Gå til innhold

Dette er vårens kameranyheter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at 1DX ikke er ventet inn på Fotovideo før 3. Mai.

Er det ellers noen spesiell grunn til at dere ikke har tatt med f.eks. D800, 5d Mark III og D4, som alle er ventet inn i hyllene i løpet av Mars. Eller vet dere noe som vi vanlige dødelige ikke vet?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke er spesielt glad i "G"-objektivene til nikon... Er ikke folk ute etter fokushastighet lenger? Jeg har fortsatt ikke sett noen G-objektiver som er like raske som D-obektivene... Har selv 85 1.8 D, og kommer ikke til å bytte med mindre nikon slutter helt å lage fokusmotor på entusiastkameraene sine.

Lenke til kommentar

Jeg må si at jeg ikke er spesielt glad i "G"-objektivene til nikon... Er ikke folk ute etter fokushastighet lenger? Jeg har fortsatt ikke sett noen G-objektiver som er like raske som D-obektivene... Har selv 85 1.8 D, og kommer ikke til å bytte med mindre nikon slutter helt å lage fokusmotor på entusiastkameraene sine.

Du har helt åpenbart ikke testet AF-S 300mm f/2.8 VRII, AF-S 400mm f/2.8 VR eller AF-S 200mm f/2 VR II ;) Fokushastighet på 24-70mm f/2.8 og 70-200mm f/2.8 VR II spinner også sirkel rundt det meste. Alle er G-objektiver ;)

Lenke til kommentar

 

Jeg grubler på hvorfor et G-objektiv ikke skulle kunne ha rask autofokus, men står fast :hmm: Kan noen hjelpe?

 

 

G-objektiv har rask autofokus, men det kan være noen som ikke har fått det med seg....

 

"Focusing speed has nothing to do with whether or not a lens is D. Of course newer lenses are D and newer lenses tend to focus more quickly, but the focus speed is determined by the gearing between the AF coupler and the focus ring, not the D feature alone.

 

All the newest AF lenses, even AF-S and especially G, are also D. Nikon doesn't bother to mark it anymore."

Lenke til kommentar

Kommer ikke også Olympus E-M5 i slutten av mars?

 

AtW

I følge de siste ryktene så skal den det. Tidligere ble det sagt rundt 10. april; mener jeg å huske.

 

Det kan være at artiklen kun tar med modeller som det finnes bekreftede datoer fra leverandøren.

 

Ja men hva med Nikon? De har u bekreftet levering i mars, Canon har bekreftet at det ikke blir levering i mars... skjønner ingenting jeg :no:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...