Gå til innhold

Bedriftsprofil: Evry


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hele innlegget er jo 100% reklame, det finnes jo ikke journalistikk her, langt mindre kritisk journalistikk.

 

Synes for så vidt det er ok at bedrifter kan profilere seg slik her på hw.no, her er jo større fokus på jobb/karriere for tiden. Men det blir bare tåpelig om man prøver å late som det er en artikkel. Burde vært markert bedre at det er reklame (mulig det vises annerledes på desktop; jeg bruker Opera Mini).

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hele innlegget er jo 100% reklame, det finnes jo ikke journalistikk her, langt mindre kritisk journalistikk. Synes for så vidt det er ok at bedrifter kan profilere seg slik her på hw.no, her er jo større fokus på jobb/karriere for tiden. Men det blir bare tåpelig om man prøver å late som det er en artikkel. Burde vært markert bedre at det er reklame (mulig det vises annerledes på desktop; jeg bruker Opera Mini).

 

Det var vel strengt tatt flere intervju som lå i bunn av artikkelen.. Og dette er jo en IT-Avis.. er det virkelig noe kritisk uforsvarlig som er gjort? Jeg synes artikkelen er pyntelig og god, den ligger i grunnlag for tidligere artikkler som er pulblisert om Evry, noe som var meget kritisk.. At man fremmer IT-bedrifter burde jo være ett must for nettsider som ønsker å publisere IT-nyheter..

 

Du kan jo allitds kose deg med VG og Dagbladet... om du ønsker andre fancy "nyheter"

Lenke til kommentar
Karriereplanleggingen er satt i system. Medarbeider og leder har to samtaler i løpet av et år. Den ene er om året som gikk og om planer og ønsker for det neste året, og den neste blir en oppfølgning av denne samtalen.

 

Eh, det der kalles for medarbeidersamtalen tror jeg, og er rimelig standard på enhver seriøs arbeidsplass.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror alle som har en it-konsulent i magen har godt av å være innom større selskaper som Evry. Jeg var innleid i Ergogroup og EDB i henholdsvis 4 og 3 år og kan ikke si at jeg angrer på det. Man bygger store sosiale nettverk og som ung og dum kan man lære veldig mye av sine kolleger.

 

Flere jeg har snakket med sier de sluttet pga dårlig personal eller senior-politikk, men det har jeg hørt av folk som har jobbet andre steder også. Når man har et så stort selskap så passer ikke alle inn.

 

Spesielt på digi.no er det mange som i kommentarfeltet slenger dritt om Evry. Min magefølelse sier meg at det er tidligere ansatte som har et horn i siden til dem. Diverse fusjoner og oppkjøp går aldri smertefritt og noen må alltid gå ufrivillig. Jeg var en av dem, men ballasten jeg fikk med meg gjorde at jeg fikk to nye jobbtilbud i løpet av 2 dager og ny jobb på dag nr 3.

Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemeldinger!

 

Dette er et intervju, så den intervjuede vil naturligvis fremstille selskapet positivt.

 

Evry annonserer ikke på Hardware.no.

 

Flere tilsvarende saker vil komme, da dette bare er første bedriftsprofilen vi presenterer. Vi har lagt et visst løp fremover, men om det er ønsker om bedrifter som det skal komme en profil på er det bare å sende ønsker til oss.

Lenke til kommentar

Hei

 

Bare for å ha det sagt helt klart og tydelig, så er bedriftsprofilene redaksjonelt stoff, som er tatt initiativ til og skrevet av våre egne journalister. Alle annonser i Tek-nettverket er tydelig merket med "Annonse:" og vi blander ikke disse to sjangrene.

 

Bedriftsprofilene vil bli en fast spalte fremover, der vi besøker interessante og/eller store arbeidsgivere innen IT og lar dem få komme til orde:

- Hva har dere å tilby til de som søker jobb hos dere?

- Hva ønsker dere av søkere?

 

Vi har tidligere besøkt Google og Evry, og det vil etterhvert komme bedriftsprofiler av Apple, Opera og andre. Her skal vi være like uavhengige og kritiske som i all annen journalistikk vi utfører, og i den grad selskaper kommer med påstander bruker vi sitatform.

