Gå til innhold

Test: HTC One S


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Største ankepuntet er at den ikke støtter minnekort eller har 32Gb minne innebygget.

Skal man først kutte ut minnekort, bør man i det minste ha minst 32Gb innebygget. Hvor mange Gb tilgjengelig man har over nettet bryr jeg meg fint lite om, da jeg sjelden har datatrafik aktivert.

Dette alene burde være nok til å dra den ned på en 5'er. Ellers en fin telefon, men prisen burde vært lavere, på nivå med Xperia S som vel er den mest aktuelle konkurrenten.

Endret av OC-Freak
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig med OC-Freak.. Xperia S har 32GB og har NFC støtte osv, men alikevel fikk den en 4'er, bare for at Amobil ikke likte designet? Legg merke til at HTC One S er dyrere enn Xperia S også..

Den fikk vel en 4-er fordi den hadde elendig byggekvalitet, samt at den ikke imponerte noe nevneverdig ;)

Lenke til kommentar

Trodde dette skulle være mobilen for meg, men fraværet av minnekortplass er en alt for stor mangel når telefonminnet ikke er større. GSMArena.com sier at av de 16GB'ene så er 2GB til apps og 10GB til alt annet. Det blir raskt fylt opp!

 

Sier ryktene om Galaxy S III noe om minnestørrelse/minnekortmuligheter?

Lenke til kommentar

Skriver under på problemer med byggekvaliteten på den svarte. For det har skjedd hos meg :) HTC har sagt at man får bytte inn igjen da. Ellers er det en topp telefon. Skjermen kan selvsagt ikke måle seg på piksler med One X, men for en vanlig bruker som ikke nistirrer på skjermen fra 2 cm, fungerer den bra. + at AMOLED suger litt på fargegjengivelse. Men foretrekker det uansett pga at det er batterisparende.

Lenke til kommentar

+ at AMOLED suger litt på fargegjengivelse. Men foretrekker det uansett pga at det er batterisparende.

 

Du havner i en udelikat klemme når du sier at det er batterisparende!

Joda, med mye sort i bildet bruker AMOLED mindre strøm en en LCD skjerm, men med mye hvitt i bildet bruker den mer! Dette gjør at en normal bruker vil bruke mindre strøm hvis han har LCD skjerm en AMOLED skjerm (den normale bruker benytter smarttelefonen mest til nettsurfing og teksrelaterte applikasjoner). Da spør jeg deg: Hva bruker du telefonen din mest til?

 

For å dra en rød tråd til en telefon med samme skjermstørrelse, men LCD og høyere oppløsning "In regular usage tests, the Xperia S lasted 15+ hours while the One S scored 13+ hours. This is a great feat for the Xperia S since it has the screen with higher resolution"

tech-vs-tech.com

Lenke til kommentar

Gitt at man klarer å styre unna problemene med det ytre laget som flasser av (MAO påvirker forøvrig kun overflaten og forsterker ikke hele metallet), så er etter min mening One S en særdeles god telefon. Solid byggekvalitet og meget god ytelse. Teknisk sett er en pentile-basert skjerm ikke det helt store, men som andre har nevnt, så skal mye til før man ergrer seg over det til daglig. Hvis skjermen er det store så ville man vel kanskje valgt en telefon med 4,7"-skjerm uansett?

 

Xperia S valgte jeg bort fordi Krait-prosessoren i One S faktisk er ganske så mye raskere enn MSM8260-brikken i Xperia S. Samt at jeg personlig ikke likte verken design eller byggekvaliteten, samt at jeg synes det er for dårlig å komme med telefoner godt ut i 2012 som ikke kommer med ICS (uansett hvor mye man lover at det vil komme senere).

 

Den største ulempen med One S for min del er at arbeidet med å få CyanogenMOD / Android AOSP til å kjøre på den er en utfordring, og selv når/hvis HTC gir ut kildekoden til kjernen så kan det fortsatt godt tenkes at driverne til ImageSense-brikken holdes tilbake (selv om jeg har funnet litt på Code Aurora). Kan ikke fordra Sense, så jobber på spreng sammen med et par andre med å knote til CM9 ;)

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Gitt at man klarer å styre unna problemene med det ytre laget som flasser av (MAO påvirker forøvrig kun overflaten og forsterker ikke hele metallet), så er etter min mening One S en særdeles god telefon. Solid byggekvalitet og meget god ytelse. Teknisk sett er en pentile-basert skjerm ikke det helt store, men som andre har nevnt, så skal mye til før man ergrer seg over det til daglig. Hvis skjermen er det store så ville man vel kanskje valgt en telefon med 4,7"-skjerm uansett?

 

Xperia S valgte jeg bort fordi Krait-prosessoren i One S faktisk er ganske så mye raskere enn MSM8260-brikken i Xperia S. Samt at jeg personlig ikke likte verken design eller byggekvaliteten, samt at jeg synes det er for dårlig å komme med telefoner godt ut i 2012 som ikke kommer med ICS (uansett hvor mye man lover at det vil komme senere).

 

Den største ulempen med One S for min del er at arbeidet med å få CyanogenMOD / Android AOSP til å kjøre på den er en utfordring, og selv når/hvis HTC gir ut kildekoden til kjernen så kan det fortsatt godt tenkes at driverne til ImageSense-brikken holdes tilbake (selv om jeg har funnet litt på Code Aurora). Kan ikke fordra Sense, så jobber på spreng sammen med et par andre med å knote til CM9 ;)

 

Jo, PenTile er en svakhet man merker ved daglig bruk.

Du som har telefonen, fungerer Spotify på den? Fungerer multitasking og progranswitch via oppgavebehandleren?

One X har mange feil, de fleste skyldes at HTC gikk for ICS for tidlig, derfor er det på mange måter positivt at enkelte produsenter venter med ICS til det er stabilt og feil/manglet er rettrt opp. Heller et rldre stabilt OS en et nytt uferdig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...