Gå til innhold

Baldur's Gate til nye plattformer (iPad)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette var koselige nyheter, selv om det hat vært klart siden før det kom noen som helst annonsering av enhanced edition, jeg bomma bare på at den ville bli vist frem på iPad 3 lanseringen, dette er visstnok fordi rettigheter og slikt ikke var helt 100% avklart med atari og de ikke ville skape noe oppstyr før alt var i boks.

 

Når det er sagt så skal det bli deilig å kunne tilbringe sommeren utendørs og fortsatt spille Baldurs Gate.

Lenke til kommentar

Skrøt de ikke av at de skulle 'oppdatere' UI'en da? F.eks. når man velger magi. Ser ikke ut som det er mye forandringer på bildene over iallfall.

 

Og makan til overflod av Zeldastøl Stuestøl-artikler da? Nesten hele forsida nå jo. :p Skulle trodd alle andre hadde tatt seg fri bortsett fra Froholt som sikkert koser seg i sykesenga med Age Of Decadence-demoen! (Som trenger gamer-artikkel!)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva ett nettbrett er brukbart til? Det at det ikke er taster gjør det tl en helt horibel ting å game på (som alt annet med touch).

Uten mus og tastatur så er den heller ikke gunstig til å surfe med, annet enn å lese nyheter da...

 

Vs bærbar pc, stasjonær pc og mobil så ser jeg ingen grunn overhodet til å ha ett nettbrett.

 

Er jeg den eneste som ikke skjønner hypen? :huh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva ett nettbrett er brukbart til? Det at det ikke er taster gjør det tl en helt horibel ting å game på (som alt annet med touch).Uten mus og tastatur så er den heller ikke gunstig til å surfe med, annet enn å lese nyheter da...Vs bærbar pc, stasjonær pc og mobil så ser jeg ingen grunn overhodet til å ha ett nettbrett.Er jeg den eneste som ikke skjønner hypen? :huh:

 

Tror det. :) Fra spøk til side så ville jeg også heller hatt en ultrabook enn en iPad, men det koster bare halvparten og har masse artige apps som faktisk ofte er bedre enn nettsidene til de respektive selskapene.

Lenke til kommentar

Skrøt de ikke av at de skulle 'oppdatere' UI'en da? F.eks. når man velger magi. Ser ikke ut som det er mye forandringer på bildene over iallfall.

 

Og makan til overflod av Zeldastøl Stuestøl-artikler da? Nesten hele forsida nå jo. :p Skulle trodd alle andre hadde tatt seg fri bortsett fra Froholt som sikkert koser seg i sykesenga med Age Of Decadence-demoen! (Som trenger gamer-artikkel!)

 

Ja, det har sagt at de skal oppdatere UI, men ikke GUI. Utseendet blir nok beholdt, men det kan hende de endrer måten ting fungerer i GUI.

Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg hva ett nettbrett er brukbart til? Det at det ikke er taster gjør det tl en helt horibel ting å game på (som alt annet med touch).

Uten mus og tastatur så er den heller ikke gunstig til å surfe med, annet enn å lese nyheter da...

 

Vs bærbar pc, stasjonær pc og mobil så ser jeg ingen grunn overhodet til å ha ett nettbrett.

 

Er jeg den eneste som ikke skjønner hypen? :huh:

 

Hype biten er vel over for en stund siden nå. En er gått fra hype til fakta om at nettbrett er noe nyttig,bra og ikke minst noe folk vil ha.

 

Om en bruker sin stasjonære/bærbare pc/mac kun til å sjekke epost,lese diverse nettsider,se film/serier,musikk så kan en gjøre dette på et nettbrett like enkelt. Og mange synes det å lese aviser og surfe generelt er en bedre opplevelse på et nettbrett. Når det kommer til spill så er det jo ikke slik at en må velge enten eller, alle vet jo og forstår begrensningene en har når det ikke er noen fysiske knapper. Men det betyr ikke at det ikke finnes veldig mye bra spill til nettbrett enten det er simple spill eller fullverdige spill.

 

Jeg husker når dem første mobil telefonene kom som ikke hadde knapper kom i salg, hyle koret som var den gang om at en måtte ha knapper er jo like latterlig å tenke tilbake til som dagens hyle kor som ikke forstår hvordan noen vil surfe eller spille uten knapper....

 

Og vi er vel såpass økonomisk sterke dem fleste nordmenn idag at vi tar ikke til takke med kun 1 ting, dem fleste har råd og ser bruksområdene til dem forskjellige maskinene.

 

Med endel Android nettbrett kan du jo også bruke bluetooth håndkontrollere..

 

Men hyle korene vil vi alltid ha uansett hvilke år vi er i og uansett hva det gjelder, godt folk flest er såpass våkne at dem ser lenger en nesa.

Lenke til kommentar

Gamer.no; forteller om gårsdagens nyheter, i morgen!

"Gamer.no kan videre fortelle om at det nå kan brukes internett uten kabel. Det har blitt kalt Wi-Fi, men om det blir noen hit vil tiden vise."

 

Til Android finnes forlengst programmet GEMRB som er en app som lar deg kjøre SAMTLIGE SPILL fra TSR sine Dungeon and Dragons-games som Baldurs Gate 1-2, Icewind Dale 1-2, Planescape og Never Winter Nights. Du trenger bare dumpe dine eksisterende installerte PC-spill sine filer inn på andoid med gemrb, skrive om en liten tekstfil som ligger med, (instruksjoner for å skrive den om er i selve tekst-filen og er svært oversiktelig), og deretter er det bare å kose seg hele veien til banken.

Ps. touchscreenen funker i spillet.

 

F to the U

 

Prøv å late som dere er journalister iallefalll.

Lenke til kommentar

Gamer.no; forteller om gårsdagens nyheter, i morgen!

"Gamer.no kan videre fortelle om at det nå kan brukes internett uten kabel. Det har blitt kalt Wi-Fi, men om det blir noen hit vil tiden vise."

 

Til Android finnes forlengst programmet GEMRB som er en app som lar deg kjøre SAMTLIGE SPILL fra TSR sine Dungeon and Dragons-games som Baldurs Gate 1-2, Icewind Dale 1-2, Planescape og Never Winter Nights. Du trenger bare dumpe dine eksisterende installerte PC-spill sine filer inn på andoid med gemrb, skrive om en liten tekstfil som ligger med, (instruksjoner for å skrive den om er i selve tekst-filen og er svært oversiktelig), og deretter er det bare å kose seg hele veien til banken.

Ps. touchscreenen funker i spillet.

 

F to the U

 

Prøv å late som dere er journalister iallefalll.

 

Det er da en stor forskjell på GemRB og det Overhaul Games gjør her. Der GemRB (som har blitt 'portet' til Windows, Linux, OSX, iOS i tillegg til Android) er en rekreert spillmotor som gjør det mulig å kjøre Infinity Engine-spill, lager Overhaul Games en ny og oppusset utgave av den gamle klassikeren med et grensesnitt tilpasset lesebrett. Forøvrig kan ikke GemRB kjøre Neverwinter Nights slik du påstår, siden Neverwinter Nights kjører på Aurora Engine i stedet for Infinity Engine.

 

Synes det er trist at du velger å skrive slike ting som "F to the U" og "Prøv å lat som dere er journalister iallefall." når GemRB ikke har noe som helst med denne nyutgivelsen å gjøre.

Endret av Arodem
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...