 

Det er imidlertid få andrehånds kilder til informasjon når vi skal vite hva en bedrift har å tilby deg som ansatt. Det hadde selvsagt gått an å intervjue (forsmådde) eks-ansatte eller andre som ikke har tilknytning til selskapet, men det blir ikke særlig metodisk og pålitelig det heller. Det finnes noe undersøker og statistikk der ute over de aller største selskapenes renommé og lønnsnivå, men dette blir også grovt og unyansert. Til syvende og sist er det vanskelig å få vite så mye om hva f.eks Evry har å tilby nyansatte uten å snakke med Evry selv. Derfor har vi valgt intervjuformen dere ser her.

 

En ting jeg ser vi kan bli bedre på, er å ta egne bilder av bedriftenes lokaler der det er praktisk mulig. (I denne saken har vi brukt Evrys egne.)

 

Er det andre ting vi kan gjøre for at disse profilene skal bli mer interessante?

Lenke til kommentar

Hei

 

Bare for å ha det sagt helt klart og tydelig, så er bedriftsprofilene redaksjonelt stoff, som er tatt initiativ til og skrevet av våre egne journalister. Alle annonser i Tek-nettverket er tydelig merket med "Annonse:" og vi blander ikke disse to sjangrene.

...

Er det andre ting vi kan gjøre for at disse profilene skal bli mer interessante?

 

Du kan vel seriøst ikke meine at dette her ikke stinker reklame i lange baner?..

Artikkel som er skrevet etter pekepinnen av den man skriver om, det kan jeg leve med. Men din kommentar på at "Her skal vi være like uavhengige og kritiske som i all annen journalistikk vi utfører," - det provoserer meg!

 

Hvor har dere vært uavhengig? Er det copy-past fra pressemeldinger eller ukritisk gjengivelse av sitater og pressebilder? Hvor har dere vært kritiske? Er dette journalistikk? Har dere intervjuet uavhengig kilder? Har dere fremlagt saken fra forskjellig vinkler?

 

Svare på alle de spørsmålet er nei.

 

Hadde ikke jeg bedre ting å gjøre så hadde jeg selv klaget dere inn til PFU.

Lenke til kommentar
HeiBare for å ha det sagt helt klart og tydelig, så er bedriftsprofilene redaksjonelt stoff, som er tatt initiativ til og skrevet av våre egne journalister. Alle annonser i Tek-nettverket er tydelig merket med "Annonse:" og vi blander ikke disse to sjangrene....Er det andre ting vi kan gjøre for at disse profilene skal bli mer interessante?
Du kan vel seriøst ikke meine at dette her ikke stinker reklame i lange baner?..Artikkel som er skrevet etter pekepinnen av den man skriver om, det kan jeg leve med. Men din kommentar på at "Her skal vi være like uavhengige og kritiske som i all annen journalistikk vi utfører," - det provoserer meg!Hvor har dere vært uavhengig? Er det copy-past fra pressemeldinger eller ukritisk gjengivelse av sitater og pressebilder? Hvor har dere vært kritiske? Er dette journalistikk? Har dere intervjuet uavhengig kilder? Har dere fremlagt saken fra forskjellig vinkler?Svare på alle de spørsmålet er nei.Hadde ikke jeg bedre ting å gjøre så hadde jeg selv klaget dere inn til PFU.

 

For en som vurderer høyere utdanning innen IT er dette faktisk svært god informasjon. Her har jeg fått et inblikk i hvordan Evry er, og hva de ser etter. Videre leder dette til inlegg som også kommer til nytte, som "Sprokket" skrev lengre oppe angående gode utdanningsmuligheter. For meg er det helt ubegripelig hvordan du kan hisse deg opp på denne måten her. Finn deg noe bedre å bruke tiden til til enn å la deg provosere over tifeldige tekster på tilfeldige nettsider.

