Gå til innhold

Anmeldelse: Silent Hill: Downpour (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Urg.. et av trollene fra it-avisen som har sneket seg inn her?

Trolling sluttet jeg vel med omtrent samtidig som du sluttet med bleier tenker jeg. Men du er kanskje derfra selv?

 

Tar gjerne en saklig diskusjon om temaet.

 

Gjør det du. Høres ut som god underholdning.

 

Det krever jo at en av dem har kapasitet til det, noe jeg tviler på. Du kan jo underholde deg med dette imens.

 

 

Vet uansett at gamer.no redaksjonen er litt mer seriøs enn dette, men om de er enige med meg er jo ikke sikkert. Forøvrig flott at det er så stor høyde under taket for ulike meninger på dette forumet.

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Urg.. et av trollene fra it-avisen som har sneket seg inn her?

Trolling sluttet jeg vel med omtrent samtidig som du sluttet med bleier tenker jeg. Men du er kanskje derfra selv?

 

Tar gjerne en saklig diskusjon om temaet.

 

Gjør det du. Høres ut som god underholdning.

 

Det krever jo at en av dem har kapasitet til det, noe jeg tviler på. Du kan jo underholde deg med dette imens.

 

 

Vet uansett at gamer.no redaksjonen er litt mer seriøs enn dette, men om de er enige med meg er jo ikke sikkert. Forøvrig flott at det er så stor høyde under taket for ulike meninger på dette forumet.

 

Om man eleverer seg over uttalelser av prinsipiell art og tar en meta-diskusjon om diskusjonen her så følger du jo ikke akkurat den stien du selv peker mot en gang.

 

Først; relativt uskyldige personangrep i form av harselering ved alder til motdebattanter, nedrakking av deres mentale kapasitet etc.

Nest; sakligheten i en uttalelse basert på, eller argumentert ved intet annet enn en slags moralsk pekefinger som muligens får deg til å føle deg bedre ved deg selv, men som på ingen måte kan relateres til saklighet i større monn enn at jeg påstår at månen er en ost, og deretter forlanger respekt og en saklig diskusjon selv uten egentlig argumentasjon, henvisning til noe kildemateriale eller annet som kan understreke hva jeg sier.

Ikke hev deg over andre når du selv ligger på gulvet og trasser, iz all I'm sayin'.

 

Ellers tar jeg gjerne en saklig diskusjon, jeg har forsåvidt ingen mening hverken for eller imot illustrasjonsbildet :)

Lenke til kommentar
Om man eleverer seg over uttalelser av prinsipiell art og tar en meta-diskusjon om diskusjonen her så følger du jo ikke akkurat den stien du selv peker mot en gang.

Ser ingen grunn til å vise respekt tilbake, når folk ikke viser respekt.

 

 

Først; relativt uskyldige personangrep i form av harselering ved alder til motdebattanter, nedrakking av deres mentale kapasitet etc.

Som han sår, høster man. Rapporterte først, men gidder ikke ta piss, når ikke modsa gjør noe med saken.

 

Nest; sakligheten i en uttalelse basert på, eller argumentert ved intet annet enn en slags moralsk pekefinger som muligens får deg til å føle deg bedre ved deg selv, men som på ingen måte kan relateres til saklighet i større monn enn at jeg påstår at månen er en ost, og deretter forlanger respekt og en saklig diskusjon selv uten egentlig argumentasjon, henvisning til noe kildemateriale eller annet som kan understreke hva jeg sier.

Ikke hev deg over andre når du selv ligger på gulvet og trasser, iz all I'm sayin'.

Du har nok et poeng her ja. Er desverre litt begrenset med tid jeg bruker på en tråd, som består av folk som skriver "LOL!!!11" i forskjellig form.

 

Ellers tar jeg gjerne en saklig diskusjon, jeg har forsåvidt ingen mening hverken for eller imot illustrasjonsbildet :)

Så blir det vanskelig å diskutere :)

Endret av Avien
Lenke til kommentar

Du ser sikkert på frekvenshyppigheten av mine egne kommentarer at jeg føler på det samme selv. I hovedsak blir jeg kun oppgitt så fort jeg lar øynene fare raskt forbi et kommentarfelt, så jeg ser godt hva du mener.

Endog er det faktisk en god del oppegående folk inne på Gamer.no sitt forum, i motsetning til hva jeg opplever av misantropisk inspirasjon gjennom nært alle andre norske nettaviser og fora, det skal folket her (i hovedsak) pokker meg ha :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har bare fått spilt litt selv men er så langt imponert over den gode stemningen. Langt bedre enn Homecoming etter min mening. Må si det er deilig med et skikkelig survival horror spill nå som Resident Evil serien har gått så jævli på trynet.....

 

Med all respekt å melde, det er en del støy i kommunikasjonen her (jfr. Avsporingene ovenfor.) Men heldigvis tar noen tak og løfter frem det relevante: Hva vi synes om selve spillet.

 

Jeg syntes Homecoming leverte bare sånn passe, men hadde glød nok til å runde det. Hadde tenkt å kjøpe Downpour, inntil jeg leste om den horrible kampmekanikken.

 

Dere to som kommenterer sist her slår meg som noen som kjenner sjangeren. Er kampmekanikken så håpløs som anmelderen vil ha det til? De skrev det samme om Homecoming, noe jeg mestret greit.

 

Og holder spillet fortsatt på stemningen? Har spilt samtlige spill i denne serien, men er noe avventede nå siden jeg vet at Silent Hilll medfører timer med angst og en følelse av håpløshet grunnet ammomangel og sparsomhet på våpen. Med Skyrim og Battlefield på timeplanen er tiden min foran flatskjermen knapp. Derfor vil jeg så veldig gjerne at SH skal overbevise denne gangen.

 

 

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

God aften, skrekkfolk. Dette er en genuin overraskelse for meg. I motsetning til flere anmeldere som mener at dette spillet begynner bra, men utvikler seg dårlig, så er jeg av motsatt holdning. Som en rotekte Silent-fan, ville jeg egentlig bare skru av etter å ha sett menyen, logoen, introen og den første spillopplevelsen. Men ville jo selvfølgelig gi det en sjanse, og min skrekksjel er lykkelig for dette valg i dag. Spillet gikk gradvis fra 3/10 til 8/10, og da kan jeg ikke klage. Sekvensen med teateret/Hans & Grete, er noe av det feteste jeg har vært borti i denne serien, og atmosfæren er gjennomgående ivaretatt.Hele spillet har en 90-talls retrovibb over seg, og gåtene er knall. Herr Ost er overraskende fornøyd, selv om det er noen skjær i sjøen. Og hva gjør Ted Danson i hovedrollen;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...