Gå til innhold

Hackere stjal ukjente Michael Jackson-sanger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Føler hele saken er litt takk for sist til sony. Sony har vært aggresive med antipiratløsninger, med vilje lagt inn datavirus på cder, lagt inn rootkits på pcer osv og nå var vel planen å hale maks penger ut av fansen ved å gi ut en plate annenhvert år de neste 20-30 årene.

 

Samtidig er ikke sangene redigert og vil sannsynligvis fremstå annerledes i sin råformat versjon enn de ville gjort etter å ha vært pusset og mekket på. Kan slå begge veier, på en måte kan folk tro at MJ og andre er dårlige fordi kvaliteten er som den er, på den andre måten kan folk føle at sony tukler med opptak om de redigerer for mye. Regner med sony ville fjernet dynamikken, kuttet både de dypeste og høyeste tonene. Man mister nå også settingen, dvs at man gir ikke ut plater med ekstramateriale knyttet til bestemte album. Coverne vil forsvinne osv. Hackerne kan også slette sangene om de vil, for å hedre artisten mot at man gir ut masse skrot som aldri burde vært gitt ut. Hva vilel skjedd om hackere slettet alle sangene som alle plateselskapene hadde?

Lenke til kommentar

Føler hele saken er litt takk for sist til sony. Sony har vært aggresive med antipiratløsninger, med vilje lagt inn datavirus på cder, lagt inn rootkits på pcer osv og nå var vel planen å hale maks penger ut av fansen ved å gi ut en plate annenhvert år de neste 20-30 årene. Samtidig er ikke sangene redigert og vil sannsynligvis fremstå annerledes i sin råformat versjon enn de ville gjort etter å ha vært pusset og mekket på. Kan slå begge veier, på en måte kan folk tro at MJ og andre er dårlige fordi kvaliteten er som den er, på den andre måten kan folk føle at sony tukler med opptak om de redigerer for mye. Regner med sony ville fjernet dynamikken, kuttet både de dypeste og høyeste tonene. Man mister nå også settingen, dvs at man gir ikke ut plater med ekstramateriale knyttet til bestemte album. Coverne vil forsvinne osv. Hackerne kan også slette sangene om de vil, for å hedre artisten mot at man gir ut masse skrot som aldri burde vært gitt ut. Hva vilel skjedd om hackere slettet alle sangene som alle plateselskapene hadde?

Slette sanger? Sony tar sikkert backup.

Lenke til kommentar

Skal aldri si aldri, men noe sånt ville vel ha lekket ut for lengst nå hvis det hadde blitt stjålet? At hackerne ikke publiserte all brukerinfo var vel kanskje for å være hyggelig men låter av mj tviler jeg at de hadde blitt sittende på særlig lenge.

Endret av tha_lode
Lenke til kommentar

Er ikke synd på jævla. De presterte faktisk å skru opp prisen på et Whitney Houston almbum bare timer etter hun døde. (Salget skyter i været på grunn av mye pr da en artist dør)

 

Syns faktisk at plateselskaper burde miste retten på å "eie" artister som har gått bort, da de heller burde være allemannseie.

At de skal tjene noe så inst i hamperæva mye etter en artists bortgang er for meg helt blåst.

 

Når Sony atpåtil er med på å pushe SOPA osv på folk så bryr jeg meg fint lite om de blir frastjålet noe som helst :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Opptil 50 000 sanger kan være lastet ned ulovlig etter at Sony ble rammet av flere datainnbrudd i fjor. Blant det piratkopierte materialet kan det være låter av den avdøde artisten Michael Jackson som ennå ikke har blitt utgitt, skriver BBC og The Guardian.

 

Spekuleres det i om sanger muligens kan være lastet ned ulovlig? Ikke for å være pirkete, men å spekulere i om noe kanskje har skjedd er vel ikke helt hw.no-stil, men mer itavisen/se og hør-stil?.

 

Det var med andre ord ikke bare brukeropplysninger og kredittkortdata som ble stjålet ved hackerangrepene mot Sony i fjor vår og sommer. Nå viser det seg at forbryterne også stakk av med en del av katalogen fra plateselskapet Sony Music.

 

Filene har nå blitt stjålet, sammen med en del av en katalog til Sony! Dette er forferdelig, hva skal vi gjøre?

 

 

Edit: Jeg har nå lest de originale artiklene og i "The guardian" står det at det kanskje har forekommet filkopiering, mens i BBC står det at det er kopiert filer. Ingen kommentar fra Sony, så jeg ville vært litt forsiktig med spekulasjonene.

Endret av Eplenektar1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mulig, men hackere kunne sikkert hatt kontinuerlige angrep som slettet backupoer også

 

Ikke alltid mulig å gjøre dette, om det ikke går som IBM hvor Italieneren ringte og sa at det kom sigaretter ut av server rommet. (Jepp, han sa sigaretter istedet for røyk, og der funket ikke brannslukknings anlegget og backupen befant seg i serverrommet, noe som er fy fy.)

Tror ikke Sony har gjort noe sånt, men uansett er jeg enig med Kjetil_90, jeg synes IKKE synd på Sony.

De har fått som fortjent og fortjener enda mer egentlig når alt taes i betraktning for svineriet de gjør, og ikke minst SOPA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke synd på jævla. De presterte faktisk å skru opp prisen på et Whitney Houston almbum bare timer etter hun døde. (Salget skyter i været på grunn av mye pr da en artist dør)

 

Syns faktisk at plateselskaper burde miste retten på å "eie" artister som har gått bort, da de heller burde være allemannseie.

At de skal tjene noe så inst i hamperæva mye etter en artists bortgang er for meg helt blåst.

 

Når Sony atpåtil er med på å pushe SOPA osv på folk så bryr jeg meg fint lite om de blir frastjålet noe som helst :)

Vel, Sony er ett underlig skue. Minnes en historie hvor RIAA saksøkte en eletronikk-organisasjon, med Sony som medlem hos begge parter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...