Gå til innhold

Anmeldelse: Journey (PS3)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synd for spillet hadde muligheten til å noe helt spesielt ....

 

Kan jo være helt spesielt selv om Gamer gir spillet 7/10. Mange andre anmeldelser som havner høyere på skalaen, men jeg dropper å lese dem til jeg har spilt det selv. Tror spillet kan bli en bedre opplevelse jo mindre man vet på forhånd.

Lenke til kommentar

Ikke overaskendes at spillet får denne karakteren her slik, men skal bli spennende å teste selv. Spesielt med tanke på utrolige mange anmeldelser rundt på nettet som gir full til nesten full score til dette spillet.

 

EDIT: IGN føyer seg i rekken av anmeldere som hyller Journey.

 

 

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Høres ut som spillet prøver å være lurere enn det egentlig er ved å la spilleren gjøre seg opp en mening på bakgrunn av veldig lite.

 

Dette, grafikken og konsollekslusivitet ser ut til å få anmeldere til å klatte til igjen.

 

Mulig spillet faktisk er bra da, men om man leser denne anmeldelsen virker spillet ganske overfladisk. Synd om det er tilfellet, for konseptet er i utgangspunktet bra.

Lenke til kommentar

Synd for spillet hadde muligheten til å noe helt spesielt ....

 

Så gamer.no sin karakter er svar på alle gåter og er fasitsvar? Gjerne begrunn hvorfor. Huff at jeg orker.. Jeg vet hvorfor du sier det, trenger ikke nevne det fordi alle andre vet det.

 

Ikke uventet karakter fra gamer.no. Men som jeg sier, karakterer er ikke fasitsvar. Andre mediasider hyller spillet, selv Edge som hater (gir alltid dårlig til PS3 spill men bra til andre konsollspill) PS3 spill ga det 8/10

 

Har hatt lyst på dette lenge før karakterene ble satt!

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

Det virker som om anmelder her har hatt en annen opplevelse enn jeg hadde. Dette spillet representerer en bevegelse mot mer bredde i dagens spillindustri, mener jeg - og det passer kanskje ikke for alle.

 

Alle burde derimot prøve det, spør du meg!

Du burde HVERTFALL prøve det hvis du, som meg, lenge har lengtet etter noe mer enn bare underholdning i form av folk å skyte på og spill som i singleplayer bare holder deg i hånden hele veien fra start til slutt. Det er vel og bra det og - men passer kanskje ikke for alle, alltid. :)

 

Her kommer en advarsel til deg om du er av typen som er varsom for å lese anmeldelser osv. Jeg røper ingenting av innholdet, men skryter endel av spillet.

 

Jeg noterte ned førsteinntrykket mitt i stikkords form, etter at jeg hadde spilt i 45 minutter:

 

"fantastisk, svevende, flytende, elegant. nydelig!"

 

Oversatt til mer spill-tekniske, konkrete ting blir det:

kult,

annerledes,

får deg til å tenke,

du setter deg ikke fast og blir irritert,

det flyter jævlig bra.

 

 

Skru opp lyden, skru av lyset, kok deg en kopp kaffe og nyt!

Dette spillet er kunst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig at samme medie kan gi Flower 9/10, med tanke på at det var et helt elendig forsøk på å få deg til å føle noe. Rett og slett dårlig i alt fra konsept til kontrollsystem.

 

Ut i fra det jeg har spilt av betaen er Journey hundre ganger bedre, og fortjener fem stjerner i min bok. Ja, jeg bruker GB sin karakterskala, for 1-10 er latterlig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke noen førsteårsstudent på filosofi, men som en førsteårsstudent på litteratur rister jeg på hodet over insinuasjonen om at å benytte seg av kunst til å behandle filosofiske spørsmål, er overfladisk. Mange filosofer har til og med gjennom tidene bevisst valgt å uttrykke seg gjennom kunst fordi de har ment det er bedre skikket til arbeidet.

 

Forstår heller ikke hvordan det i det hele tatt er et spørsmål hvorvidt Journey er et spill.

