Gå til innhold

Brukere vil ha berøringskjerm


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er jo avhengig av hvordan en holder greia og tildels hva en skal utføre, men det er uansett kjekt at muligheten er tilstede.

 

Tilgangen på touch-skjerm er omtrent like fint som mangelen av tastatur er ille.

Lenke til kommentar

Hvordan undersøkte de dette egentlig? Jeg hadde selv brukt berøringsksjermen om jeg fikk en bærbar med begge deler å leke med per i dag, betyr ikke at det er best i lengden. Men som andre har vært inne på, dette handler kanskje mest om hva slags enhet det er, til en ultraportabel kan berøringskjerm være ett fint supplment, avhengig av hvordan den er bygd opp.

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

hehe Fangs78!

 

Jeg er så fantastisk enig med deg! Hver gang det kommer nyheter om f.eks. 3d, berøringsskjermer, o.l. er det kjempemye negativitet. Det skader vel ikke at teknologien er der og blir bedre med fremtiden? Det er jo en utvikling som man kan velge selv om skal taes i bruk..

 

Er det uinteresserte mennesker som gleder seg mest over ny teknologi?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hvorfor har det seg sånn at de fleste tekno-relaterte kommentar-felt er fylt opp av teknologer som er livanes redd for forandring?Er ikke det et paradoks?

Touch syntes jeg er ganske dårlig å skrive med. Selv bruker jeg mobiltelefon og nettbrett(før). Det er også tyngre, fysisk å trykke rundt på en skjerm enn å bruke en mus. Men joda, vi er redde for forandringer, og det gjelder ikke bare oss "teknologer", men alle sammen...
Lenke til kommentar

Tror Intel har glemt brukerene av pc.

 

Jeg personelig hater touchskjermer da det er mye mer effektivt å bruke et tastatur.

Desuten tar det unødvendig verdifull plass fra skjermen.

 

Annet er at det ikke er alle programmer hvor du kan bruke touch.

 

Syntest jeg ser meg trykke på min 30" mens jeg driver med AutoCad.

 

Den dagen du ikke kan velge, så bli det ikke noe mer kjøp av Windows fra meg. Så enkelt er det.

Lenke til kommentar

Problemet er bare at berøringsskjerm er og blir lite ergonomisk på en laptop. Dessuten så er styreflaten på macbook pro og air veldig bra. Faktisk er styreflaten til Apple en av hovedgrunnene til å velge Mac IMO.

Endret av Mac_31
Lenke til kommentar

Tror Intel har glemt brukerene av pc.

 

Jeg personelig hater touchskjermer da det er mye mer effektivt å bruke et tastatur.

Desuten tar det unødvendig verdifull plass fra skjermen.

 

Annet er at det ikke er alle programmer hvor du kan bruke touch.

 

Syntest jeg ser meg trykke på min 30" mens jeg driver med AutoCad.

 

Den dagen du ikke kan velge, så bli det ikke noe mer kjøp av Windows fra meg. Så enkelt er det.

Det er da frivillig å bruke touch. Bare å bruke tastatur og mus som før om du ikke vil ha touch.

 

Problemet er bare at berøringsskjerm er og blir lite ergonomisk på en laptop.

Det er derfor jeg synes ideen om skjerm som kan roteres 180 grader og legges på tastaturet, er interessant. Da kan en vanlig laptop gjøres om til tablet på sekunder. Sistnevnte er mye bedre ergonomisk sett.

Endret av A-Jay
Lenke til kommentar

Synes at det ville vært kult med touch, og det er jo ikke sånn at man ikke kan ha tastatur og mus i tillegg til touch. Det ene utelukker ikke det andre. Men trur ikke jeg personlig ville være villig på nåværende tidspunk å betale dyre dommer for dette. Og som wilford sier, ikke serlig flott med fettmerker over alt. Uansett, blir spennende å se hva som kommer til å skje.

 

Jeg syntes ikke skjermer fulle av fettete fingermerker er særlig attraktive og skarpe å se på, syntes der?

http://www.komplett....aspx?sku=311674

 

Ett trykk på skjermen, så rense litt.. Det blir effektivt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...