Gå til innhold

Anmeldelse: The Last Story (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ok så 13 -2 har søppel historie som Gamer selv inrømmer men spillet får 8.

 

Samme med Last Story men det får 5 ???

 

Likte ikke at anmelderen skriver som de fleste norske om japanske spill, latterlig hår og sånt , det er så urrelevant,

er så lei av og høre det hver gang noe fra japan blir anmeldt, det er jo trossalt skaperen av FF jeg trur vi vet åsn stilen vil være.

 

Skal teste spillet og se.

 

Edit : ser at det er 2 forskjellige anmeldere my bad.

Endret av Realzi
  • Liker 3
Lenke til kommentar

5/10? Srsly?

 

Well, let's agree to disagree. Du verden så poppis det er å dissekere japanske-spill om dagen. Hadde faktisk forventet noe annet hos Gamer..

 

The Last Story er fantastisk, jeg er kjempeglad for at dette spillet faktisk kom til Europa og jeg håper alle som liker RPGs gir det en sjangse tiltross for denne labre omtalen.

Lenke til kommentar

Ok så 13 -2 har søppel historie som Gamer selv inrømmer men spillet får 8.Samme med Last Story men det får 5 ??? Likte ikke at anmelderen skriver som de fleste norske om japanske spill, latterlig hår og sånt , det er så urrelevant,er så lei av og høre det hver gang noe fra japan blir anmeldt, det er jo trossalt skaperen av FF jeg trur vi vet åsn stilen vil være. Skal teste spillet og se.Edit : ser at det er 2 forskjellige anmeldere my bad.

 

Stilen er jo noe av det som er gøy med japanske-spill, de skiller seg iallefall ut fra vestens space marines og CoD-kloner.

Lenke til kommentar
Ok så 13 -2 har søppel historie som Gamer selv inrømmer men spillet får 8.Samme med Last Story men det får 5 ??? Likte ikke at anmelderen skriver som de fleste norske om japanske spill, latterlig hår og sånt , det er så urrelevant,er så lei av og høre det hver gang noe fra japan blir anmeldt, det er jo trossalt skaperen av FF jeg trur vi vet åsn stilen vil være. Skal teste spillet og se.Edit : ser at det er 2 forskjellige anmeldere my bad.
Stilen er jo noe av det som er gøy med japanske-spill, de skiller seg iallefall ut fra vestens space marines og CoD-kloner.

Godt og se at spillet faller i smak.

Skal kjøpe det i dag.

Lenke til kommentar

Heisann! Anmelderen selv her!

 

Ok så 13 -2 har søppel historie som Gamer selv inrømmer men spillet får 8.

 

Samme med Last Story men det får 5 ???

 

Likte ikke at anmelderen skriver som de fleste norske om japanske spill, latterlig hår og sånt , det er så urrelevant,

er så lei av og høre det hver gang noe fra japan blir anmeldt, det er jo trossalt skaperen av FF jeg trur vi vet åsn stilen vil være.

 

Skal teste spillet og se.

 

Edit : ser at det er 2 forskjellige anmeldere my bad.

 

Det med klærene og hårsveisene var rett og slett for å gi utfyllende opplysninger. Jeg pleier som regel å like japanske rollespill. Final Fantasy 7 er en av mine store favoritter, og Cloud har jo ekstremt latterlig hår. Hvis det virket som jeg trakk det fram som et negativt trekk var ikke dette intensjonen.

 

 

Overraskende lav karakter for et Sakaguchi-spill. Jeg har vanskelig for å tro at han har tapt grepet så jeg stoler ikke helt på denne anmeldelsen før jeg har prøvd selv.

 

Helt ærlig forsøkte jeg å se forbi de to store navnene som var stemplet på spillcoveret. Japansk rollespill er som regel en ganske "trygg" sjanger. Du vet hva du får når du kjøper et JRPG. Det er når sjangeren forsøker å bevege seg ut av de trygge rammene at opplevelsen kan bli litt ullen.

 

 

Veldig bra anmeldelse! Kan du anmelde noe annet enn Nintendo-spill? Vi trenger litt mer edrulighet i anmeldelsene av andre sjangere også. ;)

 

Tusen takk. Dette er faktisk det første Nintendospillet jeg anmelder for Gamer.no. De andre anmeldelsene mine ligger på profilen min.

Endret av RustyMagus
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forsåvidt ganske enig i anmeldelsen, selv om det skal sies at jeg ikke har spilt spillet ferdig, og derfor ikke kan gi noe fullstendig inntrykk eller bedømmelse av spillet.

 

Jeg er riktignok en smule mer positiv ovenfor historien, og har ingen problemer med å leve meg inn i forholdet mellom rollefigurene.

 

 

Det med klærene og hårsveisene var rett og slett for å gi utfyllende opplysninger. Jeg pleier som regel å like japanske rollespill. Final Fantasy 7 er en av mine store favoritter, og Cloud har jo ekstremt latterlig hår. Hvis det virket som jeg trakk det fram som et negativt trekk var ikke dette intensjonen.

 

Når du skriver:

 

"Persongalleriet er som skrapt opp fra bunnen av klisjébøtta, og alle ser ut som de er utstillingsdukker brakt til live."

 

og "Generelt er figurdesignet som forventet fra et japansk rollespill: mye eksponert hud, merkelige hårsveier og et imponerende antall beltespenner."

 

...er det kanskje ikke så rart at folk kan sitte igjen med et slikt inntrykk som Realzi har. Det er sjelden "fra bunnen av klisjebøtta","utstillingsdokke" og "merkelig hårsveiser" er positive karakteristikker. Slik jeg oppfatter gir du jo helt klart et inntrykk av dette er ganske teit.

