Gå til innhold

Test: Supertooth HD-W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Har vært en studie som har funnet ut at det er det at man snakker med folk som gjør mobilbruken i bil "farlig". Altså er det ikke forskjell med/uten handsfree eller om man bare snakker med de andre i bilen.

 

Få vekk forbudet mot å snakke i mobil uten handsfree når man kjører :0

Lenke til kommentar

Har vært en studie som har funnet ut at det er det at man snakker med folk som gjør mobilbruken i bil "farlig". Altså er det ikke forskjell med/uten handsfree eller om man bare snakker med de andre i bilen.

 

Få vekk forbudet mot å snakke i mobil uten handsfree når man kjører :0

 

Bedre å ha to hender på rattet enn en hånd. Blir også lure løsninger og snarveier når en skal skifte gir og bruke blinklys.

Er også kjent at hvis det er dårlig dekning sier folk "hallo, hallo, hører du meg?" etterfulgt av å studere displayet på mobil telefonen (for å sjekke dekning og telefon/samtale status). Dette skjer sjeldnere med handsfree sett.

Folk har også en tendens til å miste telefonen (under/etter telefon samtaler) og plukke den opp igjen..

 

Så ja, alt som forstyrre sjåføren er "farlig", men er helt klart verre å ikke bruke handsfree enn å bruke.

 

Forstår meg meget godt på mobil uten handsfree forbudet (husk at du må ta hennsyn til alle sjåfører, ikke kun "dyktige" sjofører som deg og meg :p)

 

edit: srkvie fiel

Endret av keramikklampe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Sorry for å dra opp en gammel tråd, men vurderer å investere i en sol skjerm-handsfree variant, da jeg misliker å bruke vanlig øre- handsfree over lengre tid.

 

Står mellom denne og Jabra Freeway, og har noen sprøsmål. Fm og musikk streaming betyr ikke noe for meg.

Det som er viktig er Samtale kvalitet og volum begge veier, at telefon og handsfree kobles automatisk sammen når en går ut/inn av rekkevidde, og at handsfree klarer å lese opp navn på den som ringer meg.

 

Leste i testen at Supertooth Hd "kan" norsk språk, stemmer dette også ved opplesning av navn på den som ringer og annet. Har tidligere erfart at handsfree som skal si norske navn med engelsk uttale, ikke fungerer særlig bra.

 

Takk på forhånd for svar :)

Lenke til kommentar

Hei, nå har jeg funnet ut en ting på versjonen med nordiske språk, som burde trekke ned karakteren en del.

 

Jeg vet ikke hvilke versjonen dere har testet, men på den nordisk versjonen er mesteparten av de muntlige annonseringene tatt bort og stemmestyringen er helt borte.

Denne versjonen kan heller ikke overføre kontaktliste eller lese opp nummer på anrop.

 

Alt dette skal visstnok virke på den europiske og amerikanske versjonen.

Siden dette er reklamert med på esken og i div. butikker, synes jeg det trekker ned. Men ellers synes jeg mikrofon og høyttaler fungerer bra

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...