Gå til innhold

Test: AMD Radeon HD 7850 og HD 7870


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Samtlige modeller skal være tilgjengelig fra og med 19. mars i norske butikker. Finner du HD 7970 i butikken til rundt 2700 kroner er den virkelig verd pengene, og et bedre valg enn GTX 570. Får du HD 7950 til rundt 1900 kroner er det kortet på sin side

 

Skal ikkje det vere HD7850 og HD7870? Eller er det eg som ikkje har lest godt nok?

Lenke til kommentar

"Finner du HD 7970 i butikken til rundt 2700 kroner er den virkelig verd pengene"

 

Ja, det hadde det virkelig vært, men jeg tror ikke helt det er realistisk. 7870, kanskje? :)

 

Edit: Kom visst for seint, der.

 

Ellers er vel dette som forventa. Skulle gjerne sett litt mer konkurranse om prisene, men det kommer vel ikke før Kepler.

Endret av hlnd
Lenke til kommentar
Samtlige modeller skal være tilgjengelig fra og med 19. mars i norske butikker. Finner du HD 7970 i butikken til rundt 2700 kroner er den virkelig verd pengene, og et bedre valg enn GTX 570. Får du HD 7950 til rundt 1900 kroner er det kortet på sin side
Skal ikkje det vere HD7850 og HD7870? Eller er det eg som ikkje har lest godt nok?

 

En liten skrivefeil der, gitt. Fikset nå ;)

Lenke til kommentar

Skulle ønske dere kunne teste gtx 560 ti i Bf3, Hadde blitt lettere å sammenligne da.

 

Jeg tror disse kortene kommer til å bli storselgere fram til kepler kommer.

 

HD7850 yter 15-20% bedre enn 560ti i BFBC2 og jeg regner med det er den samme forskjellen

i BF3 også. Dette var utrolig bra levert av AMD til en veldig fornuftig pris.

Nvidia 560ti ble plutselig et veldig dårlig kjøp siden den ligger på samme prisnivå som HD7850.

Lenke til kommentar

dette er særdeles spennende lesing også for oss macfolk. dagens iMac kjører med et 6970m kort, som yter på ca samme nivå som 6850 desktop. Dagens iMacdesign har uten endring plass til et skjermkort på rundt 100w. Med litt triksing og miksing kan vi kanskje få putta inn 7870 og da begynner vi virkelig å snakke, for ytelsesforbedringa fra 6970m er formidabel...

Blir spennende å se hva som skjer i april, kanskje jeg må oppgradere imacen min i år også :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror nok det blir et 7870 på meg når MSI's Twin Frozr serie er tilgjengelig.

 

Tja!

Lurt å vente litt i alle fall og ha "IS" i magen ;-) , det kommer nok mange gode utgaver av skjermkortene og det kan være lurt å vente til Nvidia lanserer Kepler for å presse prisene enda litt mer ned.

 

Men behøver du nytt kort i dag så er det egentlig ikke noen grunn til å vente.

Lenke til kommentar

Dette er vel de første kortene som imponerer meg litt i AMD sin 7000serie.

Prisene er litt høye, men det er vel manglende konkuranse, og så er det ganske store hopp, ser litt ut som AMD har lagt inn rom for versjoner av 78x0 og 7950 med halvparten så mye minne og en prisreduksjon på 50$/ca 500kr,- for å konkurere bedre når nVidia kommer med sine nye produkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...