Gå til innhold

? Alle Windows-telefoner får WP 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fantastisk. Gikk tilbake til S2 igår.....i ti minutter. Er noe magisk med WP7. Aldri trodd at det skulle skje. S2 er jo etter ICS bedre på mye, og ikke minst raskere, men likeel altså....

 

Forventer fikser på det meste på Tango og ikke minst WP8

 

MS kan ikke snuble i oppløpet her nå, så nå må de smi mens jernet er glovarmt og levere kvalitet og løsninger bare de kan.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gikk selv fra en Mango til S2, men selv om jeg trives med android er det enkelte ting jeg savner. Spesielt integrasjonen rundt meldinger/IM/facebook og epostklieten.

 

Vil regne med at min neste telefon blir en windows telefon (Nokia?)- har skjedd veldig mye spennende der det siste halve året.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Samsung Galaxy S2, og er kjempefornøyd.

Men jeg blir mer og mer skeptisk til Google som storebror og monopolist...

 

Leveres Windows-enheter med helt ren Windows rett fra Microsoft?

Eller leveres de med drittprogrammer, slik som Androidtelefoner gjør?

 

Jeg vet man kan installere custom roms eller hva det nå heter, men jeg er redd for å bricke telefonen.

Velger muligens Windows neste gang, dersom det er fritt for drittprogrammer.

Lenke til kommentar

Har Samsung Galaxy S2, og er kjempefornøyd.Men jeg blir mer og mer skeptisk til Google som storebror og monopolist...Leveres Windows-enheter med helt ren Windows rett fra Microsoft?Eller leveres de med drittprogrammer, slik som Androidtelefoner gjør?Jeg vet man kan installere custom roms eller hva det nå heter, men jeg er redd for å bricke telefonen.Velger muligens Windows neste gang, dersom det er fritt for drittprogrammer.

 

HTC har noen programmer man kan fjerne. Nokia har også noen i tillegg til Nokia Drive. Men dette kan kan ikke sammenlignes med Touch Wiz og andre. WP7 ser helt likt ut på alle mobiler, og er egentlig litt kjedelig i forhold til Android. Men det er noe der som bare gjør det bedre.

Lenke til kommentar

Leveres Windows-enheter med helt ren Windows rett fra Microsoft?Eller leveres de med drittprogrammer, slik som Androidtelefoner gjør?Jeg vet man kan installere custom roms eller hva det nå heter, men jeg er redd for å bricke telefonen.Velger muligens Windows neste gang, dersom det er fritt for drittprogrammer.

Telefonene leveres med en tilnærmet ren Windows. Microsoft har strenge retningslinjer på hva produsent/operatør kan legge til og gjøre med OSet..

Man har lov til å legge til et vist antall apps (tror det er 5), men det er et krav at disse skal kunne avinstaleres helt. I tillegg så kan man legge in ekstra ringetoner, og ekstra fargetemaer. På min HTC Titan har HTC lagt inn noen tweaks i kamerat og lyddelen på telefonen også.

Målet til Microsoft er at man skal ha samme brukeropplevelse på alle WP telefoner, uavhengi av telefon leverandør.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Microsoft har utvilsomt en fordel med de svært små marginene de gir telefonprodusentene. På den andre siden blir det mange kjedelige telefoner ut av det, og enhver feilvurdering MS gjør, vil uunngåelig plage alle WP-telefoner. Som for eksempel den udugelige tabben med manglende minnekort. Hadde det ikke vært or det, kunne jeg vurdert en Windows Phone, men det måtte jeg bare droppe, akkurat som jeg måtte droppe galaxy nexus.

Lenke til kommentar

Microsoft har utvilsomt en fordel med de svært små marginene de gir telefonprodusentene. På den andre siden blir det mange kjedelige telefoner ut av det, og enhver feilvurdering MS gjør, vil uunngåelig plage alle WP-telefoner. Som for eksempel den udugelige tabben med manglende minnekort. Hadde det ikke vært or det, kunne jeg vurdert en Windows Phone, men det måtte jeg bare droppe, akkurat som jeg måtte droppe galaxy nexus.

I så fall er det ikke bare MS som er udugelige! Faktum er at minnekort representerer en rekke problemer for sikkerheten, ytelsen, stabiliteten og brukeropplevelsen. Minnekortstøtte kommer etterhvert, kanskje med Apollo 2, men jeg har ihvertfall stor forståelse for at de trenger veldig god tid på å implementere det.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sikkerhet:

-Minnekort representerer ingen sikkerhitsrisiko med mindre det lagres sensitiv informasjon på det ukryptert.

-Så lenge ingen applikasjoner lagrer informasjon på minnekortet som standard, er dette noe brukeren selv må ta et bevisst valg i forhold til.

-Å legge fire filmer og en tv-serie-sesong eller fjorten hundre FLAC-filer på et minnekort er ingen sikkerhetsrisiko.

-MS kan fortsatt definere at ingen programmer FÅR LOV til å lagre noe på SD-kortet, men kun lese filer derifra.

