Gå til innhold

Vil forandre måten vi bruker TV på


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Pace annonserte i fjor at de hadde inngått avtale med Get om levering av HD-PVR

 

http://www.pace.com/universal/news-events/press-releases/2011/get-selects-pace-to-deliver-converged-services-platform/

 

De skriver ingenting om hvilken dekoder det er snakk om, men jeg gjetter på at det er denne:

 

http://www.pace.com/global/our-portfolio/smartbox/media-gateway/

 

Media Gateway har DOCSIS 3.0 modem og 8 tunere

 

Boksen Get annonserte nå ligner veldig på Pace DZC3000

 

http://www.pace.com/global/our-portfolio/set-top-box/cable/dzc3000/

Lenke til kommentar

Dersom de har klart å overtale innholdsleverandørene har de kanskje fikset slik at vi får PVR funksjonalitet i nettet. I.e, man kan se på et hvilket som helst program som har gått på en hvilken som helst kanal de siste N dager. Med en fornuftig spredning av caching-servere burde det være mulig å gjennomføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

PVR koster ekstra .

Mange ( jeg kjenner bare til altibox ) har minimum periode man må ha PVR boksen.

altibox sletter optakene når man mister kanalen.

 

Ingen av disse punktene er spesielt kundevennlige.

 

hvis det skal funger så må man ha muligheter til å kunne se programmene i etter tid på alle kanalen man kan få tilgang til

( noe i duren av TV2 Sumo og NRK nett tv)

 

Min ide er at man trenger ikke engang å abonnere på alle kanalen for å se programmer derfra , man kan i stedet betale et lite beløp ( f.eks 5-10 kr ) for å se det ene programmet.

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

PVR koster ekstra .

Mange ( jeg kjenner bare til altibox ) har minimum periode man må ha PVR boksen.

altibokx sletter optakene når man mister kanalen.

 

Ingen av disse punktene er spesielt kundevennlige.

 

Så vidt jeg husker fra min bror så gjør GET også det samme. De sletter inne det man har tatt opp, men har man ikke tilgang til kanalen på kanalkortet sitt, så får man heller ikke sett opptak man gjorde den gangen man hadde det.

 

 

Har Altibox selv, akuratt nyttet fra Get, og selv om Get dekoderen (HD PVR) er kjappere og bedre enn Altibox sin, så er jeg mer fornøyd med Alitbox alt i alt. Spesielt siden vi nå kalles borettslag, og får ting ekstemt mye billigere enn Get. Get tvang oss også til å betale 4000,- for at de oppgraderte nettet sitt, ellers så kappet de signalene. Heldigvis så ga Altibox oppkoplingen gratis.

Lenke til kommentar

En liten korreksjon ang, altibox.

Hvis kunden avbestiller en kanal, forsvinner opptakene.

Hvis kanalen blir fjernet grunnet endringer i tilbudet, blir opptaket værende.

 

For øvrig, jeg har altibox og håper boksen fra get blir SVINBRA slik at altibox for ut fingeren. For tunerne til altibox er ELENDIGE både hardware og softwaremessig. Det irriterer meg noe grønnjævlig at den f.eks. konverterer ned til 2.0 PCM Stereo over spdif/optisk hvis du ønsker det. Nå kjører den surround åkke som, noe som bare gir skurr hvis du har en DAC.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

CAM er jo bare en modul man setter i en tv som støtter den slags .

 

spørmålet er hvordan man skal koble "signalene" til.

 

noen ganger blir det brukt nettverks-kabel,andre bruker antenne letning samtidig som tilkoblingene er forskjellig.

Da må det på plass en standard som tillater signaler gjennom en nettverks kabel og alle de andre som brukes

Lenke til kommentar

CAM er jo bare en modul man setter i en tv som støtter den slags .

 

spørmålet er hvordan man skal koble "signalene" til.

 

Hæ?

 

noen ganger blir det brukt nettverks-kabel,andre bruker antenne letning samtidig som tilkoblingene er forskjellig.

Da må det på plass en standard som tillater signaler gjennom en nettverks kabel og alle de andre som brukes

 

Hæ?

 

Signalene går gjennom antennekabelen. TV-tuneren pakker ut TV-signalet og finner frem en kryptert videostrøm. Denne sendes til CAMen, som leser dekrypteringsnøkkel fra abonnementskortet (som du plugger inn i CAMen) og dekrypterer videostrømmen. CAMen sender så videstrømmen tilbake til TVen som viser den på skjermen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

En liten korreksjon ang, altibox.

Hvis kunden avbestiller en kanal, forsvinner opptakene.

Hvis kanalen blir fjernet grunnet endringer i tilbudet, blir opptaket værende.

 

For øvrig, jeg har altibox og håper boksen fra get blir SVINBRA slik at altibox for ut fingeren. For tunerne til altibox er ELENDIGE både hardware og softwaremessig. Det irriterer meg noe grønnjævlig at den f.eks. konverterer ned til 2.0 PCM Stereo over spdif/optisk hvis du ønsker det. Nå kjører den surround åkke som, noe som bare gir skurr hvis du har en DAC.

