Gå til innhold

Doom-designeren har planer om nytt skytespill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sannheten er vel den at mister romero, har aldri greid å komme med noen ny revolusjon innen fps sjangeren etter 90 tallets doom. hans siste spill 'rage' som kom ut, ble fort glemt etter release. i dag ser mann at romero kun var på rett plass til rett tid. og at han egentlig aldri har vært et geni innen god spill design, som mange vil ha det til dessverre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

sannheten er vel den at mister romero, har aldri greid å komme med noen ny revolusjon innen fps sjangeren etter 90 tallets doom. hans siste spill 'rage' som kom ut, ble fort glemt etter release. i dag ser mann at romero kun var på rett plass til rett tid. og at han egentlig aldri har vært et geni innen god spill design, som mange vil ha det til dessverre.

 

Jeg tror ikke Romero hadde så mye med Rage å gjøre, han har vel sluttet i id for lenge siden. John Carmack holder derimot fortsatt på, og det var vel kanskje han du tenkte på. I så fall så er jeg uenig i at han aldri har vært noe geni, selv om Rage ikke var det beste spillet jeg har spilt (men det var absolutt ikke dårlig).

Lenke til kommentar

ja det skal selvfølgelig være 'carmack', beklager surret.... rage er ikke et dårlig spill, men sammenlignet med doom når det kom ut så er det langt fra en revolusjon. og har mister carmack laget noe annet siden med samme suksessen som 90 tallets doom, svaret er nei... og samme går for romero. tilfellet her er mere å være på rett plass til rett tid, enn å være et geni innen spill design. hvis de begge hadde vært spill genier, så hadde jo suksessen med doom gjentatt seg og det har jo ikke hent.

Lenke til kommentar

Det var vel heller kombinasjonen Carmack, McGee og Romero som var eksepsjonell. Carmack kan teknologi, McGee var (spill-)designer og Romero var idemann/spilldesigner.

 

Om Romero var ein "idea guy" så kan jo det forklare kvifor alt gjekk på trynet når han skulle vere sjef sjølv... :p

 

Har framleis ikkje heilt kome meg frå den originale bitchifiseringa som følgte Daikatana. VÆR SÅ SNILL NEI JOHN

Endret av Zealuu
Lenke til kommentar

Det var vel heller kombinasjonen Carmack, McGee og Romero som var eksepsjonell. Carmack kan teknologi, McGee var (spill-)designer og Romero var idemann/spilldesigner.

Av de tre så er det nok Carmack som har hatt mest suksess, id har jo også vært tunge på grafikkfronten, noe som sikkert skyldes Carmack. A. McGee har klart seg ålreit, Alice var jo ganske bra, det samme var Madness Returns. Men han har jo også laget en kalkun og to.

 

Er litt spent på hva Romero er i stand til selv, og om han i det hele tatt har tenkt å lede et prosjekt alene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...