Gå til innhold

Fildelingstjeneste dømt til å slette ulovlig materiale


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

mm.. men nå ligger vel riktignok ikke pirat filene på google sine servere

 

og ikke ligger det några filer på piratebay heller för den saks skull,

 

bör även sägas att majoriteten av torrents på exempelvis piratebay IKKE är linkade upp mot piratkopierat matrial.

Endret av TotalVarsling
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lurer på om de overhodet ser de logiske konsekvensene av hva de bestemmer her.

 

Tjenesten er forpliktet til å kontrollere alle lenker før de blir gjort tilgjengelig "fro" brukerne.

 

- Gjelder det for denne tjenesten, vil det gjelde for andre tjenester som leverer lenker til søkere. Hvordan i all verden kan f.eks. Google teknisk kontrollere alle lenkene før de blir gjort tilgjengelig? Ansette alle lesekyndige kinesere som modulatorer? Hvordan skulle de forholdt seg til automatisk oppdatering av endret innhold? Hvor forsinket vil ferskvaresøk bli? Vil et forum som dette da bli begrenset til å kun slippe ut manuelt verifisert innhold, i alle fall dersom innholdet inneholder en lenke?

 

- Er det i det hele tatt riktig å gå ut fra at en tjenesteleverandør som Pinterest har LOV (lisens) til å sjekke alt innholdet bare fordi en lenke er gjort søkbar?

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

det som är det syka i det hela är att det kan ikke bevisas att piratkopiering minskar köp av musik/film/spel

det är faktiskt nästan motsattsen.

 

Det er et helt uavhengig mål, naturligvis, men det kan også/i alle fall bevises at krigen mot kopiering øker enkeltpersoners private terskel for å støtte innholdsprodusentene gjennom regulært kjøp. Jeg mener rettighetsorganisasjoner som RIAA og Tono og noen av deres mer profilerte medlemmer faktisk faller inn under kategorien "chaotic evil" og ikke engang holder seg innenfor loven i sine aktiviteter. Også deres lovlige tiltak er ofte av en slik art at den gjør opplevelsen av lovlig innkjøp/bruk dårligere. Jeg vet at flere enn meg lar dette faktisk påvirke oss i kjøpsavgjørelser.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...