Gå til innhold

Sony på dypt vann


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hater sånne misvisende overskrifter. Hvorfor ikke bare skrive Sony kamera på dypt vann? Trodde det handlet om sonys økonomiske problemer.

 

Nå står det vel strengt tatt i ingressen at det handler om et videokamera som er vanntett, så synes ikke overskriften er så misvisende som du skal ha det til :)

 

I tillegg er det bilde av et kamera og vann, så ganske mange ting som peker på at dette er en sak om et kamera, og ikke en metafor for dårlig økonomi :)

Lenke til kommentar

Hater sånne misvisende overskrifter. Hvorfor ikke bare skrive Sony kamera på dypt vann? Trodde det handlet om sonys økonomiske problemer.

 

Nå står det vel strengt tatt i ingressen at det handler om et videokamera som er vanntett, så synes ikke overskriften er så misvisende som du skal ha det til :)

 

I tillegg er det bilde av et kamera og vann, så ganske mange ting som peker på at dette er en sak om et kamera, og ikke en metafor for dårlig økonomi :)

Paal Harald skriver overskriften. Og selve overskriften er misvisende, samme hva som er artikkebildet og ingressen. Men elendige overskrifter er jo blitt tek.no-nettverkets kjennetegn, i likhet med tabloidaviser landet rundt :---)

Lenke til kommentar

Hater sånne misvisende overskrifter. Hvorfor ikke bare skrive Sony kamera på dypt vann? Trodde det handlet om sonys økonomiske problemer.

 

Nå står det vel strengt tatt i ingressen at det handler om et videokamera som er vanntett, så synes ikke overskriften er så misvisende som du skal ha det til :)

 

I tillegg er det bilde av et kamera og vann, så ganske mange ting som peker på at dette er en sak om et kamera, og ikke en metafor for dårlig økonomi :)

Når jeg ser feeden på diskusjon ser jeg ikke ingressen, derfor trykket jeg misvisende på linken. Hadde ikke trykket hadde det handlet om en test. Trodde bildet kun representerte et sony produkt, vannen i bakgrunnen kunne vært et forsøk på humor.

 

Kan dere ikke bestemme overskriftene selv? Eller gjør dere overskriftene misvisende med vilje for å få mer trykk slik tabloidene gjør?

Lenke til kommentar

Det er ikke et mål i seg selv å gjøre overskriftene misvisende, selvsagt, men vi har et rimelig sterkt trykk fra oven om å bruke overskrifter som får leserne til å klikke seg inn på saken. Vi forsøker selvsagt å holde oss på riktig side av misvisende, men det er ikke alltid like lett.

 

Som fagredaktør har jeg til en viss grad en slags vetorett på overskrifter på Akam, men den er ikke uten sine begrensninger heller. Det er tider da diskusjonene her går ganske hett, kan du si.

 

Når jeg ser feeden på diskusjon ser jeg ikke ingressen, derfor trykket jeg misvisende på linken.

 

Interessant betraktning som jeg ikke har tenkt på. Jeg skal ta opp vurderingen om å gjøre noe annet her, så dette (forhåpentligvis) ikke blir et problem i fremtiden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...