-MS kan implementere kryptering for sensitiv informasjon på SD-kortet (Android gjør dette for programdata dersom du velger å flytte apps til SD-kortet.

Men igjen, viktigst av alt:

-Man trenger INGEN sikkerhetsforanstaltninger for å la brukere lese mediefiler fra SD-kortet, like lite som man trenger det for å la en lese mediefiler fra minnekort. (Eller kan ikke WP DET heller?)

 

Problemer for ytelse og stabilitet? Fullstendig feil, det også. Av en eller annen grunn virker det som om du (og flere med deg) innbiller at hele OS-et skal kjres ra SD-kortet så fort man har et SD-kort. Hvorfor?

Lenke til kommentar
Problemer for ytelse og stabilitet? Fullstendig feil, det også. Av en eller annen grunn virker det som om du (og flere med deg) innbiller at hele OS-et skal kjres ra SD-kortet så fort man har et SD-kort. Hvorfor?

Sikkerhet: mange bedrifter, spesielt amerikanske, bannlyser minnekort pga sikkerhetsrisikoen. I praksis er det umulig å hindre at sensitiv informasjon blir lagret og samtidig bevare nytten ved minnekortet.

Ytelse: mer profesjonelle utviklere som Apple og MS stiller ikke ytelseskrav bare til OS-et, men til hele brukeropplevelsen.

Stabilitet: samme som over, men legg til risikoen for filkorrumpering.

Brukeropplevelse: det er forvirrende og upraktisk å måtte forholde seg til flere lagringssteder.

 

Slike ulemper er sikkert ikke relevante for deg, men de er faktisk relevante for de fleste brukere, og de er definitivt relevante for selskaper som velger å sette navnet sitt på produktet. Google er kjent for å levere betaprogramvare, kjent for å kræsje, tjener ikke penger på salg av lisenser eller enheter, og kan derfor gjøre som de vil. Det kan ikke MS eller Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har Samsung Galaxy S2, og er kjempefornøyd.

Men jeg blir mer og mer skeptisk til Google som storebror og monopolist...

 

Leveres Windows-enheter med helt ren Windows rett fra Microsoft?

Eller leveres de med drittprogrammer, slik som Androidtelefoner gjør?

 

Jeg vet man kan installere custom roms eller hva det nå heter, men jeg er redd for å bricke telefonen.

Velger muligens Windows neste gang, dersom det er fritt for drittprogrammer.

Ut fra min kunnskap så leveres de rene. Videre så har du Mwang og gjengen bak DFT på xda-developers, som kan levere det kuleste og nyeste:)

 

Har ekstremt lyst på Lumia 800, men har i grunnen bestemt meg for å vente på Apollo/Win8.

Lumia 900 er tilnærmet garantert å få apollo... regner også med at lumia 800 får den, men tlf mangler ffc (front-facing camera)... usikker på om det er nfc-støtte også. Jeg kommer med særdeles stor sannsynlighet bytte ut Titanen min med Lumia 900:)

Lenke til kommentar
Problemer for ytelse og stabilitet? Fullstendig feil, det også. Av en eller annen grunn virker det som om du (og flere med deg) innbiller at hele OS-et skal kjøres fra SD-kortet så fort man har et SD-kort. Hvorfor?

Sikkerhet: mange bedrifter, spesielt amerikanske, bannlyser minnekort pga sikkerhetsrisikoen. I praksis er det umulig å hindre at sensitiv informasjon blir lagret og samtidig bevare nytten ved minnekortet.

Nei, det er det ikke. SD-kort har man primært nytte av til større (mengde) filer man vil ha med seg. Eks film, musikk og video. Filer til privat bruk. Alt annet kan man bruke internminnet til. Bedrifter som tenker på sikkerhet kjører uansett enterprise appsene i en egen kryptert sandbox atskilt fra resten av OSet og appsene i det i dag. Både på iOS, Android eller WP. Skjønt de fleste bruker ganske enkelt BB.

 

Disse sandboksene tillater ikke lagring på internminnet heller. Internminnet er som regel like usikkert som sd-kort, om det er f.eks. industrispionasje man er redd for. Det er ofte relativt trivielt å lese ut filer fra en telefon så lenge de ikke er kryptert. Å si at muligheten for SD-kort i et OS i seg selv er en sikkerhetstrussel er direkte tåpelig. Om bedriften likevel skulle være superparanoid, er det ikke verre en å la bedrifter/device admin deaktivere muligheten for SD kort på sine enheter (eller enkelte telefonmodeller) - og la meg ha med musikk, film og serier på MIN telefon.

 

Ytelse: mer profesjonelle utviklere som Apple og MS stiller ikke ytelseskrav bare til OS-et, men til hele brukeropplevelsen.

