Gå til innhold

Anmeldelse: Mario Party 9 (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men kjære Kjersti! Du har da etter min mening glemt å nevne håndteringen av det meste irriterende med serien siden tidenes morgen. Disse spillene er noe av det morsomste jeg veit når man er fire mann i sofaen, men de har blitt så fulle av sekvenser som ikke kan skippes og drar ut gameplayet så utrolig irriterende lenge. Sammen med lastetider fra C64-alderen har dette blitt seriens bane for min del. Har de klart å gjøre noe med det eller fortsetter ALT som før?

 

Lurer også på om de har fjernet valutaen fra spillet? Jeg pleide å være pengekongen. :)

 

Den generelle kvaliteten på mini-spillene og et spill som åpenbart var designet for Gamecube var også et stort problem for Mario Party 8. Har de nå laget mini-spill som passer formatet i større grad?

 

Jeg tenkte helt automatisk "sikkert kjøp" da jeg så nytt Mario Party, men klok av skade vil jeg gjerne ha svar på disse 3 før jeg selger sjela mi nok en gang!

Lenke til kommentar

OffTopic: kuleste avatar gjennom tidene Blank-File.

 

OnTopic: Kommer nok til å kjøpe dette spillet uansett, bare for en ny runde med blodseriøs konkuranse. Har alltid hatt det morsomt med spillene, og jeg forstår det slik at det er mer av det samme, så får det bare være at nyvinningene ikke er der. Uansett mye morsomt med nye småspill og andre baner som jeg kan servere ut deng til kompiser/samboer på ;)

Lenke til kommentar

Disse spillene er noe av det morsomste jeg veit når man er fire mann i sofaen, men de har blitt så fulle av sekvenser som ikke kan skippes og drar ut gameplayet så utrolig irriterende lenge. Sammen med lastetider fra C64-alderen har dette blitt seriens bane for min del. Har de klart å gjøre noe med det eller fortsetter ALT som før?

 

Etter å ha lidd meg gjennom Pac-Man Party 3D, så var Mario Party 9 rene raceren i forhold. Fordi alle sitter i samme kjøretøy og det er en god del hendelser som skjer på spillbrettet, er det ikke like påfallende tregt som tidligere, selv om det selvsagt ikke er direkte kjapt heller. Så, en liten forbedring, men ingen kur. (Her er lavabrettet ganske fornøyelig, hvor man stadig må slå høyt nok terningkast for å unnslippe den stigende, varme guffa.)

 

Spillet har ingen valuta i selve spillomgangene, men du får poeng for hver runde du spiller, som du kan bruke på å låse opp nye brett, kjøretøy og "stjernebilder".

 

Minispillene varierer mellom klassisk, sidelengs NES-lignende-styring og pek-og-skyt-varianter som er mer Wii-typiske. Feks har du flere varianter av den typiske "beveg deg med piltastene og hopp + ground pound med 2", mens andre spill igjen krever at du sikter på skjermen med Wiimoten, feks i male-minispillet det er et bilde av i anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Takk for svar.

 

Da er det et garantert kjøp! :) Raving Rabbids-spillene har vært artige, men Mario Party er kongen!

 

Et lite spm til Kjersti:

Er det enda slike deilige felt som kan snu opp ned på alt av rettferdighet i siste spillerunde?

 

Ikke helt. Riktignok påstår Bowser at han kan dele ut 10 000 ministjerner, men jeg har ikke opplevd at han har gjort det.

 

 

Det viste seg nemlig at han jugde, og hadde bare 10 stjerner! Hmf!

 

 

Fellene som sørger for at du mister halvparten av stjernene dine er ganske fine, enten det er lava eller andre skumlinger som stjeler dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...