Gå til innhold

Nå kan Nokia N9 bli ny ? hvis du tør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Grunnen til at jeg liker disse N9xx-telefonene er fordi Nokia har gjort det mulig å gjøre slike ting... Ikke fordi det eneste Android-plattformen har mangla er Nokia-hardware. Så sånn sett satt jeg som N900-eier og synes det var kult at man kunne, men så liksom ikke vitsen siden det finnes en mye enklere måte å få en Android-telefon som funker på.

 

Derimot syntes jeg EasyDeb var en big deal, fordi det ikke var så mange andre telefoner som kan gi tilgang til de store linux-bibliotekene på den måten. Men nå begynner det visst å bli noen, så da regner jeg med ting årner seg over tid.

 

Leste forresten at Nokia UK hadde tapt ytterligere 1 tredjedel av det gjenstående salget fra Lumia-telefonene relativt nylig kom i salg til nå. Så hvis det er representativt, kan Nokia faktisk være borte allerede før Windows Phone 8-salget tar av. Men det er bare min spekulasjon basert på Ahonens rants.

Lenke til kommentar

Leste forresten at Nokia UK hadde tapt ytterligere 1 tredjedel av det gjenstående salget fra Lumia-telefonene relativt nylig kom i salg til nå. Så hvis det er representativt, kan Nokia faktisk være borte allerede før Windows Phone 8-salget tar av. Men det er bare min spekulasjon basert på Ahonens rants.

 

Ahonen minner meg om en fallen madonna. En gang en respektabel mann, men nå er det bare bitterhet og sutring igjen. Men Nokia går nedover til tross, og det er kjipt da de har laget mye kult (N9, N900, 808 osv). I rene tall så selger Lumia bra, men konkurentene selger samlet sett bedre. Vi får se, men jeg begynner faktisk å tenke tanken på å få meg en Lumia mens det ennå er tid. Har en N9, og en Lumia 800 ved siden ville passe fint.

 

Hadde Android på min N900, men har nå en Nexus S, og føler ingen trang til å installere ICS på min N9, ivertfall ikke så lenge det er min daglig-telefon.

 

Men selv om Nokia kan møte veggen mht WP, så har de Meltemi som kommer i løpet av sommer/høst. Jeg tror Lumia blir OK jeg. Bra nok til at ikke Nokia dør, men jeg er langt fra sikker. Det er ennå ingen markert aksellerert salg, og det må begynne å komme snart.

Lenke til kommentar

I tall selger Lumia IKKE bra, det er jo det som er hele greia. Dette til tross for ganske gode kritikker. Nokia selger elendig sammenlignet med seg selv, og må først og fremst skylde på seg selv også.

 

Meltemi kan bli veldig spennende, men ikke om de forsøker gjøre det til nok en lukket platform på toppen av en åpen kjerne. Her er det i det minste håp om å selge mange eksemplarer. Avhengig av hvor smooth overgangen fra S40 går. Må jo nødvendigvis være en bedre planlagt overgang enn overgangen til WP7.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...