Gå til innhold

Fiks ruteren med en oppdatering


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Deler samme erfaring som War...

Faktisk så var den ene ruteren til kompisen min en tidsmaskin, eneste maskinen som på ett internt LAN hadde NEGATIV ping på 800ms... Så den svarte før du sendte forespørselen :D

Dette og ekstremt pakketap ble løst når den ble pensjonert, uansett jeg har ikke kjørt orginal firmware på noen av ruterne her i huset, alt har vært flashet til DD-WRT eller Tomato av sikkerhet og pålitlighets årsaker.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

en annen ting hardware burde ha gjort, er å starte en massiv kampanje for å få folk til å sikre de trådløse nettene sine. Av ren nysgjerrighet når jeg er passasjer med buss/bil osv så bruker jeg wifi discover på telefonen min inssider på datamaskinen min for å søke opp mest mulig routere på de veiene jeg ferdes, og blir dessverre ikke sjokkert hver gang når jeg ser alle de routerne som enten har helt åpent nett eller bruker WEP enkrypteringer. Jeg forstår det at 95% av befolkningen ikke forstår hvordan de skal endre dette, men likevel.. Det er fint å se tidligere artikkel som tar opp hvordan man fikler, men hadde dette havnet opp i VG, dagbladet og alle de andre lokalavisene så kan ikke folk gå glipp av dette.

Lenke til kommentar
en annen ting hardware burde ha gjort, er å starte en massiv kampanje for å få folk til å sikre de trådløse nettene sine. Av ren nysgjerrighet når jeg er passasjer med buss/bil osv så bruker jeg wifi discover på telefonen min inssider på datamaskinen min for å søke opp mest mulig routere på de veiene jeg ferdes, og blir dessverre ikke sjokkert hver gang når jeg ser alle de routerne som enten har helt åpent nett eller bruker WEP enkrypteringer. Jeg forstår det at 95% av befolkningen ikke forstår hvordan de skal endre dette, men likevel.. Det er fint å se tidligere artikkel som tar opp hvordan man fikler, men hadde dette havnet opp i VG, dagbladet og alle de andre lokalavisene så kan ikke folk gå glipp av dette.

 

Vær obs på at telefonen din ofte tar feil angående krypteringen på rutere, for eksempel har jeg sett mitt eget nettverket listet som WEP noen ganger men jeg VET at jeg har WPA2.

Uansett, HW.no kaster bort tiden på en slik kampanje, men de kan lage den og selge den til Dagbladet eller VG (Muligens ikke, disse vil ha DLD) da det er her denne brukermassen ferdes.

De som er her vet allerede dette og skaper bare irritasjon med en slik artikkel.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Deler samme erfaring som War...Faktisk så var den ene ruteren til kompisen min en tidsmaskin, eneste maskinen som på ett internt LAN hadde NEGATIV ping på 800ms... Så den svarte før du sendte forespørselen :DDette og ekstremt pakketap ble løst når den ble pensjonert, uansett jeg har ikke kjørt orginal firmware på noen av ruterne her i huset, alt har vært flashet til DD-WRT eller Tomato av sikkerhet og pålitlighets årsaker.

 

Jeg tenkte å flashe ruteren min. Men har ingen erfaring med det og lurer på hva du vil anbefale av dd-wrt og tomato?

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å flashe ruteren min. Men har ingen erfaring med det og lurer på hva du vil anbefale av dd-wrt og tomato?

Jeg har byttet fra DD-WRT til Tomato (Shibby fork). Synes at det er for mange problemer med DD-WRT, mens Tomato bare fungerer og har bedre QoS.

 

Først må man finne ut hvilke firmwarer routeren støttes av. DD-WRT støtter langt flere modeller enn Tomato.

Lenke til kommentar

Jeg har en Netgear WNR3500L/U/v2 (som det står i tomato at den heter) og bruker Tomato med Firmware v1.28.7494 MIPSR2-Toastman-RT K26 USB Ext dette har fungert veldig mye bedre enn standat firmwearen til netgear. Men vær obs det er visse problemer, det ene er at ikke alle passer sammen selv om det står det på http://www.myopenrouter.com/ . Jeg måtte først gå om OpenWRT for så og få inn tomato, men det gikk jo bra til slutt. (og routeren virket IKKE helt fær tomato var på plass). Så ver forsiktig og vit hva du gjør, men når det fungerer så fungere det mye bedre.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er en fornærmelse at det benyttes D-Link router på artikkelfotoet.

 

Har hatt en D-Link DIR-655 trådløs router i mange år nå, og D-Link har simpelthen dumpet forbrukerne med et produkt som ikke har fått ordnet opp i ustabilitet. Det er dårlig kundebehandling.

 

Så vennligst ikke gi D-Link slik snikreklame, da dette selskapet har en veldig dårlig holdning overfor kundene sine. :wallbash:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...