Gå til innhold

Microsoft Messenger blokkerer Pirate Bay-lenker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Live Messenger har gått fullstendig nedenom og hjem, først rævkjørte de interfacet og nå har de amputert alt av funksjonalitet ved å fjerne god og oversiktlig måte for å importere / eksportere kontakter uten å bli møtt med en maks grense på 10-30 kontakter per dag og null mulighet for video med mer enn en person av gangen. Alt er naturligvis av tanke på sikkerhet... Derfor må alle brukere lide og muligheten for å kjøre eldre versjoner er fjernet med påtvungne oppdateringer.

 

 

Dessverre så går jo løsninger som Skype i akkurat samme retning med håpløst dårlig optimalisering og et grensesnitt som stadig blir verre.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Er det noen som fortsatt bruker Messenger?

 

Facebook chat er jo skikkelig bra!

 

Men uansett er det fryktelig få for tiden.

 

Ramguy: Jeg kjører fortsatt 2009 versjonen, med apatch for å få vekk alt drittet.

 

Har begge deler liggende hvis noen trenger, men det er vel heller tvilsomt. :p

Endret av Andeby
Lenke til kommentar

Pidgin el.l. løser problemet med å bruke flere plattformer glatt. Selv bruker jeg både msn, fb-chat, skype og irc. Er vel bare et par stykker på msn som fortsatt er der, men merker ingen forskjell på om jeg snakker med de over msn/fb da det ser tilnærmet likt ut :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen som fortsatt bruker Messenger?

Ramguy: Jeg kjører fortsatt 2009 versjonen, med apatch for å få vekk alt drittet.

 

Har begge deler liggende hvis noen trenger, men det er vel heller tvilsomt. :p

 

Live Messenger 2009 har også mistet muligheten for video med flere personer samtidig, samt mistet den oversiktlige måten for importering / eksportering av kontakter.

 

Så da er man på mange måter like langt. Importering / eksportering må gjøres igjennom Windows Live nettsidene med en maks grense på 10-30 kontakter per dag (varierer fra dag til dag) hvor du må skrive inn en sikkerhetskode / string for hver 5-10 kontakt... Utrolig slitsomt når du som meg ikke har brukt Live Messenger på over 1mnd, kontoen har blitt fryst og du må importere alle kontaktene på nytt.

 

Eneste måten å komme rundt dette på er ved å "verifisere" kontoen med telefonnummer og alt mulig rart som jeg ikke ønsker registrert på noe så jallah som Windows Live.

 

 

Pidgin el.l. løser problemet med å bruke flere plattformer glatt. Selv bruker jeg både msn, fb-chat, skype og irc. Er vel bare et par stykker på msn som fortsatt er der, men merker ingen forskjell på om jeg snakker med de over msn/fb da det ser tilnærmet likt ut :p

 

Dessverre så støtter verken Pidgin eller andre video eller lyd over Live Messenger / MSN protokollen som reduserer hele poenget til tilnærmet null for min del og for en god del andre.

 

Har stort sett beveget meg over til Skype som i seg selv fungerer bra, men selve Skype klienten blir jo bare mer og mer rotete for hver eneste oppdatering og Mac klienten er jo en eneste stort vits når det gjelder ressursforbruk. Men endel kontakter henger igjen på Live Messenger og andre er jo på Facebook og en ting jeg hater noe abnormt med Facebook er automatisk loggføring av samtlige samtaler og med de ymse brukervilkårene til Facebook så ønsker jeg mist mulig av det.. Men deaktivering av loggføring finnes jo ikke og ofte opplever jeg at meldinger over Facebook med diverse klienter (ikke om jeg er på selve nettsiden) bare forsvinner ut i intet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Prøvde Pidgin for en tid tilbake, men det gikk rett til helv... med MSN.

Alt jeg fikk fra Pidgin var "connecting" og intet skjedde på en halvtime, gikk tilbake til min gamle versjon av Trillian den gangen og har dessverre ikke testet Pidgin siden.

Synd for en OpenSource og gratis versjon som tilbyr alle nettverkene i en er sjeldent, for video for flere personer er det dessverre fortsatt bare Skype som står igjen.

Men dette begynner å bli mindre og mindre attraktivt med MS bak rattet, siste nytt er at det skal åpnes for sniklytting av USAske myndigheter i Skype...

Lenke til kommentar

Det eneste jeg fortsatt bruker MSN til er å bruke webkamera funksjonen med kjæresten, og ha samtale på skype med henne samtidig. For en eller annen grunn lagger hun hvis hun bruker cam på skype, så da blir det MSN. MSN stoppet jeg å bruke for lenge siden, så dette angår ikke akkurat meg, (eller så veldig mange andre for den saks skyld) dessuten kan man vel bare bruke bit.ly ? :)

Lenke til kommentar

Messenger, eller MSN, er det år og dag siden jeg brukte sist. Skype og facebooks chattefunksjon er langt enklere og langt enklere å komme i kontakt med de du ønsker.

 

Når det gjelder piratebaylenkene skjer det samme på facebookchat. Løsningen er bare å sette noen punktum eller tegn dersom man ønsker å dele en lenke. Irriterende, men samtidig forstålig at det er sånn

Lenke til kommentar

Selv så bruker jeg hovedsakelig Google+ sin Hangout når jeg og mine kontakter skal video-kommunisere flere på en gang. Etter min mening er det den beste løsningen jeg har brukt. Simpel og fin.

For tiden tar jeg faktisk et online kurs, der foredrager sitter i Los Angeles. Da bruker vi Hangout for gjennomganger osv. Vi er ca 10 stykker som har videoer gående der, og jeg ble overrasket over hvor "smooth" det går. Det er også kjekt at vi lett kan dele skjermene våre, for å forklare ting visuelt.

 

En skjelden gang hender det jeg bruker Skype eller MSN for å video-kommunisere med de som ikke har G+.

Endret av Kyrandian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...