Gå til innhold

Origin blir mildere (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
? Hvis du har fått en stengt konto kan du fortsatt spille EA-spill i enspillermodus. For PC-spill må du aktivere Origins «offline-modus» for å fortsette å kunne spille spill med en stengt konto. For å gjøre dette går du inn i innstillinger-menyen og velger «gå offline».

 

Hvorfor kan man ikke bare spille som man vil lenger?

Ta f.eks Heroes 6. Jeg har null behov for å spille dette online. Men det blir jeg tvunget til. Selvfølgelig mister jeg kontakt med servere nå og da. Utrolig irriterende.. Nå kan du spille offline, men du må først online for så å velge å spille offline.. Jaaaddaaaaaa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er ett av mine bekrymringspunkt angående digital distribusjon. Hele spillbiblioteket ditt ligger ved butikkens nåde. Om Steam, EA, GoG, Desura, Impulse, whatever, bestemmer seg for at du har sagt noe de ikke likte på et forum, så blir det fort kroken på døra for samtlige spill du har kjøpt via tjenesten.

 

Hvilket er fullstendig patetisk og idiotisk. Tenk deg at Elkjøp kommer hjem til deg og konfiskerer spill kjøpt hos dem fordi du var litt storkjefta på internett. Freedom of speech, much?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om Steam, EA, GoG, Desura, Impulse, whatever, bestemmer seg for at du har sagt noe de ikke likte på et forum, så blir det fort kroken på døra for samtlige spill du har kjøpt via tjenesten.

GoG har ikke noe DRM, så lenge du har installasjons fila så er det ikke noe problem. Har du mistet denne og GoG stenger ned, så får du selvfølgelig ett problem med å laste den ned på nytt, men det er det eneste potensielle problemet med å kjøpe fra GoG med tanke på å kunne spille det man har kjøpt der i fra.

Sørg for at rett er rett, og ikke bare list opp en hauge med kjente digitale butikker, selv om poenget ditt består for flere av de nevnte.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke noe imot Origin i seg selv, men det er forferdelig irriterende at jeg nå må bruke 2 spillsamling-clienter istedenfor 1. Det er det største problemet for min del. Forstår jo at EA vil stjele over en del av markedet ved å tvinge folk til å installere Origin. bl.a. Crysis, Battlefield 3 og Mass Effect 3 er bare tilgjengelig på Origin for PC (ME1 og 2 er på Steam), men for forbrukerne sin del er dette bare idiotisk. La brukerne bestemme selv hvilket program de vil bruke ikke tving dem til å installere begge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så flott at folk skal få lov til å spille spillene sine!Dette har sikkert ikke sammenheng med at EA ble kåret til årets verste selskap i USA.http://consumerist.com/2012/04/congratulations-ea-you-are-the-worst-company-in-america-for-2012.html

 

At EA ble kåret til USAs verste selskap sier vel litt om hvor utrolig barnslig og sutrete gamere er. Jeg skammer meg mer og mer over å være gamer. Selskapet de var i finale med var Bank of America. Et selskap som har svindlet, loppet og ført folk til selvmord. Men stå på gamere, dette er jo "rettferdighet" i deres øyne. Håper folk får bedre ting å ta seg til, og får øynene opp for viktigere ting her i verden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stenger de kontoen din dersom du skulle skrive noe upassende på et forum? Det er jo helt på viddene! Man har jo kjøpt og betalt spillet, og da skal man jo ikke bli sperret ifra å bruke spillet pga. en forum episode! Utestengelse fra forumet er greit nok, men det er da vel ikke mulig å stenge spillere ute fra spillene.....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Så flott at folk skal få lov til å spille spillene sine!Dette har sikkert ikke sammenheng med at EA ble kåret til årets verste selskap i USA.http://consumerist.c...a-for-2012.html

 

At EA ble kåret til USAs verste selskap sier vel litt om hvor utrolig barnslig og sutrete gamere er. Jeg skammer meg mer og mer over å være gamer. Selskapet de var i finale med var Bank of America. Et selskap som har svindlet, loppet og ført folk til selvmord. Men stå på gamere, dette er jo "rettferdighet" i deres øyne. Håper folk får bedre ting å ta seg til, og får øynene opp for viktigere ting her i verden.

 

Så fint at du skjærer alle spillere over en kam her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så flott at folk skal få lov til å spille spillene sine!Dette har sikkert ikke sammenheng med at EA ble kåret til årets verste selskap i USA.http://consumerist.c...a-for-2012.html

 

At EA ble kåret til USAs verste selskap sier vel litt om hvor utrolig barnslig og sutrete gamere er. Jeg skammer meg mer og mer over å være gamer. Selskapet de var i finale med var Bank of America. Et selskap som har svindlet, loppet og ført folk til selvmord. Men stå på gamere, dette er jo "rettferdighet" i deres øyne. Håper folk får bedre ting å ta seg til, og får øynene opp for viktigere ting her i verden.

 

Så fint at du skjærer alle spillere over en kam her.

 

Må nesten det, for jeg synes bare oftere og oftere jeg leser helt urimelige ting om utviklere, utgivere og spill generelt. Det var tross alt over to tredjedeler av stemmene som gikk til EA.

Lenke til kommentar

Stenger de kontoen din dersom du skulle skrive noe upassende på et forum? Det er jo helt på viddene! Man har jo kjøpt og betalt spillet, og da skal man jo ikke bli sperret ifra å bruke spillet pga. en forum episode! Utestengelse fra forumet er greit nok, men det er da vel ikke mulig å stenge spillere ute fra spillene.....

Ja, om du ser på spill som et produkt. Spilldistributører har egenlig lyst til å selge spill som en tjeneste.

Lenke til kommentar
GoG har ikke noe DRM, så lenge du har installasjons fila så er det ikke noe problem. Har du mistet denne og GoG stenger ned, så får du selvfølgelig ett problem med å laste den ned på nytt, men det er det eneste potensielle problemet med å kjøpe fra GoG med tanke på å kunne spille det man har kjøpt der i fra.Sørg for at rett er rett, og ikke bare list opp en hauge med kjente digitale butikker, selv om poenget ditt består for flere av de nevnte.

Jeg er klar over at GoG opererer uten DRM, men om kontoen din stenges og du ikke har lagret installasjonsfila sitter man vel like fullt i saksa.

 

Lenke til kommentar

Jeg er klar over at GoG opererer uten DRM, men om kontoen din stenges og du ikke har lagret installasjonsfila sitter man vel like fullt i saksa.

Som nevnt så gjør man det, men dette blir på lik linje med at man mister eller ødelegger cd'en/dvd'en. Noe ansvar må vi spillere regne med å ta, f.eks. å huske backup. Men dette er langt fra det samme som at spillet nekter å starte fordi verifiseringen ikke får kontakt med nødvendige servere o.l.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...