Gå til innhold

Nå risikerer Apple bøter for 4G-merker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Hva synes du om markedsføringen av iPad Wi-Fi + 4G? Helt grei ? eller uklar?"

 

Synes det er flott at myndighetene tar tak og skulle helst sett at Apple fikk en bot å sutte på i disse tider. Det er en selvfølge at du ikke kan reklamere for noe du ikke kan bruke på et produkt.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Enig med myndighetene her. En real smekk på pungen. Minner litt om DVD-soner. Utvalgte land får ta del i premiere slipp. Forhåpentlig tvinger dette Apple, til å kalle inn iPad'er fra Europa og skifte ut chip'en, til en med 4G for alle land. :D

 

Man kan jo drømme.

Kunne godt tenkt meg iPad3, men manko på 4G gjør den mindre attraktiv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apple sover trygt. HSPA+ er 4G

for å kommentere meg selv. dersom ITU skulle si at HSPA+ ikke er 4G, ja da må LTE ryke i samme slengen, og det blir mye pepper fra de store telecomselskapene i USA som har brukt store beløp på markedsføring.

ifølge ITU's første forsøk på 4G er jo kun LTE-A og venner 4G, og det er det INGEN som har enda.

Lenke til kommentar

nå er det sånn at den har 4g støtte så det er ikke feil og kalle den det, men og si at den kan brukes i norge er en helt annen sak.

 

at dem kaller den 4g bryr jeg meg ikke noe om, så lenge dem markerer at den ikke funker i nord amerika (og de andre stedene) den funker.

syns også det er flot at myndighetene tar tak, men jeg syns ikke dem har truffet helt blink på hva dem går etter :/

Lenke til kommentar

Apple sover trygt. Det er ITU som har ansvaret for 4G "standarden", og dette er noe av det siste fra den fronten http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2374564,00.asp LTE er 4G, HSPA+ er 4G etc. iPaden har HSPA+ for europa og ergo er dette en vanskelig sak å vinne for forbrukermyndighetene.

 

Tror HSPA+ ble godkjent under 4G fordi ITU ble lei av å kjefte på AT&T uten av sistnevnte endret på markedsføringa.

 

Ikke det, har aldri hatt noe særlig sant for denne G fokuseringa. Gi meg faktiske navn på teknologiene i bruk. G-ene hører hjemme på ett buzzwordbingobrett.

Lenke til kommentar

Greit at det er så stor fokus på at apple skal få bøter, men hvem er det egentlig som får disse pengene?

 

syns det er tapfattigt hvis de går til noen som ikke skulle hatt dem uansett..

 

Blir litt sånn bryr meg ikke hvem som tjener på det, så lenge Apple taper på det.. heilt feil i mitt hode.. så, hvem får pengene Apple evt må ut med?

Endret av keramikklampe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-qfohT7

Innen vi har noe som helst slags dekning av større nytteverdi her i landet, er det vel kommet ut 2-3 nye iPad modeller i mellomtiden allikevel...

Lenke til kommentar
Apple sover trygt. HSPA+ er 4G
for å kommentere meg selv. dersom ITU skulle si at HSPA+ ikke er 4G, ja da må LTE ryke i samme slengen, og det blir mye pepper fra de store telecomselskapene i USA som har brukt store beløp på markedsføring. ifølge ITU's første forsøk på 4G er jo kun LTE-A og venner 4G, og det er det INGEN som har enda.

 

Dette stemmer kanskje på papiret hvis vi ser på development planene fremover, men ikke i praksis. HSPA+, eller Turbo 3G+ som det faller inn under hos for eksempel NetCom har en forventet opplevd hastighet på 1,0 til 14 Mbit/s, og en teoretisk hastighet på 14,4 -21,6 Mbit/s.

 

LTE, eller det som markedsføres som 4G har en forventet opplevd hastighet på 10-80 Mbit/s og en teoretisk hastighet på 100 Mbit/s.

 

Grunnen til at LTE har blitt "godkjent" markedsført som 4G er fordi det bygger på og ligger relativt nært 4G standaren, samt at det gir en betydelig økning i opplevd hastighet for brukeren.

 

Dette gjelder da IKKE dagens implementasjon av HSPA+, og det ville være direkte feil å markedsføre denne som 4G.

Endret av serpentbane666
Lenke til kommentar

Greit at det er så stor fokus på at apple skal få bøter, men hvem er det egentlig som får disse pengene?

 

syns det er tapfattigt hvis de går til noen som ikke skulle hatt dem uansett..

 

Blir litt sånn bryr meg ikke hvem som tjener på det, så lenge Apple taper på det.. heilt feil i mitt hode.. så, hvem får pengene Apple evt må ut med?

Bøter går pr. definisjon til statskassen. De er en straff. Erstatning eller oppreisning går til en gitt fornærmet eller flere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...