Gå til innhold

Internett står i fare!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

er ganske enig i hva google sjefen sier.

jeg laster ned ulovlig veldig lite, eneste jeg har lastet ned er program som nettop er vanskelig å få tak i norske butikker, eller er priset så sinnsykt høyt etter hva man får igjen.

f.eks. ville prøve et gammelt spill. men det fantes ikke på norskebutikker, gikk til steam for å laste ned, 350 kroner for 7 år gammelt spill. ikke f om jeg betaler så mye for et gammelt spill.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

(når du går til et piratnettsted kan du velge hva du vil ha, laste det ned til enheten du vil se det på og alt bare fungerer. Sammenliknet med de lovlige tilbudene hvor du må gjennom en rekke steg som fremstår som hindringer for sluttbrukere. )

helt riktig, en kamerat som lurte meg til å kjøpe mitt første spill på STEAM.

har aldrig vert så frustrert over et spill. bare kødd me cd key, oppretting av flere bruker kontoer (pga 3dje parts). stress rett og slett. 10 ganger lettere med piratkopiert

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"underholdningsbransjen og deres forsøk på å stoppe piratkopiering"

 

Hmmm akkurat som ikke underholdningsbransjen har grunn til å frykte all piratkopiering...

 

Mener Google virkelig at alt som lages skal bli fritt tilgengelig for alle og enhver som er tilkoplet Internet. Det er isåfall ganske utrolig.

Mener feks. Google sjefen at The Pirate Bay er bra for de som skal leve av musikk, bøker eller andre ting som kan kopieres digitalt?

 

Hvis du bruker et år på å skrive en bok, lage ei låt eller whatever som 'kan' distribueres digitalt, og som man lager for å tjene penger, er det vel ikke akkurat veldig overraskende at man ønsker å beskytte arbeidet sitt mot piratkopiering... eller hva?

 

Når det er sagt, så er jeg for åpen og fri kommunikasjon, men ikke uten visse regler.

 

Verken Internet eller Google, eller brukerne lider noen last dersom man sørger for å oppretholde beskyttelse for visse typer digitale åndsverk.

 

 

Lenke til kommentar

1- Frem til google åpner opp søkemotoren sin for almenheten så burde de egentlig holde kjeft. Der google motoren er kjernen i Google, er kjernen i Facebook hele økosystemet. Selvfølgelig må de holde det tett. Og de tjener ingenting på å sende folk andre plasser, når de kan holde dem hos seg.

 

Google kaster så til de grade stein i glasshus her, da de prøver åpå akkruat det samme, bare ikke så åpenbart. Documents, G+, youtube, mail, søk, alt er infisert av google.

 

2- Ang iOS så er det to helt forskjellige markedsstrategier. Igjen så later google som om de bryr seg, men om man har lest historien om Android så vet man at google solgte sjela til brukerne sine til fordel for støtte hos de store telefonselskapene i USA.

 

3- Når det gjelder piratkopiering så har de et poeng. Men også denne uttalelsen er motivert av personlig profitt. Google sliter med at plateselskapene og andre rettighetshavere hevder google muliggjør piratkopiering. Siste uttalelse fra plate og film folka er jo at å lenke til innhold som bryter copyright gjør også deg ansvarlig. Dvs det er straffbart å ha en lenke i bloggen din som sender deg til en youtubevideo med copyrightbrudd. Dette vil føre til _store_ problemer for google, da et søkeresultat på "transformers" gir potensielt tusenvis av copyrightbrudd, og uten disse bruddene ville google være ubrukelig da den ville lenket deg til de fire-fem sidene som har copyright på merket.

Lenke til kommentar

"underholdningsbransjen og deres forsøk på å stoppe piratkopiering"

 

Hmmm akkurat som ikke underholdningsbransjen har grunn til å frykte all piratkopiering...

 

Mener Google virkelig at alt som lages skal bli fritt tilgengelig for alle og enhver som er tilkoplet Internet. Det er isåfall ganske utrolig.

Mener feks. Google sjefen at The Pirate Bay er bra for de som skal leve av musikk, bøker eller andre ting som kan kopieres digitalt?

 

Nei. Han mener nok heller distribueringen må skje digitalt, og man skal få det man betaler for, uten 10 hekker du må klare å hoppe over for å se filmen/serien du har kjøpt.

Altså kunne kjøpe og laste ned (til nød streame i HD).

  • Liker 4
Lenke til kommentar

(når du går til et piratnettsted kan du velge hva du vil ha, laste det ned til enheten du vil se det på og alt bare fungerer. Sammenliknet med de lovlige tilbudene hvor du må gjennom en rekke steg som fremstår som hindringer for sluttbrukere. )

helt riktig, en kamerat som lurte meg til å kjøpe mitt første spill på STEAM.

har aldrig vert så frustrert over et spill. bare kødd me cd key, oppretting av flere bruker kontoer (pga 3dje parts). stress rett og slett. 10 ganger lettere med piratkopiert

 

 

Har vel spill for 500-1000 euro på steamkontoen min. Aldri vært borti cdkeys. Eneste at jeg måtte opprette ea-konto for å spille Dead Rising eller noe... Flere brukerkontoer? Er vel snakk om EN stk tredjepartskonto du mener. Noe som er vanlig i de fleste spill, også de du kjøper i butikken. Prisen derimot har du lov å klage på hvis du vil, den er gjerne latterlig på steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...