Gå til innhold

Fremtidens SIM-kort er utsatt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi trenger ikke mindre formfaktor på simkortet. Men vi ønsker hele tiden nye mobiler, full pakket av godsaker samtidig som de skal være så små som mulig. De som faktisk lager disse mobilene ønsker/trenger nok mindre formfaktor. Selve holderen til simkortet blir jo også mindre. Simkortet må rett å slett følge den naturlige evolusjonen som teknologien følger. Mindre mindre og mindre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet med apple sitt forslag er at den tar like mye plass som dagens microsim, så da er man like langt.

Det er vel ikke helt riktig, ifølge artikkelen: "Apples nano-SIM er omtrent en tredjedel mindre enn Micro-SIM-kortene"

Endret av Newton
Lenke til kommentar

Problemet med apple sitt forslag er at den tar like mye plass som dagens microsim, så da er man like langt.

Det er vel ikke helt riktig, ifølge artikkelen: "Apples nano-SIM er omtrent en tredjedel mindre enn Micro-SIM-kortene"

Det er størrelsen på kortet. I tillegg krever Apples løsning en skuff som holder kortet, mens RIM og Nokia sin løsning er laget for slot-in (push-push).

Lenke til kommentar

Point taken - og begge løsninger vil også kreve låse-/utløsermekanismer av ulike slag. En skuff gir vel mulighet for mer elegante løsninger for tilnærmet sømløs tildekking av en slot med tilgang utenfra telefonen, tilsvarende det man (knapt) ser på siden av en iPhone 4S eller på HTC One X. "Push-push" betyr så vidt jeg skjønner en åpen slot (evt. med et separat, løst lokk), eller plassering internt under bakdeksel/batteri.

Endret av Newton
Lenke til kommentar

lurte også på hvorfor de må være så små disse simkortene..

Fordi jo mer plass de kan barbere av SIM-kort pluss SIM-kortleser, jo mer plass kan de bruke til andre ting. Et vanlig SIM-kort idag er altfor stort, og sammen med leseren tar det mye plass! Du kan lage en fungerende telefon på denne plassen (uten brukergrensesnitt selvsagt).

 

Det blir ikke for smått. Minnekort osv. er allerede lite, så folk må bare passe på å ikke miste de. Jeg har selv mistet SIM-kort, det lærer du av, og nytt kort får du uansett uten så mye bry. Jeg ville heller hatt en bedre telefon, eller klokketelefon. Kan ikke fatte at det ikke satses mer på det. Skulle gjerne hatt en klokke jeg hadde alt i! Reimen går jo an å ta av uansett, så stor forskjell blir det ikke. Med OLED-teknologien rullende inn kan en utrullbar skjerm være løsningen på størrelse.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...