Gå til innhold

Guide: Vi har installert Windows 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja da har jeg akkurat installert Consumer Preview selv, og må si jeg fikk det jeg forventet... En oppussing av Windows 7.

 

Metro og tiles forfølger deg ikke! Jeg bruker desktop og alt er rett og slett som win7 med visse endringer. Jeg bruker kun "startmenyen" til å søke opp programmer, og da spiller det vel ingen rolle hvordan det ser ut så lenge det er raskt og effektivt (med tanke på at jeg søker med tastatur og ikke klikker meg frem).

 

Jeg kan godt forstå at mange er skeptisk, og før jeg installerte var jeg ganske sikker på at jeg kom til å legge inn win7 ganske så raskt igjen, men neida...

 

Foruten mangel på drivere til 7970 (takk og lov at jeg fortsatt hadde mitt 5970 liggende!) så er opplevelsen den samme med ekstra fancy looks på toppen av det hele. Selv om den gamle start menyen er borte og metro har tatt over, så kan man høyreklikke i hjørnet for å finne f.eks kontrollpanel osv. uten å lete deg igjennom tiles....

 

Jeg mener ingen burde dømme windows 8 før de har prøvd det! Jeg var veldig usikker selv, men jeg ble overrasket over forbedringene!

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Har jobba seriøst med saken en stund. Og er rett og slett ikke mulig å slå av Metro. Det kan se ut som at det ikke er noe annet grensesnitt i CP.

I DP hadde man beholdt W7 sitt og dette kunne lett settes inn igjen ved en liten enkel registerendring. Den finnes ikke mer. Jeg har sett etter.

Og hvis det medfører riktighet at det ikke er andre grensesnitt en Metro i denne versjonen, er det jo ikke noe vits i å lete.

Så folkens, ikke opplys om ting dere ikke har noe greie på da ?

Lenke til kommentar

Kanskje HW.no kunne hatt en artikkel om hvilke nåværende touch-dingser som støtter Win8. Jeg trodde seriøst Microsoft skulle ha en beta-hardware-partner (nokia, samsung eller asus), for hvordan skal vi, "the consumers", ellers få testet metro skikkelig med touch (?).

 

Den eneste tableten som støtter snap eller hva det heter som win8-bloggen lister er Samsung series 7 (nesten identisk til Build-enheten). Den er forøvrig å finne på konplett.no.

 

Men hva med f.eks. Fujitsu Stylistic Q550, Acer Iconia W500, etc.

Lenke til kommentar

Kanskje HW.no kunne hatt en artikkel om hvilke nåværende touch-dingser som støtter Win8. Jeg trodde seriøst Microsoft skulle ha en beta-hardware-partner (nokia, samsung eller asus), for hvordan skal vi, "the consumers", ellers få testet metro skikkelig med touch (?).

 

Den eneste tableten som støtter snap eller hva det heter som win8-bloggen lister er Samsung series 7 (nesten identisk til Build-enheten). Den er forøvrig å finne på konplett.no.

 

Men hva med f.eks. Fujitsu Stylistic Q550, Acer Iconia W500, etc.

 

Samsung brett med win8 støtte? Hvor? Link?

 

Edit: ah, laptop.

 

 

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

Hvor da StormKnight ?

Har installert denne på over 10 Pc-er nå, og mange spør om ikke de kan bli kvitt Metrosnittet. Jeg har ikke greidd å finne ut om det går an. Registerfiksen i DP finnes ikke i CP.

 

Nå har ikke jeg installert w8 beta selv enda... men etter et par googles så ser det ut som jeg tar feil. reghacken fungerte i DP, men ikke i beta.

Får håpe de fikser dette til RC/RTM. Ikke aktuelt å bruke metro som primær arbeidsflate

Lenke til kommentar

Jeg oppgraderte fra win 7. lastet ned win 8 iso, mountet i demon tools og installerte. Prosessen tok kort tid og det var ikke noe problem å beholde alt av innstillinger og programmer. Det var bare å slette win.old mappa etterpå. Kjører win 8 på en htpc med i3 og 8GB ram og ssd. merker ikke mye til metrogrensesnittet da jeg uansett er på "vanlig" desktop hele tiden. Litt uvant at start knappen ikke er der og at kontrollpanel ol. hentes i høyre hjørne. I stedet for start meny kan du hente opp metro menyen nede i venstre hjørne, der du får tilgang til alle programmene, eller apper som de nå kalles. Dette er enkelt og greit. Størst forbedring er det i ressursovervåking med bedre grensesnitt på taskmanager. Mappemenyene er også bedre utformet med enklere tilgang til forskjellige funksjoner. Alt i alt ikke så veldig stor forandring fra win 7, men alt føles raskere.

Lenke til kommentar
Hvor da StormKnight ?Har installert denne på over 10 Pc-er nå, og mange spør om ikke de kan bli kvitt Metrosnittet. Jeg har ikke greidd å finne ut om det går an. Registerfiksen i DP finnes ikke i CP.
Nå har ikke jeg installert w8 beta selv enda... men etter et par googles så ser det ut som jeg tar feil. reghacken fungerte i DP, men ikke i beta.Får håpe de fikser dette til RC/RTM. Ikke aktuelt å bruke metro som primær arbeidsflate

 

Primær arbeidsflate kan være "vanlig" desktop.

Lenke til kommentar

Brukt win 8 con pre i ca 2 dagar.... veldig... veldig lei. Metro e håpløst på ein stasjonær uten touch. Ein ting og har funne ganske irriterande er apps. Du kan liksom ikkje kryss dei ut. Du må enten bruke task killer eller bruk win+tab og så høgre klikke på appen og lukke den.. my god. Tipper win 8 kjem til og komme på den neste x-boksen fordi alt e heilt prik likt designe messig. Samtidig blir kinect so bra att blir lett og bla og opne apps. eg kjem ikkje til og kjøpe win 8 med det første

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...