Gå til innhold

GAME er trygg igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

tja veit ikkje denne sutringen her komer i fra

 

det dei gjør er at dei gir overprise til ikkje medlemer (som er for og si gratis og bli) og medlemer for for same pris

 

prisene er varierende fra dyrt til billig

men for det meste kjøper eg bare brukt spill der som noen har byttet inn etter 1-2 veker etter release for halveprisen.

 

 

Lenke til kommentar

Merkelig at noen tør investere i bruktspillbransjen...

No sel dei jo nye spel òg. Trur ikkje det er praktisk mogleg for ei fysisk kjede å selje kun nye spel, og samstundes ha spel som einaste fokus. Dei som driv med spel i butikk utan bruktsal har gjerne eit sortiment av film, serier og musikk i tillegg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hadde virkelig håpet GAME skulle gå dukken...jaja, kanskje en annen gang.

 

Jaha, hvorfor det?

 

Fordi GAME ødelegger blant annet for spill utgivelser i England, det har vært flere tilfeller hvor GAME har fått en eller flere ukers ekslusivitet på et spill før det blir lansert andre steder sånn som på Steam og prisene deres er latterlige.

Lenke til kommentar

Der kan du skylde på utgiveren siden det er utgiverens valg. Når jeg leser kommentarene her så klarer jeg ikke å la være å tenke "Only in America" men neida... Folk her til lands er like dumme og lettlurte som resten av verden :( utgivere er bare ute etter å tjene 200% av alt salg, når de ikke oppnår det så gjør de sånne ting som å klandre bruktspillbransjen som FØRST nå tydligvis ødelegger alt. Det er en sårbar bransje for øyeblikket på grunn av nettsalg, og utgivere vil gjøre hva de kan for å sløyfe bransjen for å innhente mere penger. Men 1+1 er vel et mattestykke som er for vansklig for de fleste her tydligvis. At bruktspillbransjen ødelegger er bare noe pølsevev. Reduserer inntektene deres skal jeg gå med på, men der stopper det, de tjener nok mye, mye mer penger enn du tror.

 

Jeg har ingenting til overs for utgivere. Grådige beist som ikke engang belønner utviklerne som jobber for dem på et respektfullt nivå.

Lenke til kommentar

Ikke missforstå, jeg er fult klar over at utgiverne har en hånd i dette også, på grunn av penger. Men hadde det ikke vært for at GAME hadde krevd at de skulle gjøre det sånn så hadde det ikke skjedd. Jeg er heller ikke noen fan av utgivere og har veldig lite til overs for de, har ikke sansen for at dette pengespillet skal gå utover kultur.

Lenke til kommentar

Jeg kjenner ikke til noen eksempler hvor det har skjedd at game har fått flere ukers eksklusivitet. Men om dette er sant så er jo de noen drittsekker også selvsagt. I dag produseres det så mye mere spill enn det gjor for en del år tilbake og folk har rett og slett ikke råd til å kjøpe alle spill de har lyst på. Da er dette med bruktsalg en god ting så lenge butikken ikke prøver seg på nærmere fullpris på et brukt spill, så jeg ser på det som et seriøst nederlag om dette blir en realitet, noe som jeg er ganske sikker på det blir etter søppelet Microsoft og Sony har komt med at nye Xboxa og PS4 ikke vil ta bruktspill. Man MÅ kjøpe spill, alle spill. For hva er forskjellen på å kjøpe et brukt spill eller låne et spill hos en kompis? Xboxa vet ikke forskjellen. Grådighet, grådighet, grådighet uansett hvilken retning du velger å se.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...