Gå til innhold

Denne gir deg full kontroll i Skyrim


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

synets det er merkelig at de satser på iOS før Andriod, da det er MANGE gamere som har Androide.

 

Det er enklere å lage ting for iPhone; kun en oppløsning og funksjonsmåte, mens Android har mange mulige hardware kombinasjoner.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165
synets det er merkelig at de satser på iOS før Andriod, da det er MANGE gamere som har Androide.
Det er enklere å lage ting for iPhone; kun en oppløsning og funksjonsmåte, mens Android har mange mulige hardware kombinasjoner.

Stemmer, men nå er det hele argumentet helt grunnløst, ene og alene en personlig oppfatning.

Lenke til kommentar

]Det er enklere å lage ting for iPhone; kun en oppløsning og funksjonsmåte, mens Android har mange mulige hardware kombinasjoner.

Det hjelper jo ikke så mye, dersom de mest aktuelle kjernebrukerne stort sett bruker Android. (Noe jeg, helt personlig, har ett inntrykk av. Spillnerder og andre geeks ser ut til å foretrekke det over Android.)

 

Uansett er det en vanskelighet som er ekstremt overdrevet,

 

F.eks. er det ikke noe problem å ikke støtte mobiler med en oppløsning under 480x800, disse il da heller ikke få opp programmet i Market. Det er heller ikke noe problem å definere at boksene i et grid skal ta 1/3 av skjermbredden, men maksimum x eller minimum y antall piksler. Resten skaleres automatisk, og antallet bokser sammen med skjermstørrelsen sørger automatisk for at bokser hverken blir for store eller små. På små mobiler må man bare scrolle mer.

 

Jeg skal love deg at når det er snakk om funksjonalitet av denne typen, er skjermoppløsningen på mobilen det minst kompliserte. Den desidert større brukermassen burde dermed utvilsomt være verdt det.

Lenke til kommentar

Ser absolutt at det KAN ha en ekstraverdi som ekstrakontroll, men det forutsetter en ekstremt plasseringsvennlig. Et liknende produkt har vært lansert før, men da som egen ekstraskjerm, så at det floppet totalt kan jo ha hatt noe med prisen å gjøre.

Probløemet er vel gjerne at de fleste som er så tunge photoshop-brukere/spillere at de har behov for den her, har all kunnskapen om makroer og hurtigtaster de trenger.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Jeg skal love deg at når det er snakk om funksjonalitet av denne typen, er skjermoppløsningen på mobilen det minst kompliserte. Den desidert større brukermassen burde dermed utvilsomt være verdt det.

Jeg er enig med deg, men samtidig ser jeg at mange team, som skal støtte flere plattformer, velger iPhone først (fordi det er "enklest").

 

Probløemet er vel gjerne at de fleste som er så tunge photoshop-brukere/spillere at de har behov for den her, har all kunnskapen om makroer og hurtigtaster de trenger.

Dessuten har vi dingser som f.eks G13 allerede. Dette er forøvrig et produkt som egentlig ikke er særlig egnet for touch-screen; dumt å måtte ta øynene vekk fra PC skjermen...

Lenke til kommentar

Det er nok en del i ulike utviklingsselskaper som egentlig bare kan iOS-utvikling, men har lært seg det aller mest nødvendige for å få dem til å kjøre på Android. Samtlige apps jeg har prøvd fra (cr)Apphuset har vært i den kategorien.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar

Wow, August.. Tror jeg dropper å vente på noe som dette :)

 

Hvordan hadde det artet seg om du hadde bestemt deg for å vente til august? Hadde du funnet en plass for å stå i kø / bo i telt på et fortau?

 

Når det er sagt burde de selvsagt lansert dette for Android først. Ikke bare pga brukermasse og målgruppe, men også fordi et slikt konsept hadde dratt god nytte av å ha en håndfull gode widgets på en androidtelefon.

 

Ca. like logisk som om Roccat skulle begynt å lansert all sin gamerhardware utelukkende med Thunderbolt for Macmaskiner :p

 

Edit: Så er det vel heller ingen skrikende mangel på måter å få vist innhold fra Twitter og Facebook på smartphones... Rene produkter Roccat, rene produkter. Ikke gå for bloated "jack of all trades, master of none." :p

Endret av Dummst
  • Liker 2
Lenke til kommentar

og det får man ikke til med ordinær fjernkontroll beregnet til pc ?

Jo og de er sikkert lettere og bruke og med at de som regel har fysiske knappe.

 

Om det ikke suger nokk og spille på en touch screen skal man bruke det samme til og kontrolere en pc ! Jeg for min del spiller spill som Shadowgun med BT controller på min android sak. Aldrig hadde jeg valgt og bruke en mobil til og gjøre det tastaturet og musa gjør 1000% bedre. Bare en gimick spør du meg.

Lenke til kommentar

Power-Grid består av to programdeler; én kjører på datamaskinen din mens den andre kjører på smarttelefonen din. All informasjonen hentes direkte fra maskinen, og sendes til applikasjonen på telefonen via WiFi. Den bruker en egen protokoll som René Korte, CEO i Roccat, egentlig ikke vil snakke om.

 

? Jeg vil helst ikke gi noen konkurrenter noe som helst hint om hvordan vi gjør dette, sier han med et smil.

 

Dette er ekstremt enkelt og allerede gjort av andre mange ganger før. I bunn og grunn er det egentlig snakk om primitiv fjernstyring.

 

En server på PCen, og en klient på telefonen. Dette er basic socketprogrammering..

 

Serverdelen består av Sendmessage() og SendInput()/keybd_event() wrappere, og muligens litt COM her og der. For de som ikke vet helt hva jeg prater om; disse funksjonene kan brukes til å simulere tastetrykk. Kan også sees på som makroer i WoW på en måte.

 

Klientdelen er meget enkel, da alt den trenger å gjøre er å ha en GUI og sette opp socketkommunikasjonen med serveren. Denne kan man lage i hvilket som helst OS. Og logikken er identisk på tvers av alle plattformer.

 

At Roccat trenger å bruke flere måneder på å lage en slik klient for Android og WP er komisk. Men jeg antar de ikke kan en døyt om å utvikle til dem enda, og tar hardt i mtp tidsestimeringen.

 

adonay: du har helt rett. Dette er ikke noe annet enn en gimmick.

den andre elgen: jepp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg syntes dette er genialt, sier lett ja-takk til en app som jeg kan legge ved siden av tastaturet, hvor jeg kan ha masse shouts og spells som hot-keyed. Det som er smart med dette er at man får et ikon for alle spellsa og shoutsa. Jeg vet ikke med dere, men jeg klarer ikke å huske hvilke spells jeg har hot-keyed hvor på tastaturet når jeg har flere dusin av dem.

 

Pluss den ser ganske sweet ut!

 

post-138102-0-52915600-1331392837_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...