Gå til innhold

- Ultrabook er ikke noe for oss


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, hvorfor er det slik at bærbare enten må veie 1,1 kilo og være speisaliserte og underspekkede på skjermkort, og så må man opp mot 3 kilo med masse hardware før skjermkortet duger?. Jeg ønsker meg en 14-15" bærbar rundt 2 kg med fullHD og kraftig skjermkort.

 

Finnes det PC'er med gode skjermkort på bare 4 kg? :O Da vil isåfall jeg ha en! De jeg har med dugelige skjermkort starter på 7 kg.

Lenke til kommentar

Håper skjermene i størrelseorden 10 tommer med 1920x1200 oppløsning finner veiene til bærbare PCer snart. Gjerne både i 13 og 15 tommers størrelse også. Helst AMOLED eller IPS. :dribble:

 

(Så var det bare å drømme om at noe slikt kommer ned i 5-6 tusenlapper :whistle:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, hvorfor er det slik at bærbare enten må veie 1,1 kilo og være speisaliserte og underspekkede på skjermkort, og så må man opp mot 3 kilo med masse hardware før skjermkortet duger?. Jeg ønsker meg en 14-15" bærbar rundt 2 kg med fullHD og kraftig skjermkort.

 

Finnes det PC'er med gode skjermkort på bare 4 kg? :O Da vil isåfall jeg ha en! De jeg har med dugelige skjermkort starter på 7 kg.

 

Asus N53SV fås med 1920x1080 og GT540M på 2,7 kg. Men 540M er bare sånn halv-sprekt da...

Lenke til kommentar

Har selv MSi GT780X modellen og er storfornøyd!

 

Med unntak av noe lite responsive knapper, så er den et beist som kan kjøre det meste! Og den beste maskinen i forhold til prisen etter det jeg kunne se.

 

Maskinen har til og med Turbo Boost funksjon noe som gjør at du ikke trenger å kjøre maskinen med maksimal ytelse til en hver tid, denne brukes kun til gaming =)

Lenke til kommentar

Om din drømmebærbar har 15" skjerm, 16:10 aspect ratio, kraftig skjermkort og prosessor, har nydelig design og kjører windows plettfritt, er mulighetene gode for at drømmen kan oppfylles.

 

Det vil nok koste deg 18 000 kr, men svaret er nemlig: neste generasjons Macbook Pro :)

Lenke til kommentar

Om din drømmebærbar har 15" skjerm, 16:10 aspect ratio, kraftig skjermkort og prosessor, har nydelig design og kjører windows plettfritt, er mulighetene gode for at drømmen kan oppfylles.Det vil nok koste deg 18 000 kr, men svaret er nemlig: neste generasjons Macbook Pro :)

 

Macbook Pro? Kraftig skjermkort? Hva i alle dager prater du om?

Lenke til kommentar

Når et så stort selskap som DELL har problemer med å skaffe 16:10-paneler til laptoper tviler jeg på at andre produsenter har mer hell : / Jeg håper at en eller annen produsent av skjermer satser eksklusivt på det overlegne 1920x1200 segmentet for laptops!

Endret av Stigtrix
  • Liker 2
Lenke til kommentar

En ulempe med MacBook Pro (bortsett fra det åpenbare med prisen) er unormal tastaturlayout og manglende numpad, som der er god plass til!

 

Jeg er personlig interessert i laptop til jobbing/lett underholdning når jeg ikke har tilgang til stasjonær, for det er ingen tvil om at stasjonær er overlegen når den er tilgjengelig. Et godt tastatur og god høyoppløst skjerm i 16:10 er da viktige faktorer for effektiv bruk. Dedikert grafikk stiller jeg også som et krav, med god respons, videoakselerasjon og en del kraft når det trengs. Jeg ønsker derimot ikke noe grafikkmonster, seriøs spilling er forbeholdt stasjonære, helst under 25W ved last, men skaleringen er enda viktigere her. Det utdaterte optiske drevet er bare å kaste på sjøen, og maskinen kan da bli mer kompakt og ha bedre kjøling.

Lenke til kommentar

Om din drømmebærbar har 15" skjerm, 16:10 aspect ratio, kraftig skjermkort og prosessor, har nydelig design og kjører windows plettfritt, er mulighetene gode for at drømmen kan oppfylles.Det vil nok koste deg 18 000 kr, men svaret er nemlig: neste generasjons Macbook Pro :)

 

Macbook Pro? Kraftig skjermkort? Hva i alle dager prater du om?

 

MbP som toppmodell leveres faktisk med Radeon HD 6770M som yter bedre enn en Geforce 560M, så det må absolutt betegnes som kraftig skjermkort. Men til hvilken pris da...

Lenke til kommentar
(nei, sony z serien er for dyr)
Hint: Liten, kraftig og billig - velg to.

 

Poenget er vel at med thunderbolt på vei inn på pcmarkedet, må man ikke nødvendigvis velge. Man har I7 ultraportable til OK priser allerede. Med eksternt skjermkort (dette kan jeg gjerne betale 3-4.000 for i tillegg), så har man mulighet for å game casual når man er hjemme.

 

Intel HD grafikken er en del for dårlig for slikt. (også 4000-serien)

Lenke til kommentar

En ulempe med MacBook Pro (bortsett fra det åpenbare med prisen) er unormal tastaturlayout og manglende numpad, som der er god plass til!

 

Unormal tastaturlayout? dontgetit.gif

 

Har du sett et slikt tastatur? Ctrl, Alt, forskjøvet, Command, delete-knapp ala andre tastatur mangler. Kort sagt kjedelig for oss om ønsker å skrive raskt på flere maskiner når ikke standardlayout blir følgt.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...