Gå til innhold

Anmeldelse: FIFA Street (PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

7/10? Er vel en smule for smigrende for dette spillet? Spilte det på EA Season Pass og må si at det er spill som ikke er verdt pengene du betaler for det.

 

Fysikken er et totalt rot, og den eneste grunnen til at det er mulig å drible seg forbi noe som helst er fordi det er totalt umulig å forsvare seg, og det inkluderer totalt fraværende målvakter. Hver gang setter igang en forsvars animasjon og bommer har angriperen fritt frem siden han er opptatt med å se tomt ut i intet i 5 sekunder.

 

Online team play er ganske håpløst siden spillet hedrer de som går alene og straffer de som faktisk prøver å spille som et lag.

 

Hadde dette vært et XBLA spill hadde jeg kanskje vurdert å investere, men som et fullt spill er det ganske uaktuelt fra min side. Er nok lett det dårligste sports spillet jeg har spilt på en god stund, og jeg har spilt en del sportspill de siste årene.

Lenke til kommentar

Stort sett enig. Det er totalt meningsløst å i det hele tatt tilby online-del her, spesielt Online Team Play-modusen. Dette er et spill som nytes i små doser alene, mot datamaskinen. Når man hverken kan spille med ekte klubber og landslag eller velge forskjellige moduser online er det ikke akkurat en modus hvermannsen frivillig velger mer enn et par ganger før man er lei.

 

Hadde det gøy i noen dager med Season Ticket-utgaven, og er enig med anmelder at det først blir morsomt når man tar seg tid til å lære et flertall finter. Det er derimot frustrerende å spille når man ikke har ballen, fordi at det å være forsvarer i dette spillet ikke akkurat er noen fordel, grunnet fokuset på estetisk vakre angrep. Det ville ikke vært mulig om det å forsvare seg var like enkelt og intuitivt som det å utføre triks.

 

Levetiden til spillet er med andre ord ikke allverdens, men man har det gøy i et par titalls timer, og det er veldig lett å plukke opp og spille i et par minutter når man ikke har noe annet å gjøre. Ville gitt det 6/10 selv.

 

Forøvrig er Futsal fantastisk lite givende i forhold til de andre modusene i spillet. Keeperen redder alt bortsett fra skudd på hel eller halv volley og opplevelsen blir stykket opp av alle dødballene. De andre modusene er stort sett sammenhengende action til tiden renner ut. Last Man Standing, Panna og Freestyle er uten tvil favorittvariantene. Det skal gis belønning etter hvor godt man behersker Skill Stick, etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...