignok litt skuffet over Lumia serien, syns de har tapt seg litt i forhold til slik vi kjenner Nokia, (i forhold til N8 osv), men uansett propagandaen er nok ikke helt rettferdig nei...

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke denne negative omtalen av Nokia og WP. Har fått prøve Lumia 800 i noen dager nå, og er overbevist at dette er/blir en suksess. Flere og flere rundt meg mener det samme, og har byttet.

Så snart jeg får penger i kassen, blir det Lumia 800 på meg også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...