Gå til innhold

Nokias 41 megapiksel-mobil ikke til Norge


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er snodig hvordan mange selskaper dropper markeder hvor det er mange med penger og villigheten til å kjøpe teknologi er stor.

Ville nesten tro at det vil være en fordel å eksperimentere her

 

Ja sant... Er det noe land som er marked for nettopp slike høyteknologi ting som dette så må det iallfall være Norge...

Merkelig opplegg ja.

 

Men lar meg ikke stoppe av det, da blir den bestillt fra utenlansk nettbutikk :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snodig hvordan mange selskaper dropper markeder hvor det er mange med penger og villigheten til å kjøpe teknologi er stor.Ville nesten tro at det vil være en fordel å eksperimentere her

 

Men selv om villigheten til å kjøpe teknologi er stor i forhold til innbyggertallet i Norge, er vi fortsatt bare en liten fis i den store sammenheng.

Endret av Superparanoid
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snodig hvordan mange selskaper dropper markeder hvor det er mange med penger og villigheten til å kjøpe teknologi er stor.Ville nesten tro at det vil være en fordel å eksperimentere her

 

Det siste store selskaper gjør er å droppe de store markedene. Det er slik at det er ikke i Norge man finner et slikt marked. Dette markedet befinner seg i Russland. Litt lenger borte finnes det i Kina. Det Norske markedet er totalt ubetydelig i forhold.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er snodig hvordan mange selskaper dropper markeder hvor det er mange med penger og villigheten til å kjøpe teknologi er stor.Ville nesten tro at det vil være en fordel å eksperimentere her

 

Men selv om villigheten til å kjøpe teknologi er stor i forhold til innbyggertallet i Norge, er vi fortsatt bare en liten fis i den store sammenheng.

 

Greit at vi ikke er store, men nå tenkte jeg ikke kun Norge, men norden. Og hvis du ser potensielle kunder så er nok ikke Norge så liten, samt at vi er ett ganske homogent marked så det er lett å markedsføre.

 

 

 

Lenke til kommentar

Tanke:

 

Kan det være at flesteparten av norske kjøpere ikke synes symbian er noe å satse på? Jeg vil tippe at 90% av brukerne på amobil synes symbian er elendig og utdatert, og hvis det er det inntrykket som spres til folk flest, så hjelper det kanskje ikke at nordmenn kjøper mange smarttelefoner. Jeg mener symbian har mange gode sider, men få jeg spør vet engang hva symbian er. De fleste hørt om androide, derimot, og når de kjøper telefon spør de vanligvis etter en androide-telefon.

 

Så enkelt tror jeg det er!

Lenke til kommentar

Ikke vits å male fanden på veggen enda tror jeg, samme skjedde jo med Lumia 900 også, så ikke lett å bli klok på dette med markeder nei....

 

Mange gode forslag her, men jeg venter iallfall på en offisiell beskjed fra Nokia på dette før jeg reagerer noe mer....

Virker uansett rart når Nokia endelig slår på stortromma med å lansere toppmodell som tar pusten fra omtrent hele verden...

 

Maken til mediaoppmerksomhet Nokia får på denne skal man iallfall lete lenge etter, dette er noe som virkelig revolusjonerer mobiler, ikke bare en liten detalj ;)

 

Krysser iallfall fingrene for att 808 kommer i salg i Norge enda, hvis ikke blir det kjøp fra utlandet :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

I forrige artikkel (eller kanskje på en annen nettside) stod det at Nokia jobbet med å implementere den samme teknologien i Windows Phone, og jeg vil heller har en WP-mobil enn en Symbian. Har ingen problemer med å vente på dette, selv om det er fristende med et brukbart kamera på mobiltelefonen. Nå har jeg ingen formening om hvor godt eller dårlig de nyere versjonene av Symbian er, men jeg er derimot interessert i WP.

 

Tror dog at mange i Norge hadde kjøpt denne telefonen bare de så "41 megapiksler". Symbian eller ei.

Lenke til kommentar

Fornuftig, la Symbian dø. :)Hvorfor ikke sette inn 41 megapiksler i en WP-mobil? Det skal jo tross alt være satningsområdet...

 

Fordi Windows Phone ikke har støtte for så mange piksler som Symbian har. Mobilen har i tillegg vært i utvikling i fem år, og planene med Microsoft kun har vart i ett år! Spør du meg, så lar du Windows Phone dø og kjører en fønix på Symbian!

Lenke til kommentar

Ja men det er da ikke noe stress, bare å kjøpe fra utlandet :) .

 

Hvorfor ikke sette inn 41 megapiksler i en WP-mobil? Det skal jo tross alt være satningsområdet...

 

Fordi WP 7.5 ikke støtter dette. WP8 gjør nok det, så vi får vel se tilsvarende når WP8 modellene ruller ut :) . Antar denne mobilen er en slags "jada, vi KAN dette med kameraer, bare vent til WP8".

 

Når du vil ta en føniks på symbian mener du vel Nokia Belle/Carla/osv ;) .

Endret av Slai
Lenke til kommentar

Det kan hende at en eller annen norsk nettbutikk importerer Nokia 808 Pure View til Norge?.

Det gjorde netonnet.no med Nokia Lumia 800 før den kom i norsk versjon. :thumbup:

 

Forresten så bruker ikke Nokia 808 Pure View Symbian den bruker Nokias nyeste OS Nokia Belle.

Link http://www.mobilen.no/artikler/nokia_kvitter_seg_med_-symbian-/105068

Og Nokia Belle har fått mye positive omtaler. ;)

Endret av Leseren
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja men det er da ikke noe stress, bare å kjøpe fra utlandet :) .

 

Hvorfor ikke sette inn 41 megapiksler i en WP-mobil? Det skal jo tross alt være satningsområdet...

 

Fordi WP 7.5 ikke støtter dette. WP8 gjør nok det, så vi får vel se tilsvarende når WP8 modellene ruller ut :) . Antar denne mobilen er en slags "jada, vi KAN dette med kameraer, bare vent til WP8".

 

Når du vil ta en føniks på symbian mener du vel Nokia Belle/Carla/osv ;) .

 

Riktig! 808 kommer Nokia Belle (tidl. Symbian) og Carla er ventet slutten av Q3 eller begynnelsen av Q4 for så å bli etterfulgt av Donna. I tillegg er Nokia Den produsenten som hyppigst oppdaterer åroduktene sine og da over lang tid!

Lenke til kommentar

Det kan hende at en eller annen norsk nettbutikk importerer Nokia 808 Pure View til Norge?.

Det gjorde netonnet.no med Nokia Lumia 800 før den kom i norsk versjon. :thumbup:

 

Forresten så bruker ikke Nokia 808 Pure View Symbian den bruker Nokias nyeste OS Nokia Belle.

Link http://www.mobilen.no/artikler/nokia_kvitter_seg_med_-symbian-/105068

Og Nokia Belle har fått mye positive omtaler. ;)

 

Ja jeg tenkte også på NetonNet, de pleier å ta inn litt sånt, håper de gjør det med 808 også :yes:

 

Ja Belle er super å bruke den, har den selv på N8 :) Jeg liker den bedre enn Android (IOS har jeg ikke brukt noe særlig).. Veldig kjapp respons og fint UI, men er selvsagt en smaksak hvilket OS man liker best... ;)

 

Her er ett intervju med Damian Dinning i Nokia ang. utviklingen av 808, må si jeg blir bare mer og mer imponert over hvor gjennomført denne mobilen er, anbefales å lese !!

http://www.gsmarena.com/d_dinning_interview_nokia_808-review-728.php

Endret av leirdueredet
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...