Gå til innhold

Firefox erklærer krig mot plugins


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Krig er væpnet konflikt mellom to eller flere parter, for eksempel mellom stater, befolkningsgrupper, stammer eller lignende. Den nøyaktige definisjonen av når en spent konfliktsituasjon eller væpnet kamp kan kalles for krig, kan likevel variere, blant annet av hensyn til internasjonal rett og politisk retorikk.

Det motsatte av krig blir vanligvis kalt fred.

Kilde: http://no.wikipedia.org/wiki/Krig

 

Over til selve saken, så syns jeg det er en bra måte å gjøre det på. Kjedelig for de som lager reklame på nettsider men jeg tror nesten at det blir vanskeligere å blokke reklamer når det er laget i html5 enn i flash.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Som med Chrome så må jo denne funksjonen aktiveres via undermenyer, hvertfall per idag. Men det virker som Mozilla går inn for å få denne funksjonen aktivert som standard, så de som eventuelt ikke ønsker å måtte trykke for å aktivere diverse innhold må inn i undermenyer for å få dette automatisk igjen?

 

Syntes uansett dette er vell og bra, det vil gjøre nettsider raskere, det blir mindre "tomt" innhold som må lastes inn for hver nettside osv osv.. Helt siden jeg begynte med Click2Plugin / ClickToPlugin til Safari på Mac så har jeg sett på dette som et must i alle nettlesere, på alle systemer da jeg ser på det som totalt unødvendig å ha alt mulig dilldall som jeg ikke bryr meg om automatisk lastende på hver nettside jeg går inn på.

Lenke til kommentar

Jeg har lenge hatt FlashBlock og NoScript (samt AdBlock Plus med custom filter), så dette blir vell bare at alle får noe tilsvarende. Jeg synes det er fint med god kontroll over hva som kjører, men jeg mistenker at en del i de nedre 80-90 prosentilene innen dataferdigheter vil bli brydd av dette, selv om det gir dem bedre sikkerhet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...