Gå til innhold

Merkelig problem med å komme på nett


Anbefalte innlegg

Hei!

 

For litt siden byttet jeg modem; til telenors ZyXEL P2812. Det fungerer forsåvidt godt, men jeg har fått et merkelig problem etter at jeg byttet; som enten må ha med dette eller kanskje heller med innstillingene på min datamaskin å gjøre. Problemet er som følger:

 

Når jeg skrur på dataen og modemet om morgenen; kommer jeg greit på nett; null problem. Om jeg så lokker Chrome for for eksempel å spille WoW, fungerer dette fint; men om jeg nå prøver å komme på nett igjen med Chrome eller Explorer; så går det ikke; får bare en lang feilmelding. Det snodige er at "datamaskin"-symbolet nede til høyre sier at jeg har Internett-tilgang ("Nettverk 2"), og jeg kan fremdeles spille WoW; som jo er et onlinespill (så sant jeg har hatt det oppe hele tiden; kommer ikke på om jeg avslutter og starter opp igjen).

 

Noen som har noe peiling på hva dette kan være for noe?

Eneste løsningen som virker er å starte maskinen på nytt; da går alt ok første gangen jeg åpner Chrome, men klikker jeg den vekk er det 50-50 % sjanse for at det virker når jeg prøver, og etter et par vellykkede Chrome-oppstarter, er det garantert at jeg ikke kommer på selv om symbolet sier jeg har internett-tilgang. Mail er heller ikke tilgjengelig når dette skjer.

 

Hjelp! :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Følgende feilmelding kommer :

 

 

Denne nettsiden er ikke tilgjengelig

Finner ikke tjeneren på www.google.no fordi DNS-oppslaget mislyktes. DNS er nettjenesten som oversetter navnet til et nettsted til dets Internett-adresse. Denne feilen forekommer oftest ved manglende forbindelse til Internett eller ved et feilkonfigurert nettverk. Det kan også være forårsaket av en DNS-tjener som ikke svarer eller en brannmur som hindrer Google Chrome i å få tilgang til nettverket.

 

Her er noen forslag:

Last inn denne nettsiden senere.

Kontroller Internett-tilkoblingen din. Start eventuelle rutere, modemer eller andre nettverksenheter du bruker, på nytt.

Sjekk DNS-innstillingene. Kontakt nettverksadministratoren hvis du ikke er sikker på hva dette betyr.

Prøv å deaktivere nettverksforutsigelse ved å følge denne fremgangsmåten: Gå til skiftenøkkelmenyen > Alternativer > Avansert og fjern avmerkingen

for «Forutsi nettverkshandlinger for å forbedre lastingen av sider». Hvis dette ikke løser problemet, anbefaler vi at du velger dette alternativet på

nytt, for å øke ytelsen.

 

Du kan legge til Google Chrome som et tillatt program i brannmuren eller innstillingene for antivirusprogrammet. Hvis det allerede er et tillatt program,

kan du slette det fra listen over tillatte programmer og så legge det til på nytt.

Hvis du bruker en proxy-tjener, sjekker du proxy-innstillingene eller kontakter en systemansvarlig for å kontrollere at proxy-tjeneren fungerer. Hvis du

tror at du ikke trenger å bruke en proxy-tjener, kan du endre proxyinnstillingene:Gå til skiftenøkkelmenyen > Alternativer > Avansert > Endre innstillinger

for mellomtjener > LAN-innstillinger og fjern avmarkeringen for «Bruk en proxy-tjener til lokalnettet» i avmerkingsruten.

Feil 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Kan ikke hente tjenerens DNS-adresse.

 

Det sier ikke meg så mye er jeg redd... :blush:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan prøve å slå av brannmuren din og se om det er den som forhindrer deg til å koble deg til, ellers kan du gå inn på CMD(gå inn på startmenyen og skriv CMD i søkefeltet) og skrive følgene:

 

ipconfig /release

Etterfulgt av

ipconfig /renew

 

Hvis dette ikke fikser problemeter jeg redd for at jeg ikke vet hva annet du kan gjøre :/

Lenke til kommentar

Hei igjen!

 

Det så lenge ut som dette fiksa det, men nå var problemet der igjen. Jeg la merke til at når det står at jeg har internett-tilgang selv om jeg ikke kommer på nett, så står det "Uidentifisert nettverk", i stedet for "Nettverk 2" slik det gjør når alt funker. Metoden ovenfor ser ut til å hjelpe litt, men er tydeligvis ikke løsningen på problemet. Noen flere tips? :)

Lenke til kommentar

Hvilke av løsningene var det som fungerte?

 

Og jeg er ikke super god i nettverks biten. Men Hvis du prøver å pinge en nettside som f.eks vg.no, så kan du få en liten anelse av hva det kan være.

 

gå inn på CMD og skriv følgene:

Ping www.vg.no

 

Hvis den mottar dine forespørsler så ser jeg ikke noe feil, men hvis Du får en feilmelding som dette: Ping request could not find host

Please check name and try again.

Så har det noe med DNS å gjøre, da har jeg bare tre alternativer.

 

Du kan se om du har endret noen innstillinger på nettverkskortet.

Nettverks og delingssenter -> Endre nettverksenheter -> lokal / trådløs tilkobling -> egenskaper

->IPv4.

Alt skal være krysset av som automatisk mottakelse.

Du kan også prøve å Skru av den tilkoblings metoden du ikek bruker, lokal eller trådløs.

 

Og sist men ikke minst så kan det være nettverksleverandøren din som har problemer eller har gjordt en feil på ruteren din.

 

Håper dette funker :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...