Endret av g.i.r.l.
Lenke til kommentar

Jeg likte spillet godt, og da spesielt kampsystemet, men kjenner meg igjen i frustrasjonen av å automatisk slå når du beveger spaken. Blir du omringet av fiender, noe som ofte skjer, og du prøver å rulle vekk, kan du i stedet bli stående og slå og kanskje også bli drept. Ble noen banneord her og der da. Utenom det likte jeg også samspillet med de andre folkene i gruppen din. Måten de vitser med hverandre på og snakker sammen gjorde at jeg fikk følelsen av at de var mer levende enn i mange andre spill. Synes også stemmeskuespillet var bra, selv om Mirania kanskje var dørgende kjedelig. Alt i alt synes jeg det var et godt spill, men det er nok et spill som også går fort i glemmeboken. Spesielt hvis jeg sammenligner med Xenoblade, et glimrende spill jeg vil huske i lang tid.

Lenke til kommentar

Jeg likte spillet godt, og da spesielt kampsystemet, men kjenner meg igjen i frustrasjonen av å automatisk slå når du beveger spaken. Blir du omringet av fiender, noe som ofte skjer, og du prøver å rulle vekk, kan du i stedet bli stående og slå og kanskje også bli drept. Ble noen banneord her og der da.

 

Det går an og gjøre alle angrep manuelle slik at du må trykke på en egen knapp for å bruke selv vanlige angrep.

Lenke til kommentar

Jeg liker rpg spill, men ikke av japansk stil oftest. De spilla er for svære, ja faktisk alt for store, og forandrer seg hele tiden gjennom spillet. Dette spillet derimot synes jeg er ganske engasjerende. Men som anmelder påpeker så kopierer dette spillet en story jeg er ukjent til, så det berører meg absolutt ikke. Men om det er er et trekkpunkt så burde gamer faen meg trekke ned 90% av alle "AAA" spill som blir gitt ut, men tydligvis så er ikke det viktig i de situasjoner.

 

Er helt enig om personlighetene. Spesielt hu som tyter om alkohol hver gang hun sier noe, blir bare for dumt.

Lenke til kommentar

Det er ingen tvil om at jeg skal ha det, men forventningene er senket nå som både anmelder og flere JRPG-entusiaster her er vært så kritiske.

 

Spillet har fått gode karakterer på Metacritic , det er vel slåssingen i spillet som skilller fansen trur jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Det er ingen tvil om at jeg skal ha det, men forventningene er senket nå som både anmelder og flere JRPG-entusiaster her er vært så kritiske.
Spillet har fått gode karakterer på Metacritic , det er vel slåssingen i spillet som skilller fansen trur jeg.

 

Indeed, det er klart, sammenligner man med Xenoblade så er The Last Story det klart svakeste av de to, men det er fortsatt et flott spill i min bok :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann! Anmelderen selv her!

 

Ok så 13 -2 har søppel historie som Gamer selv inrømmer men spillet får 8.

 

Samme med Last Story men det får 5 ???

 

Likte ikke at anmelderen skriver som de fleste norske om japanske spill, latterlig hår og sånt , det er så urrelevant,

er så lei av og høre det hver gang noe fra japan blir anmeldt, det er jo trossalt skaperen av FF jeg trur vi vet åsn stilen vil være.

 

Skal teste spillet og se.

 

Edit : ser at det er 2 forskjellige anmeldere my bad.

 

Det med klærene og hårsveisene var rett og slett for å gi utfyllende opplysninger. Jeg pleier som regel å like japanske rollespill. Final Fantasy 7 er en av mine store favoritter, og Cloud har jo ekstremt latterlig hår. Hvis det virket som jeg trakk det fram som et negativt trekk var ikke dette intensjonen.

 

 

Nå er jo dette en bra anmeldelse. Det jeg prøver og få fram til deg og andre Norske anmeldere er og ha litt energi og stolthet når dere anmelder japanske spill, liker du FF 7 så få det fram ikke vær redd for at folk som ikke liker stilen skal klage, vi klager uansett hva dere skriver :p hehe sån er det bare på forum.

 

Stå på!

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Jeg har ikke fullført spillet, så skal ikke være for sikker i min vurdering, men så langt er spillet et av friskeste pustene i jrpg-sjangeren på lenge, og fortjener laaaaangt bedre enn 5/10. Det er greit nok at det er en del slowdown, men det blir for dumt å sitte å klage over konsollen. Spillet er til Wii - og bør vurderes etter det. Ellers er ikke historien noe spesiel - hverken god eller dårlig. Men det gjelder jo også en rekke andre spill som gjerne får god omtale. Min mening er at det fantastiske battlesystemet, den flotte grafikken (artistisk), den nydelige musikken, og den forutsigbare men underholdende historien er nok til å gjøre The Last Story til et riktig godt rollespill. Det største problemet spillet har er dog at det er for enkelt - og at en dermed gjerne ikke trenger å få like god kontroll over combaten som om spillet hadde vært vanskeligere - dermed mister man også litt av poenget med dybden.

Lenke til kommentar

Historien er det viktigste elementet for min del, helst akkompagnert av et storslagent soundtrack, så jeg er skeptisk. Jeg kan holde ut med kjipt gameplay hvis historien er god, men omvendt blir det verre.

 

Nåvel, kjøper dette i helga og gud vet når jeg får tid til å begynne med det. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...