Gå til innhold

Sniktitt: Mountain Lion


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uten å ha prøvd lion, så ser jeg frem til notifications, så jeg slipper å bruke growl, da det er litt upålitelig til tider, og mer integrering med andre apple greier er bra, sammen med icloud.

 

Har også sett frem til messages, men det kan man jo laste ned nå, og fungerer veldig bra

 

En bite liten feil i artikkelen, systemoppdatering finnes ikke høyre men venstre hjørne

Endret av henrikrox
Lenke til kommentar
Denne artikkelen vil ta for seg den nye bruken av App Store, som fram til nå har vært en ganske ubrukt funksjon i Apples operativsystem.

I følge Apple selv har salget av programvare gjennom Mac App Store vært svært bra, i allefall i starten. De sa i følgende under sin WWDC 2011 keynote:

 

"In...the last 6 months, the Mac App Store has now become the number one PC software channel for buying software, passing Best Buy, Walmart and Office Depot."

 

De presenterte diverse andre tall også som høres ganske imponerende ut, som f.eks. om kraftig økning av inntekter etc hos diverse 3. parts produsenter av programvare. Ligger ca 17 minutter ut i presentasjonen deres: http://www.youtube.com/watch?v=3lsMFzxtSZ8&feature=plcp&context=C452c601VDvjVQa1PpcFMjBl1zqXjIMBl-x_cmZlIXqEAcTQ1vx3Q%3D

 

Har noe endret seg i ettertid, siden dere nå påstår at Mac App Store har vært "en ganske ubrukt funksjon" i Apples OS? Synes ærlig talt det høres veldig merkelig ut, siden det jeg har lest om denne applikasjonsbutikken så langt tyder på at den er ganske flittig brukt, i tillegg til at de store aktørene de siste månedene har satset mer og mer på den.

Lenke til kommentar

Uten å ha prøvd lion, så ser jeg frem til notifications, så jeg slipper å bruke growl, da det er litt upålitelig til tider, og mer integrering med andre apple greier er bra, sammen med icloud.

 

Har også sett frem til messages, men det kan man jo laste ned nå, og fungerer veldig bra

 

En bite liten feil i artikkelen, systemoppdatering finnes ikke høyre men venstre hjørne

 

Tester Mountain Lion selv og det er mulig jeg har oversett en eller annen konfigurering av notifications for hos meg har det kun dukket opp to ting der så langt, det er Software Updates (som uansett er bugga i nåværende versjon og lister oppdateringer som aldri går bort) og eventuelle kalender oppdateringer. Utenom det så har jeg ikke sett noe som helst dukke opp der, noe som er langt mindre enn hva som er tilfellet med Growl som gir meg statusoppdatering på stort sett alt jeg måtte ha på maskinen.

 

 

Men det er fult mulig utviklere må ta i bruk en notifications API før det vil fungere utover Apple sine egne applikasjoner.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I artikkelen står det: "Nå kan du huke av for å automatisk laste ned applikasjoner du har kjøpt på andre datamaskiner som er registrert på din iCloud-konto. Har du flere Mac-er er dette en enkel måte å holde begge maskinene oppdaterte med de samme programmene, uten at du trenger å laste ned ting manuelt."

 

Men dette er da slett ingen fordel! Er vi blitt så dataukyndige at vi har mistet evnen til å laste ting ned manuelt?

 

Dersom vi ikke har muligheten til å laste ned og ta backup av programmer og programoppdateringer, så er vi blitt helt avhengige av internett-tilgang for å få installert programvaren og få i gang maskinen. Dette skaper en enorm og alvorlig sårbarhet.

 

Muligheten til å ta backup av fullstendige installasjonsfiler av operativsystem og alle applikasjoner er helt påkrevet for å være sikker på å få installert et fullstendig system når som helst etter reformattering eller bytte av disk - uavhengig av internett-tilgang og uavhengig av tilgjengeligheten av programvaretjenester. Da kan vi ha sikkerhet for å kunne installere og gjenopprette vårt system når som helst.

Endret av Teleskopos
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...