 

Igjen: Hva i all verden skal det ha å si for ytelsen om du har musikkfiler på SD-kortet? Kan du være så vennlig å forklare meg det? :)

 

Stabilitet: samme som over, men legg til risikoen for filkorrumpering.
Før du sier "samme som over" bør du kanskje komme med noen begrunnelser og argumenter over? :) Det eneste du har gjort så langt, er å gulpe opp "SD-kort er bæsj, hurr, durr". Du kom i hvert fall med noen begrunnelser på sikkerhetsbiten, dette er derimot bare ubegrunnet, kunnskapsløst oppgulp. Filer blir ikke korrupt noe fortere på et SD-kort enn på internminn, med mindre du tar ut SD-kort under skriving. Det er bare å plassere minnekortet slik at man må ta ut batteriet først...

 

Den eneste MULIGE negative konsekvensen av SD kort for mediafiler for ytelse, er dersom SD-kortet er for tregt til at filene kan spilles av uten hakking. Med regnekraften og skjermoppløsningen på dagens WP-telefoner kan jeg garantere deg at det IKKE er en grense du vil møte. For stabilitet er det INGEN mulige negative konsekvenser av å ha mediefiler på SD-kortet.

 

Om du skulle være uenig, er du veldig velkommen til å begrunne det og komme med noen praktiske eksempler i stedet for svada-påstandene over.

 

Brukeropplevelse: det er forvirrende og upraktisk å måtte forholde seg til flere lagringssteder.

Den ser jeg. Imidlertid har flere av Android-telefoner løst det ved at programvaren som følger med ordner alt det for meg. Selvfølgelig noe jeg synes er håpløst, men som du selv har sagt: Det er ikke nødvendigvis meg som er målgruppen. problemet er hellr ikke nødvendigvis å veldig stort uansett. Folk flest legger det der det er plass, de er ikke så nøye med om det er SD-kortet eller intern lagringsplass.

 

Man kan også gjøre det enda enklere: MAn legger ikke ved noe SD-kort i pakken. De som vil ha 16gb ejstra lagringsplass for under tohundrlappen, kjøper seg et selv. De klarer sannsynligvis å løse problemet om det skulle dukke opp to eksterne enheter når de plugger inn telefonen.

 

Slike ulemper er sikkert ikke relevante for deg, men de er faktisk relevante for de fleste brukere, og de er definitivt relevante for selskaper som velger å sette navnet sitt på produktet. Google er kjent for å levere betaprogramvare, kjent for å kræsje, tjener ikke penger på salg av lisenser eller enheter, og kan derfor gjøre som de vil. Det kan ikke MS eller Apple.

Apple tjener INGEN penger på software-salg på mobile enheter. MS har så langt ikke tjent inn WP-investeringene sist gang noen sa noe om all (med mindre jeg har gått glipp av noe). Jeg har glemt hvor mange hundre milloner dollar google har tjent på mobilprogramvareinvesteringene sine så langt...

 

Angående den håpløse kommentaren om at ting kræsjer oftere på Android, så er det feil. Apps kræsjer oftere på iOS enn Android.Det samme var ståa på samme tid i fjor.

 

I tillegg er det jo verdt å nevne at ulempene dine i stor grad er oppdiktet, eller knyttet til helt andre SD-kort-implementasjoner vi har snakket om hr, nemlig ekstra plass til musikk, film og serier. Det vr sørgelig lite substans i innlegget ditt, gitt.

Lenke til kommentar
]Apple tjener INGEN penger på software-salg på mobile enheter. MS har så langt ikke tjent inn WP-investeringene sist gang noen sa noe om all (med mindre jeg har gått glipp av noe). Jeg har glemt hvor mange hundre milloner dollar google har tjent på mobilprogramvareinvesteringene sine så langt...

 

Angående den håpløse kommentaren om at ting kræsjer oftere på Android, så er det feil. Apps kræsjer oftere på iOS enn Android.Det samme var ståa på samme tid i fjor.

 

I tillegg er det jo verdt å nevne at ulempene dine i stor grad er oppdiktet, eller knyttet til helt andre SD-kort-implementasjoner vi har snakket om hr, nemlig ekstra plass til musikk, film og serier. Det vr sørgelig lite substans i innlegget ditt, gitt.

Du har åpenbart tid til å sitte og skrive svada i lange tider. Det har ikke jeg, og derfor begrenser jeg meg til å kommentere avslutningen din:

Apple og MS selger lisenser og enheter under sine egne navn, mens Google gir bort Android og tjener penger gjennom reklame. Google kan ta stor risiko fordi OEM-ene ofte får skylda uansett, men MS og Apple har ikke den luksusen. Dette gjenspeiles selvsagt i brukertilfredsheten, som er enormt mye høyere på de lukkede systemene, selv om de mangler dine elskede SD-kort og flere andre muligheter.

 

Hvem har sagt at ting kræsjer oftere på Android enn på iOS? Jeg skrev ingenting om kræsjefrekvens, bare om kræsjerykte.

 

Du må gjerne mene at ulempene er oppdiktet, men de subjektive argumentene dine overbeviser nok få. Den aggressive tonen din sier også så mye at flere kommentarer fra meg blir overflødige.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...