 

Takker ti HW og ser frem til kommende bedriftsprofiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

 

For en som vurderer høyere utdanning innen IT er dette faktisk svært god informasjon. Her har jeg fått et inblikk i hvordan Evry er, og hva de ser etter. Videre leder dette til inlegg som også kommer til nytte, som "Sprokket" skrev lengre oppe angående gode utdanningsmuligheter. For meg er det helt ubegripelig hvordan du kan hisse deg opp på denne måten her. Finn deg noe bedre å bruke tiden til til enn å la deg provosere over tifeldige tekster på tilfeldige nettsider.

 

Takker ti HW og ser frem til kommende bedriftsprofiler.

 

Ingen grunn til å begynne med noe personlig greier her. Du veit verken hvor eller med hva jeg jobber :)

 

Tilbake til saken, du takker HW, men hva fikk du egentlig vite om Evry?.. Er det kanskje ett PWC-type bedrift som oppbruker nye talenter for å kaste de ut når tiden for lønnsøkning kommer?..

 

Hva fikk du egentlig vite?..

Lenke til kommentar

Hei

 

Bare for å ha det sagt helt klart og tydelig, så er bedriftsprofilene redaksjonelt stoff, som er tatt initiativ til og skrevet av våre egne journalister. Alle annonser i Tek-nettverket er tydelig merket med "Annonse:" og vi blander ikke disse to sjangrene.

 

Bedriftsprofilene vil bli en fast spalte fremover, der vi besøker interessante og/eller store arbeidsgivere innen IT og lar dem få komme til orde:

- Hva har dere å tilby til de som søker jobb hos dere?

- Hva ønsker dere av søkere?

 

Vi har tidligere besøkt Google og Evry, og det vil etterhvert komme bedriftsprofiler av Apple, Opera og andre. Her skal vi være like uavhengige og kritiske som i all annen journalistikk vi utfører, og i den grad selskaper kommer med påstander bruker vi sitatform.

 

Det er imidlertid få andrehånds kilder til informasjon når vi skal vite hva en bedrift har å tilby deg som ansatt. Det hadde selvsagt gått an å intervjue (forsmådde) eks-ansatte eller andre som ikke har tilknytning til selskapet, men det blir ikke særlig metodisk og pålitelig det heller. Det finnes noe undersøker og statistikk der ute over de aller største selskapenes renommé og lønnsnivå, men dette blir også grovt og unyansert. Til syvende og sist er det vanskelig å få vite så mye om hva f.eks Evry har å tilby nyansatte uten å snakke med Evry selv. Derfor har vi valgt intervjuformen dere ser her.

 

En ting jeg ser vi kan bli bedre på, er å ta egne bilder av bedriftenes lokaler der det er praktisk mulig. (I denne saken har vi brukt Evrys egne.)

 

Er det andre ting vi kan gjøre for at disse profilene skal bli mer interessante?

 

Hei, takk for klargjøring.

 

Jeg synes ikke "profiler" av denne typen har noen som helst verdi. De blir tilnærmet lik en pressemelding fra bedriftene, og tilfører så godt som ingen ny informasjon som ikke kommer fra bedriftene selv. Det eneste nye er at Tek.no-nettverket har valgt ut denne bedriften til å få masse profilering og dermed annerkjennelse fra Tek. Når utvalget av bedrifter dere besøker er så snevert blir det veldig spesielt.

 

Så lenge dere gjør så lite journalistikk i forbindelse med disse profilene, selv om dere skulle ta alle bildene selv, så synes jeg det ville vært mye bedre og kalt en spade for en spade - gi bedriftene profiler på tek.no sine sider, men la det være en reklameplass for bedriftene der de legger ut teksten / artiklene selv. Da er iallfall skillet klart mellom journalistikk og reklame. I tillegg får mange flere bedrifter mulighet til å representere seg hos Tek.no enn hva dere rekker selv.

 

Jeg forstår at det er vanskelig å bedrive skikkelig kritisk journalistikk på informasjonen bedriftene kommer med, men da bør dere rette dere etter dette og ikke likevel legge de ut som om det var journalistisk innhold der informasjonen er etterprøvd. Sitatform gjør ikke susen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...