 

Da skal du være glad du ikke har opplevd Homebase. Samme dekodere og maskinvare som Altibox, bare enda dårligere programvare.. Tro det eller ei!

 

Nå har jo GET forøvrig kjøpt opp Homebase uten at det har forandret på noe som helst.

Lenke til kommentar

CAM er dekoderen som brukes.

 

Det jeg prøvde å si var at altibox bruker nettverks kabel til dekoderen, ergo bør man få på plass en standard som gjør at at også de kan bruke dekodere som er innebygd i tvene. signalene kommer da opprinnelig via an fiberkabel

 

Da er det minst 3 forskjellige tilkoblinger som er i bruk for å få frem tv signaler

 

De andre 2 er vanlig RF som blir brukt av Rikstv

og

skru tilkobling som blir brukt av canal digital .

 

Nå denne boksen er så liten hvorfor ikke gjøre den slik at man plugger den direkte inn scart eller hdmi kontakten ( uten noe ledning mellom) ?

det har man jo fått til med pcen

Lenke til kommentar

Det er ikke riktig at Get ikke lar deg se opptak fra kanaler du ikke lenger abonnerer på. Jeg har liggende noen opptak av møkkafilmer fra da jeg hadde Canal+ som gratistilbud, og de lar seg fint spille nå - måneder senere.

 

Hadde du Canal+ gratis, eller hadde alle Canal+ gratis? Det høres ut som om de har sendt kanalene ukryptert, og at opptakene dermed også er lagret ukryptert. I så fall er det ikke noe problem med avspilling.

 

Jeg har gjort flere opptak på kanaler jeg har sluttet å abonnere på, og samtlige opptak ble utilgjengelig idet jeg sa opp abonnementet.

Lenke til kommentar

Sånn i forbindelse med annonseringen av den nye dekoderen, så kan det jo være greit å minne om pressemeldingen Pace sendte ut i fjor høst

 

http://www.pace.com/...vices-platform/

 

Pace plc today announced that it has been selected by Norwegian cable company, GET, to develop the platform for its pioneering new converged home service. The hardware platform, incorporating Pace’s new next generation Media Gateway and companion HD client device, will deliver media content and data to a variety of devices, giving subscribers the freedom to utilise GET’s services when and where they want around the home.

 

Using the Pace converged home platform, GET will offer over 440,000 subscribers a wider range of linear, OTT and on-demand content, applications and data services than ever before. The Pace Media Gateway will provide a central hub in consumers’ homes for the delivery and remote management of these services. The Media Gateway can repurpose content for different screens, to deliver a tailored, consistently enjoyable experience anywhere in the home, across TVs, Tablets, laptops and handheld consumer electronic devices.

 

The new Pace companion HD client device can be used in different capacities to give GET ultimate flexibility in how it rolls out its new services to consumers. It is able to act as a standalone cable or IP set-top box, or as a WiFi-enabled client device in an advanced home networking solution. As part of the home networking solution, subscribers can use the client device anywhere in the home to view content hosted centrally on the Media Gateway.

 

Det ser rimelig klart ut at Get Mikro er det Pace referer til som "companion HD client device". Media Gateway er antageligvis denne her: http://www.pace.com/.../media-gateway/

Endret av trondmm
Lenke til kommentar
En liten korreksjon ang, altibox.Hvis kunden avbestiller en kanal, forsvinner opptakene.Hvis kanalen blir fjernet grunnet endringer i tilbudet, blir opptaket værende.For øvrig, jeg har altibox og håper boksen fra get blir SVINBRA slik at altibox for ut fingeren. For tunerne til altibox er ELENDIGE både hardware og softwaremessig. Det irriterer meg noe grønnjævlig at den f.eks. konverterer ned til 2.0 PCM Stereo over spdif/optisk hvis du ønsker det. Nå kjører den surround åkke som, noe som bare gir skurr hvis du har en DAC.
Da skal du være glad du ikke har opplevd Homebase. Samme dekodere og maskinvare som Altibox, bare enda dårligere programvare.. Tro det eller ei!Nå har jo GET forøvrig kjøpt opp Homebase uten at det har forandret på noe som helst.

 

Prøver du å gi meg mareritt ;) Homebase må jo være noe av det mest kundefiendelige firmaet som finnes. Prøver å ringe de om noe for.eks sier de at de skal sjekke ut saken og man får aldri noe svar tilbake. Og dettte er ihvertfall bare toppen av isfjellet. Og for ikke å snakke om nedetid og det teknisk utdaterte makkverket. Ikke kunne man bestille mer enn 10 Mbit engang om man ville. Bytta da til borettslagsavtale med Get for litt siden og har nå 25/25 linje og skikkelige opptaksmuligheter for mindre penger enn vi måtte gi for homebase.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...