 

Gleder meg til det kommer ut da :D

Lenke til kommentar

Ikke overaskendes at spillet får denne karakteren her slik, men skal bli spennende å teste selv. Spesielt med tanke på utrolige mange anmeldelser rundt på nettet som gir full til nesten full score til dette spillet.

 

 

Jeg tipper at gamers karakter vil sto igjen om noen år som mer treffende, men vi får se. SPill som er litt annerleds har en tendens til å bli litt overhypet bare på grunnlag av det, spesielt den ttypen der gameplayet kanskje ikke er så bra. Dette spillet virker til å falle litt inn i det.

 

AtW

 

Er ikke noen førsteårsstudent på filosofi, men som en førsteårsstudent på litteratur rister jeg på hodet over insinuasjonen om at å benytte seg av kunst til å behandle filosofiske spørsmål, er overfladisk. Mange filosofer har til og med gjennom tidene bevisst valgt å uttrykke seg gjennom kunst fordi de har ment det er bedre skikket til arbeidet.

 

 

Man kan jo alltids bruke det, men så finner de jo sjeldent svaret på noe filosfiske spørsmål med det heller da.

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ikke noen førsteårsstudent på filosofi, men som en førsteårsstudent på litteratur rister jeg på hodet over insinuasjonen om at å benytte seg av kunst til å behandle filosofiske spørsmål, er overfladisk. Mange filosofer har til og med gjennom tidene bevisst valgt å uttrykke seg gjennom kunst fordi de har ment det er bedre skikket til arbeidet.

 

 

Man kan jo alltids bruke det, men så finner de jo sjeldent svaret på noe filosfiske spørsmål med det heller da.

 

AtW

 

Ikke sjeldnere enn filosofer som filosoferer på andre måter gjør! Både Friedrich Nietzsche med sine gjennomgående poetiske arbeid, og Jean-Paul Sartre pluss Jean-Jacques Rousseau som begge i stor grad har arbeidet med skjønnlitterære romaner, er enorme navn i filosofien, bare for å nevne noen som har kommet langt gjennom kunsten!

Endret av Alyosha
Lenke til kommentar

Er ikke noen førsteårsstudent på filosofi, men som en førsteårsstudent på litteratur rister jeg på hodet over insinuasjonen om at å benytte seg av kunst til å behandle filosofiske spørsmål, er overfladisk. Mange filosofer har til og med gjennom tidene bevisst valgt å uttrykke seg gjennom kunst fordi de har ment det er bedre skikket til arbeidet.

 

 

Man kan jo alltids bruke det, men så finner de jo sjeldent svaret på noe filosfiske spørsmål med det heller da.

 

AtW

 

Ikke sjeldnere enn filosofer som filosoferer på andre måter gjør! Både Friedrich Nietzsche med sine gjennomgående poetiske arbeid, og Jean-Paul Sartre pluss Jean-Jacques Rousseau som begge i stor grad har arbeidet med skjønnlitterære romaner, er enorme navn i filosofien, bare for å nevne noen som har kommet langt gjennom kunsten!

 

Bare fordi store filosofer har brukt noe som redskap, så betyr det ikke at det er det redskapet som har hjulpet de mest. Men greit nok, det er et fair poeng at filosofer sjeldent klarer å finne ut av noe med substans uansett. Det er jo stort sett synsing :) Så sånn sett er det vel ikke så stor forskjell.

 

AtW

Lenke til kommentar

Utrolig at samme medie kan gi Flower 9/10, med tanke på at det var et helt elendig forsøk på å få deg til å føle noe. Rett og slett dårlig i alt fra konsept til kontrollsystem.Ut i fra det jeg har spilt av betaen er Journey hundre ganger bedre, og fortjener fem stjerner i min bok. Ja, jeg bruker GB sin karakterskala, for 1-10 er latterlig.

 

Veldig enig. Fatter ikke hvorfor folk liker Flower. Betaen av Journey var faktisk sykt bra, og det merkes ikke at det er samme utvikler engang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...